به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۷۸۰۴۲

قیمت طلای جهانی بالاتر می رود

گروه اقتصادی: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند.
قیمت طلای جهانی بالاتر می رود
در نظرسنجی کیتکونیوز اکثریت با کسانی بود که افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. این فلز ارزشمند هفته گذشته پس از سقوط معاملات سهام و تقویت تقاضا برای خرید دارای‌های مطمئن، به بالاترین حد یک ماه اخیر صعود کرد اما اواخر هفته با بهبود وضعیت بازارهای سهام و خروج خریداران، رشد قیمت خود را از دست داد.در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۵۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۶ نفر یا ۳۳ درصد نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که سه نفر یا معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.در این بین، ۳۳۲ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۱۶۷ نفر یا ۵۰ درصد افزایش قیمت و ۱۱۰ نفر یا ۳۳ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و ۵۵ نفر یا ۱۷ درصد نظری نداشتند.در نظرسنجی هفته پیش، سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند در حالی که نیمی از کارشناسان وال‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده و نیمی دیگر نظری نداشتند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۱۰.۵۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۵.۷۰ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۹ درصد کاهش نشان داد.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه "ام کی اس" خوش بینی محتاطانه درباره اقبال طلا در هفته جاری داشت و گفت: با وجود اخبار شب گذشته از کنار کشیدن چین از مذاکرات تجاری با آمریکا، به نظر نمی‌رسد طلا حمایت چندانی پیدا کرده باشد و این فلز ارزشمند در محدوده ۱۲۶۷ تا ۱۳۰۹ دلار نوسان دارد. وی به کیتکونیوز گفت: به شخصه با در نظر گرفتن تحولات خاورمیانه، نمی‌توانم نسبت به قیمت طلا بدبین باشم.الکس تورو، استراتژیست ارشد در شرکت "آر جی او فیوچرز" اظهار کرد طلا ممکن است در مقطعی دچار کاهش قیمت شود اما وی همچنان انتظار دارد قیمت این فلز گرانبها به سطح بالاتری صعود کند.جاستین لاولر، مدیر تحقیقات گروه "لندن کپیتال" اظهار کرد که تا حدودی به طلا خوش بین است زیرا این فلز در مواجهه با بهبود بازارهای سهام و قدرت نسبی دلار توانسته قیمت خود را حفظ کند. اگرچه قیمت طلا نتوانست مرز حمایتی ۱۳۰۰ دلار را حفظ کند اما در حدود ۱۲۸۰ دلار انعطاف پذیری خوبی نشان داد.

آدام بوتون، مدیر شرکت فارکس لایو نیز به کیتکونیوز گفت: اگر جنگ تجاری آمریکا و چین تشدید شود و بازارها روی کندی رشد اقتصاد جهانی حساب کنند، قیمت طلا بالاتر خواهد رفت.در این بین، کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز نسبت به رشد قیمت طلا ابراز بدبینی کرد و گفت: در چند هفته گذشته با نزدیک شدن طلا به مرز ۱۳۰۵ دلار فروشنده بوده‌ام.آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز ضعف قیمت طلا در کوتاه مدت را پیش بینی کرد.فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی شرکت سیتی ایندکس نیز نسبت به احتمال رشد قیمت طلا به دلیل ناکامی این فلز برای عبور از مرز ۱۳۰۰ دلار، ابراز بدبینی کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا