به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۷۸۰۷۸

هلند برندۀ فینال رقابت آواز یوروویژن سال ۲۰۱۹

گروه هنری: شب گذشته، شهر تل‌آویو اسرائیل، شنبه شنب میزبان مرحلۀ فینال مسابقۀ آواز یوروویژن بود كه در پایان این رقابت پرهیجان که بیش از چهار ساعت طول کشید، نام هلند به عنوان برندۀ یوروویژن سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام شد.
هلند برندۀ فینال رقابت آواز یوروویژن سال ۲۰۱۹
به گزارش یورونیوز، بر اساس نتیجۀ نهایی رای‌گیری‌ها که حاصل جمع رای عموم تماشاگران و داوران بود، پنج کشوری که توانستند بیشترین امتیاز را در میان ۲۶ کشور شرکت کننده در رقابت امسال به دست آورند، عبارتند از: لند با هنرنمایی دانکن لورانس، خواننده ۲۴ ساله‌اش و کسب ۴۹۲ امتیاز پیروز این رقابتها شد و برای دومین بار در تاریخ این مسابقۀ آواز، میزبانی آن را برعهده گرفت.

ایتالیا با کسب ۴۶۵ امتیاز دوم شد. روسیه ۳۶۹ امتیاز سوم شد. سوئیس ۳۶۰ امتیاز چهارم و درنهایت نروژ با کسب ۳۳۸ امتیاز پنجم شد.

در فینال این مسابقه، خوانندگانی از کشورهای مقدونیه شمالی، هلند، آلبانی، سوئد، روسیه، جمهوری آذربایجان، دانمارک، نروژ، سوئیس و مالت (کشورهایی که بالاترین امتیاز را در دور دوم مرحلۀ نیمه‌نهایی به دست آوردند) فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا (به عنوان پنج کشور بزرگ اروپایی) و اسرائیل (میزبان مسابقه) شرکت داشتند.

علاوه بر خوانندگان این کشورها، مدونا ستاره موسیقی پاپ و کونچیتا وورست برنده سال ۲۰۱۴ مسابقه یوروویژن نیز در این شب به هنرنمایی پرداختند. سوئد با کسب رای داوران در کشورهایی همچون اسپانیا، ایرلند، ایسلند، دانمارک، فنلاند، جمهوری چک و استونی و به دست آوردن ۲۳۹ امتیاز تا این مرحله اول شد.

مقدونیه شمالی با کسب رای داوران در کشورهایی همچون اتریش، آلبانی، صربستان، سوئیس، مولداوی و بریتانیا و به دست آوردن۲۳۷ امتیاز دوم شد. هلند نیز با کسب رای داوران در کشورهایی همچون لیتوانی، فرانسه و لتونی، اسرائیل و به دست آوردن ۲۳۱ امتیاز سوم شد.

مدونا ستاره موسیقی پاپ آمریكا
مدونا برای اجرای برنامه، روی سن یوروویژن حاضر شد. او اعلام کرد که همۀ شرکت کنندگان در این مسابقه برنده هستند زیرا از رویاهایشان دست برنداشته‌اند و به آن جامۀ عمل پوشانده‌اند. او همچنین از قدرت موسیقی صحبت کرد و افزود این قدرت توانسته است چنین جمعیتی را از سراسر جهان در یک نقطه جمع کند و به همین دلیل نباید قدرت موسیقی را دست‌کم گرفت.


پایان هنرنمایی خوانندگان شرکت کننده در مسابقۀ یوروویژن؛ رای گیری‌ها آغاز شد. علاقمندان می‌توانند به خوانندگانی از دیگر کشورها رای دهند و نه تیم متعلق به کشور خود.

تا زمان اعلام نتیجه رای گیری‌ها، دیگر هنرمندان بین‌المللی از جمله شماری از برندگان دیگر سالهای یوروویژن مانند کونچیتا وورست برنده سال ۲۰۱۴ روی سن حاضر شده و به اجرای برنامه پرداختند.