به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۷۸۱۱۸

نگرانی‌ها از توسعه شهر هوشمند گوگل

گروه علم و فناوری: شرکت SideWalk Labs که یکی از شرکت‌های وابسته به گوگل است، زمین‌های ساحلی بایر شهر تورنتو را در کشور کانادا خریداری کرد تا شهر جدیدی را بنا کند که رویای زندگی در شهرهای آینده را متبلور کرده و مدلی برای سایر شهرهای جهان باشد.
نگرانی‌ها از توسعه شهر هوشمند گوگل
قرار بود این شهر هوشمند بر پایه اینترنت ساخته شود و تجربه استفاده از جدیدترین فناوری‌ها را برای شهروندان فراهم کند. این تجربیات شامل استفاده از خودروهای بدون راننده، بهره‌گیری از راهکارهای خلاقانه برای جمع‌آوری زباله و فضاهای مشترک برای تشکیل اجتماعات مختلف، به روش‌های جدید می شود.اما این واقعیت که در توسعه شهر گوگل تعداد بسیار زیادی حسگر مورد استفاده قرار گرفته که اطلاعات را از سراسر این منطقه بندری گردآوری می‌کند، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.اکنون بسیاری از شهروندان تورنتو این پرسش را طرح می‌کنند که آیا اساسا یک شرکت خصوصی می‌تواند مسئولیت توسعه شهری را بر عهده بگیرد؟در ابتدا قرار بود شهر گوگل مساحتی معادل 48.500 مترمربع داشته باشد، اما بعدا اسنادی به دست آمد که نشان می‌داد برنامه شرکت Sidewalk منطقه بسیار وسیع‌تری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

این شرکت در ازای سرمایه گذاری خود برای توسعه شهر گوگل انتظار دریافت بخشی از مالیات املاک و عوارض توسعه تورنتو و همچنین افزایش ارزش زمین‌های مورد استفاده برای ساخت شهر گوگل را دارد.این در حالی است که افزایش بهای یک منطقه از شهر، بر قیمت سایر مناطق آن شهر نیز اثر می‌گذارد. انتشار این اطلاعات موجب افزایش نگرانی شهروندان در خصوص شفافیت اطلاعاتی پروژه و کمرنگ شدن مرز بین یک شرکت خصوصی و ساختارهای عمومی دولت شده است.در حال حاضر یک گروه از شهروندان تورنتو انجمنی موسوم به Block Sidewalk تشکیل داده‌اند تا نسبت به فعالیت‌های شرکت Sidewalk واکنش نشان دهند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: شهر هوشمند