به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۷۸۱۹

شمارش معکوس مرگ با «ساعت شادی»!

گروه علمی وفناوری: پیشتر، محققان سایتی طراحی کرده بودند که زمان مرگ والدین فرد را پیش‌بینی می‌کرد، اکنون محققان مدعی‌اند ساعتی ابداع کرده‌اند که نه تنها زمان مرگ را پیش‌بینی می‌کند، بلکه شمارش معکوس آن را نیز آغاز می‌کند.
شمارش معکوس مرگ با «ساعت شادی»!
کاربران یک پرسشنامه در مورد تاریخچه پزشکی خود پر کرده و سن خود را از نتایج کلی به دست آمده برای دستیابی به امتیاز مرگشان کم می‌کنند. این امتیاز وارد ساعت «Tikker» شده و شمارش معکوس آغاز می‌شود.ساعت Tikker که عنوان ساعت مرگ را نیز گرفته، توسط فردریک کولتینگ، مخترع سوئدی ساخته شده که دور از ناخوشایند بودن آن، دستاورد خود را «ساعت شادی» نامیده و مدعی است که آنرا برای کمک به مردم در کسب بیشترین لذت از زندگی و عزیز داشتن زمان باقیمانده طراحی کرده است.کولتینگ این ایده را در زمان فوت پدربزرگش به دست آورد.

کاربران برای به کار انداختن Tikker باید با وارد کردن اطلاعاتی در مورد تاریخچه پزشکی خود یک پرسشنامه را پر کنند. همچنین از آنها در مورد عادات سیگار کشیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی سوال پرسیده شده و تاریخچه وجود سرطان، دیابت یا هر گونه بیماری دیگر در خانواده پیگیری می‌شود.از دیگر سوالات این پرسشنامه در مورد میزان ورزش افراد و همچنین وزن آنها است.سپس سن افراد از نتایج به دست آمده کم می شود تا نرخ مرگ به دست بیاید و در ساعت Tikker زمان باقیمانده از زندگی آنها شمارش معکوس را آغاز کند.

ردیف بالای نمایشگر دیجیتال ساعت به نمایش سال‌ها، ماه‌ها و روزها می پردازد در حالی که ردیف دوم، ساعت ها، دقایق و ثانیه‌ها را می‌شمرد. ردیف سوم نیز نمایشگر ساعت محلی است.تیم طراح، این ساعت را در سایت کیک‌استارتر معرفی کرده و امیدوارند بتوانند 25 هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کنند. هزینه این ساعت 59 دلار بوده و قرار است از آوریل 2014 فروش آن آغاز شود.

وي وي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۰۷
مرگ و زندگي اگر دست انسان بود كه الان هيچ كس روي زمين نبود اين وسايل ساخته بشر تعيين كننده زندگي و فوت انسان نيست ! (144316)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۶:۵۶
بیشتر یه یک وسیله فانتزی شبیه هست تا یک وسیله علمی-کاربردی! (144382)