به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۷۸۱۰۰

وضعیت بازار خودرو، دو هفته بعد از حذف قیمت‌ها

گروه اقتصادی: قیمت روز خودرو در بازار شوکه‌کننده است. پراید هاچ‌بک در حال رسیدن به قیمت ۶۰ میلیون تومان است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به مرز ۱۳۰ میلیونی رسیده، پژو پارس LX با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و دنا توربو پلاس با قیمت ۲۰۵ میلیونی خود همه را انگشت به دهان گذاشته است.
وضعیت بازار خودرو، دو هفته بعد از حذف قیمت‌ها
سایپا ۱۱۱ یا همان پراید هاچ‌بک در آستانه کانال ۶۰ میلیونی قرار دارد. طوری که قیمت پراید سفید ۵۸ میلیون و پراید هاچ بک با رنگ‌های متنوع به ۵۹ میلیون تومان رسیده است. پراید معمولی یا همان سایپا ۱۳۱ در بازار با حداقل قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و سایپا ۱۳۲ دست کم ۵۲ میلیون تومان قیمت دارد. وانت پراید از همه ارزان‌تر است و به ۴۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. دو هفته پیش و قبل از جنجال‌ها در بازار خودرو پراید ۱۱۱ حدود ۵۳ میلیون تومان قیمت داشت و پراید ۱۳۱ حدود ۴۸ میلیون تومان فروخته می‌شد.تیبا معمولی در بازار به ۵۷ میلیون تومان رسیده. دوگانه‌سوز‌ها خیلی گران‌تر شده‌اند و با قیمت دست کم ۶۴ میلیون تومان فروخته می‌شوند. تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک از قاعده مستثنی نیست و برای خرید آن باید دست کم ۶۵ میلیون تومان پول خرج کنید.

پژو ۲۰۶ به ۱۳۰ میلیون تومان رسید
دو هفته پیش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار حدود ۹۷ میلیون تومان بود. حالا در این مدتی که از جنجال قیمت‌ها در بازار خودرو گذشته، فروشنده‌ها در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را با قیمت حداقل ۱۰۴ میلیون تومان می‌فروشند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که کلا مرز‌های قیمت را جا به جا کرده و حالا با قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو فروخته می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با فاصله کمی از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.پژو ۴۰۵ GLX در بازار کمتر از بقیه محصولات ایران خودرو افزایش قیمت داشته است. طوری که در حال حاضر قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۸۵ میلیون تومان است و دو هفته پیش حدود ۸۱ میلیون تومان بود. پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در بازار با اختلاف قیمت ۲.۵ میلیونی و ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. حداقل قیمتی که بتوانید برای پژو ۴۰۵ SLX با موتور TU۵ پیدا کنید، ۹۴ میلیون تومان است.

پژو پارس ۱۵۰ میلیونی شد
پژو پارس LX کد ۱۵ که دو هفته پیش و قبل از شروع جنجال‌های قیمت خودرو حدود ۱۲۵ میلیون تومان قیمت داشت، امروز در بازار با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین پژو پارس LX کد ۱۶ که همچنان تولید آن ادامه دارد، در بازار با ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است. دو هفته پیش قیمت این مدل پژو پارس LX در بازار ۱۱۸ میلیون تومان بود.از طرفی سمند نه‌تنها مرز ۱۰۰ میلیون تومانی را رد کرده، بلکه برخی مدل‌های آن مثل سمند سورن یه ۱۱۴ میلیون تومان رسیده است! این سمند دو هفته پیش و قبل از جنجال‌های قیمت خودرو حدود ۱۰۳ میلیون تومان قیمت داشت. سمند EF۷ در حال حاضر در بازار ۱۰۷ میلیون تومان و سمند LX در بازار با قیمت حداقل ۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. هرچند مقدار افزایش قیمت دنا به پای پژو پارس نمی‌رسد. با این حال قیمت دنا معمولی در بازار خودرو به دست کم ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین دنا تیپ ۲ در بازار با قیمت حداقل ۱۲۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. چیزی که ما را شگفت‌زده کرد، دنا معمولی نیست، بلکه قیمت دنا پلاس توربو است که در بازار امروز به ۲۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود! این درحالی است که دو هفته پیش و قبل از شروع جنجال‌های قیمت خودرو، دنا پلاس توربو در بازار با قیمت حدود ۱۷۴ میلیون تومان فروخته می‌شد.
مرجع : فرارو
برچسب ها: بازار خودرو