به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۱۷۸۱۱۱

واکنش تند بازیگر «بازی تاج و تخت» به انتقادها

گروه فرهنگ و هنر: بازیگر نقش برن استارک درباره کمپین بازسازی فصل هشت سریال "بازی تاج و تخت" گفت: مسخره است که مردم فکر می‌کنند می‌توانند درخواست بازسازی کنند.
واکنش تند بازیگر «بازی تاج و تخت» به انتقادها
پس از پخش قسمت پنجم فصل پایانی "بازی تاج و تخت" صدها هزار امضای اینترنتی جمع‌آوری شد تا فصل هشت این سریال دوباره ساخته شود! اتفاقی که به مذاق بازیگران سریال از جمله بازیگر نقش برن استارک خوش نیامده و آنها از منتقدین بی رحم سریال گلایه دارند."آیزک همپستد رایت" بازیگر نقش "برن استارک" در مصاحبه با "هالیوود ریپورتر" چند روز مانده به پخش اپیزود پایانی سریال می‌گوید: "تماشای اپیزود سوم بسیار لذت‌بخش بود. دقیقاً انتظار چنین واکنش‌هایی را داشتم. دیدن غافلگیری مردم بسیار جالب بود. تنها در همان اپیزود چندین لحظات سرنوشت‌ساز روی می‌دهد… آن اپیزود را تاکنون سه بار تماشا کرده‌ام، و هربار شگفت‌آور بوده است. همیشه همان‌قدر درخشان است.به ویژه وقتی که آن را در کنار افرادی دیدم که هنوز تماشایش نکرده بودند، و از آنجا که می‌دانستم چه اتفاقاتی قرار است روی دهد، دیدن چهره‌هایشان برایم خیلی جالب بود. واکنش‌ها… همانطور که شما اشاره کردید، من به مدت یک سال با چنین اطلاعاتی [از داستان] در ذهنم زندگی کردم.

به نحوی پخش اپیزود اهمیت چندانی ندارد. مدت‌هاست که از داستان آگاهی دارم و به آن واکنش نشان داده‌ام… می‌دانم که در مورد اپیزود اخیر جنجال زیادی به راه افتاده. درکش نمی‌کنم. چیزی که مردم انتظارش را داشتند چیزی اونجرز-گونه بود که تمامی ابرقدرت‌ها توضیح داده شوند و همه گرد هم جمع شوند و به صورت گروهی بجنگند.او در ادامه بیان کرد: "بازی تاج‌وتخت" متفاوت است. ذاتاً غیرقابل پیش‌بینی است. اینکه شخصیت‌ها اقدامی که مردم می‌خواهند را انجام نمی‌دهند اتفاق خوشایندی است. اینکه مردم به خشم می‌آیند و واکنش احساسی شدیدی نشان می‌دهند علت اصلی موفقیت "بازی تاج‌وتخت" است. سریال آن‌گونه که مردم می‌خواهند پیش نمی‌رود. امروز دیدم که کمپین جمع‌آوری امضاء هم به راه افتاده است تا فصل آخر را بازسازی کنند…"همپستد رایت در مورد این کمپین می‌گوید: "بی‌معنی است. حتی نمی‌توانم درکش کنم. مسخره است. (می‌خندد.) مسخره است که مردم فکر می‌کنند می‌توانند درخواست بازسازی کنند به این علت که از آن خوششان نیامده. به شکل احمقانه‌ای احساس می‌کنم به من توهین شده است، البته نباید چنین احساسی داشته باشم. به نظر من، پایان فوق‌العاده است. فکر می‌کنم دلیلش این باشد که با شخصیتی محبوب مواجه بودیم.

دنی کاراکتری درخشان است که اقدامات خیرخواهانه‌ی زیادی انجام داده و افراد بسیاری را نجات داده است. مردم به این معترضند که چرا برای چنین اقدامی مقدمه‌چینی نشده. اما بارها و بارها نشان داده شد که او تا چه حد می‌تواند بی‌رحم باشد. او برای رسیدن به وستروس و بازپس‌گیری آنچه به او تعلق داشت سال‌های سال صبر کرده بود. او مجبور شد با ارتشی متشکل از افرادی به معنای واقعی کلمه مرده نبرد کند. نزدیک بود کشته شود. جورا (ایان گلن)، میساندی (ناتالی امانوئل) را از دست داده و حالا کسی که عمیقاً عاشقش بوده تهدیدی برای تاج و تخت اوست. او از همه‌چیز دل‌زده و خشمگین است و به سرش می‌زند."همپستد رایت در پاسخ به این پرسش که انتظار دارد مردم چه واکنشی به اپیزود پایانی نشان دهند می‌گوید: "اگر مردم با این نگاه که از "بازی تاج‌وتخت" متنفرند به سراغ آن بروند، طبیعتاً از دیدنش لذت خواهند برد، صرف نظر از کیفیت آن. من شخصاً فکر می‌کنم که به شکلی بسیار زیرکانه بسته می‌شود. این اپیزود جدید، باز هم قرار نیست همه را راضی کند. لحظاتی وجود خواهد داشت که مردم می‌گویند: "نه! چرا این اتفاق افتاد؟" اما لحظاتی ضروری‌اند. تمامشان موجب شکل‌گیری یک پایان "بازی تاج‌وتختی" می‌شوند."

همپستد رایت در پایان مصاحبه با "هالیوود ریپورتر" می‌گوید: "اگر مردم حقیقتاً از این فصل متنفرند پس بگذار چنین باشد. اما با هفت یا هشت سال روایت تلویزیونی درخشان طرف بودیم که دنیا را تسخیر کرد، و بحث‌هایی به راه انداخت…""سوفی ترنر" که در سریال نقش "سانسا استارک" را بازی می‌کند به تازگی در مصاحبه با "جیمی فالن" می‌گوید مخاطبین برای اپیزود پایانی باید منتظر لحظات اندوه‌بار بسیاری باشند. نظریه‌های مختلفی در مورد زندگی و بقای شخصیت‌ها وجود دارد، اما مسلم آن است که در وستروس هیچ‌کس در امان نیست."برایان کاگمن" یکی از نویسندگان سریال می‌گوید: "ما فقط باید داستانی را بازگو کنیم که می‌خواستیم بازگو کنیم و ریتم داستان را همچنانکه طرح‌ریزی‌اش می‌کنیم درک کنیم. هیچکس در مورد اینکه مردم چه فکر خواهند کرد صحبت نمی‌کند. اگر احساس کنیم که تصمیممان درست است، انجامش می‌دهیم."اپیزود نهایی "بازی تاج‌وتخت" دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در دسترس قرار می‌گیرد.
مرجع : ایران آرت