به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۱۷۸۲۱۸

بریتانیا: ایران، اراده آمریکایی‌ها را دست‌کم نگیرد

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه انگلیس گفت: ایران بهتر است از فعالیت‌های بی ثبات کننده خود در منطقه بپرهیزد.
بریتانیا: ایران، اراده آمریکایی‌ها را دست‌کم نگیرد
«جرمی هانت» افزود در صورت هدف قرار گرفتن منافع آمریکا، واشنگتن تلافی خواهند کرد و این موضوعی است که ایرانی‌ها نیاز به تفکر بسیار دقیق درباره آن دارند. به ایرانی‌ها می گویم که اراده طرف آمریکایی را دست کم نگیرند.
 هانت در حاشیه اجلاس مجمع عمومی بهداشت در ژنو گفت: «می‌خواهم به ایرانی‌ها بگویم قاطعیت ایالات متحده را دست‌کم نگیرد... آن‌ها جنگ با ایران را نمی‌خواهند. اما اگر به منافع آمریکا حمله شود، آن‌ها جواب خواهند داد. این چیزی‌ است که ایرانی‌ها باید درباره‌اش به دقت فکر کنند.»
بریتانیا همراه با دیگر کشورهای اروپایی صریحا اعلام کرده که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. وزیر خارجه بریتانیا هفته گذشته نسبت به بروز «یک درگیری تصادفی و در پی آن تشدید غیرعمدی تنش با ایران» هشدار داد و از جمهوری اسلامی خواست تا بار دیگر به مسیر هسته‌ای شدن باز نگردد.» پس از تشدید تنش میان ایران و ایالات متحده و هشدار واشنگتن نسبت به وجود تهدیدهای جدی علیه نیروهای نظامی خارجی در منطقه، یکی از فرماندهان بریتانیایی هفته گذشته وجود خطر قریب‌الوقوع علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق را رد کرد.

توییت ظریف
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید اخیر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، در پیامی در فضای مجازی تاکید کرد: دونالد ترامپ به تحریک تیم «ب»، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند. وی در ادامه آورده است: ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌های برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.