به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۷۸۱۱۶

تاج فدراسیون بر سر ویلموتس!

گروه ورزشی: مهدی تاج قرار است برای عقد قرارداد با مارک ویلموتس به بلژیک برود، اتفاقی که در شان تیم اول آسیا نیست. به نظر می‌رسد مسوولان ورزش ایران باید در راستای حفظ شان و جایگاه فوتبال ایران و منافع ملی در این استراتژی تجدیدنظر کنند.
تاج فدراسیون بر سر ویلموتس!
 مارک ویلموتس بلژیکی هفته گذشته به ایران آمد و از امکانات فوتبال ایران بازدید کرد. بازدیدی که موجب شد او پس از آن به کشورش برگردد تا بعداً قرارداد همکاری منعقد شود اما اکنون فدراسیون فوتبال اعلام کرده که قرار است مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون به بلژیک برود و امضای این مربی بلژیکی را برای قرارداد تیم ملی ایران بگیرد. اتفاقی عجیب که یقیناً شأن فوتبال ایران را زیر سوال خواهد برد.تجربه تلخ "عدم رعایت تشریفات همکاری با مربیان خارجی" همواره بر گرده فوتبال ایران سوار بوده است و در پی آن نیز دودش تنها و تنها به چشم فوتبال ایران رفته است. اینکه رئیس فدراسیون به عنوان بالاترین مقام اجرایی فوتبال کشور برای امضای قرارداد سرمربی تیم ملی به کشور دیگری برود، اگر در سطح فوتبال ملی در دنیا موردی بی‌نظیر نباشد قطعاً کم‌نظیر در آغاز همکاری با یک مربی خارجی است.آیا ارزش تیم ملی فوتبال ایران از ارزش سرمربی اخراج شده تیم ملی ساحل عاج و شالکه پایین‌تر است؟ چرا باید گروهی از ایران برای امضای قرارداد مربی خارجی به کشور دیگری بروند؟ مگر نه اینکه گفته شده، ویلموتس قرار است چند روز پس از امضای قرارداد بار دیگر وارد ایران شود، پس چرا حرمت امامزاده را نگه نمی‌داریم و پس از اینکه ویلموت وارد ایران شد با او قرارداد منعقد نمی‌کنیم؟

بهتر است همان گونه که در ورود ویلموتس به تهران، به گفته تاج پروتکل تشریفات و مذاکره به خوبی رعایت شد تا او نیز مانند کی‌روش دور برندارد یا به قول معروف هوایی نشود، فدراسیون فوتبال در دومین قدم نیز تشریفات اداری و مدیریتی فوتبال را رعایت کند و رئیس فدراسیون را برای اخذ امضای سرمربی آینده به بلژیک نفرست تا هم احترام میز مدیریتی فدراسیون حفظ شود و هم شأن و جایگاه فوتبال ایران و منافع ملی.حدود ۸ سال پیش که سرمربی پرتغالی قصد پذیرفتن هدایت تیم ملی را داشت بعد از یک رفت و آمد به روسیه، وارد ایران شد و پای میز مذاکره نشست و در تهران قراردادش را امضا کرد. مربی‌ای که بعد از آن چالش‌های زیادی با فدراسیون داشت و از سال چهارم به بعد هیچ‌وقت آبش با مدیران فوتبال و شخص مهدی تاج در یک جوی نرفت.در آن زمان رئیس وقت فدراسیون فوتبال سرمربی سابق رئال مادرید را به ایران آورد اما حالا تاج برای عقد قرارداد با مربی‌ای که دو سال است رنگ نیمکت را ندیده، قرار است با افرادی از فدراسیون به بلژیک برود تا قرارداد امضا کند. آیا فدراسیون فوتبال می‌خواهد خشت اول بنای جدید تیم‌ملی را کج بگذارد و انتظار داشته باشد ساختمانش تا ثریا استوار بماند؟

اگر توئیت جذاب اما باورنکردنی مازیار ناظمی درست از آب در می‌آمد و یکی از مربیانی چون مورینیو، گواردیولا و زیدان قرار بود سرمربی تیم ملی شوند، باز هم این کار رئیس فدراسیون در شأن فوتبال ایران نبود چه برسد به مربی‌ای که سابقه دو اخراج در کارنامه خود دارد و هنوز معلوم نیست که تفکرات تاکتیکی‌اش در ایران جواب خواهد داد یا نه.تاج که در یکی از مصاحبه‌های خود به تجربه قرارداد با کی‌روش افتخار کرده و تاکید کرده بود که قراردادی با ویلموتس می‌بندد که او در خدمت تیم ملی باشد، به نظر می‌رسد حالا از همین شروع همکاری جدید باز هم موضوع وارونه دیده شده و قرار است فدراسیون فوتبال در خدمت این مربی بلژیکی باشد.امید است که مهدی تاج و مسؤولان ورزش ایران در این استراتژی منکوب شده تجدیدنظر کنند و شرایطی را فراهم کنند که ویلموتس بار دیگر در ایران حاضر شده و اگر به همکاری با تیم ملی افتخار می‌کند، قراردادش را در ساختمان فدراسیون فوتبال امضا کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مهدي تاج