به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۸
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۷۸۲۳
وقتي روش «پاول یوزف گوبلز» را عشق است

بازهم بگوييد چرامملكت‌رافريب‌ودروغ فراگرفته!

گروه سياسي: روزنامه كيهان كه خبر و تيتر روز گذشته‌اش توسط نمايندگان مجلس، سخنگوي وزارت خارجه و حتي شخصي كه از او نقل قول شده بود (وزير خارجه) تكذيب شده بود به شيوه هميشگي خود باز هم بر اصرار ورزيدن به موضوعات غيرواقع ادامه داد و امروز مدعي شد كه خبر ديروزش (كه توسط منابع اصلي خبر تكذيب شده بود)، توسط برخي نمايندگان مجلس، تاييد شده است!

صفحه اول امروز كيهان



و تيتر ديروزش

و اينجا هم اظهارات آقاي ظريف يعني همان فردي كه روزنامه آقاي حسين شريعتمداري به نقل از او چنين اظهارات كذبي نقل شده را بخوانيد! حال خود قضاوت كنيد در مملكتي كه قرار بود اخلاق ديني و ارزش‌هاي انساني حاكم شود به كجا رسيده‌ايم كه به خاطر قدرت و سياست، اصول اوليه اخلاقيات را زير پا له كرده و بر اين كار خويش افتخار هم مي‌ورزيم!

در كشوري كه تيترهاي اصلي صفحه نخست روزنامه‌هاي رسمي (آن هم منتسب به نظام) عمدا و احتمالا مصلحتا! «دروغ» و «كذبند» اما عاملان اين ماجرا، همانگونه كه در مورد ساير خبرهاي بي‌پايه به جامعه خلاف واقع گفتند، و كسي نازكتر از گل هم به آنان نگفت (ماجراهايي چون جرج سوروس و خاتمي، كمك‌هاي چند ميلياردي اسراييل به اصلاح‌طلبان داخلي و ...) همچنان بر اجراي فرمايش! گوبلز (وزير تبليغات دولت هيتلر)* به رسانه‌هاي آن زمان آلمان، كه دروغ بگوييد و آنقدر بزرگ بگوييد و تكرارش كنيد كه جامعه باورش بيايد، عمل مي‌كنند!

مي‌ماند اين نكته كه چرا در رسانه‌هاي كشور و از جمله در همين روزنامه و همچنين در تريبون‌هاي رسمي‌ توسط سخنرانان ديني و سياسي همواره اين گلايه و نقد وجود دارد كه چرا مملكت را فريب و دروغ فرا گرفته، وقتي تريبون‌هاي رسمي و روزنامه‌هاي منتسب به نطام به راحتي پروژه دروغ را به ارزش! مبدل نموده‌اند و صقر تا 100 اخلاق را براي قدرت و سياست ذبح كرده‌اند از جامعه‌اي كه اين روش را مي‌بينند چه انتظاري داريد؟ اينجاست كه خيلي ساده مي‌توان گفت: خود كرده را تدبير نيست!

* پاول یوزف گوبلز (به آلمانی: Paul Joseph Goebbels) (‏۲۹ اکتبر ۱۸۹۷ - اول مه ۱۹۴۵) سیاست‌مدار ناسیونال سوسیالیست آلمانی که از ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ وزیر رایش برای تبلیغات و روشنگری مردم بود. او از نزدیک‌ترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود و شهرت او تا حد زیادی ناشی از خطابه‌های پرشور و تبحرش در سخن‌وری و همچنين شيوه «دروغ بزرگ» بود.

گوبلز پیش از ورود به حکومت آلمان به روزنامه‌نگاری، کار در بانک و کارگزاری بازار بورس اشتغال داشت. او در ۱۹۲۴ وارد حزب نازی شد و به ریاست حزب در ایالت برلین منصوب شد. در ۱۹۲۸ در مقام یکی از کلیدی‌ترین اعضای حزب قرار گرفت. وی تحصیلات خود را در زمینه‌های ادبیات و فلسفه در دانشگاه‌های بن، هایدلبرگ و فرایبورگ انجام داد و تز دکترای خود را پیرامون فریدریش فون شوتس نویسنده رمانتیک سده ۱۸ نوشت. وظیفهٔ او به عنوان وزیر به دست گرفتن کامل کنترل جامعه در همهٔ بخش‌های زندگی اجتماعی بود، چه در سطح عمومی و فرهنگی و چه در سطح خصوصی.

گوبلز توانست در عرض کوتاهترین مدت تمام رسانه‌های آن روز را یکپارچه کند و تحت کنترل خود درآورد. او به زودی قدرت فیلم را به عنوان یک رسانهٔ مناسب برای پروپاگاندا شناخت و از آن نهایت استفاده را برای تأثیر در افکار عمومی و پخش ایده‌های ضدیهودی کرد. شهرت او بیشتر بخاطر وزارت تبلیغات در رایش سوم به مدت ۱۲ سال و ارائهٔ تبلیغات عظیم برای جذب جامعهٔ آلمان به اهداف و ارزش‌های هیتلر و حزب نازی است. او از شیوه‌ای موسوم به «دروغ بزرگ» برای پروپاگاندا استفاده می‌کرد.

۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۲:۳۹
شريعتمداري رو با گوبلز مقايسه مي كنيد!!! گوبلز يه دنيا رو تحت تأثير خودش قرار داده بود اما فكر نكنم اين آقا بتونه خانواده خودش رو هم قانع كنه. (144146)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۷:۲۱
خدایا این شوخی ها و مسخره بازی های کیهان را ازما نگیر ! (144393)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۱:۴۶
حکایت حسین شریعتمداری و کیهان حکایت خواننده های ناشی است که خودش ترانه سرا، ملودی ساز، تنظیم کننده و خواننده است، درنتیجه هم فقط خودش شنونده اثر خودش است. (144525)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۲:۴۳
روزنامه کیهان و حسین آقا دستشون برای مردم رو شده.آقای شریعتمداری بسه دیگه ،خجالت بکش. (144149)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۲:۴۴
هر جا که انحصار باشه و نظارتی هم نباشه،اونجا تبعیض و دروغ و فریب هم هست. (144150)
مصطفی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۰۲
زنده باد حسین شریعتمداری (144157)
حسين شريعت ندارى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۴۰
افراطى، پيوندتان با اسراييل مبارك (144338)
مصطفی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۴۴
اینقدر منفی بدید تا بترکید!

راستی، "شعار زنده باد مخالف من" شعار کیا بود؟؟ (144343)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۶:۳۹
انشا ا... زنده باشند و مکافات عمل و حرفهای بی پایه و اساس.دروغ و تهمتهای ناروا و بزرگ و در کل جفایی که در حق اصلاح طلبان را کردند در این دنیا ببینند.انشا ا... (144375)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۰۳
گوبلز اگه الان زده بود دربان کیهان هم نمیشد (144158)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۰۴
خدا کنه که قانون فقط برای مخالفین و ضعفا نباشه... (144160)
shahab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۶:۳۱
هست عزیزم. (144367)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۰۶
..... این آقا.... تا کی یک تنه میتونه اینقدر منافع کشور رو به خطر بندازه؟ (144162)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۰۸
سلام هیچکس تواین کشور نیست جلوروزنامه کیهان را بگیرد (144164)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۰:۳۳
8 سال اکثریت روزنامه ها به احمدی نژاد توپیدن، یه بار نگفتید " بابا انصاف داشته باشید
حالا یه روزنامه یه مطلب میزنه اینجور به هم میریزید
واقعا جای تاسف داره
متاسفم به حال شماها (144480)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۱۶
اوباما دیگه هیچ حرفی از دولت روحانی را باور نمی کنه
نتانیاهو پیروز شد (144174)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۱۷
توهین نکن به اون بزرگوار! آخه آدم داش حسینو با دکتر گوبلز یکی میکنه؟
این جوجه مطبوعات چی ها فقط یه اصل دارن اونم اینه که هرچی خودشون میخوان بگن! و این به کل با قضیه دکتر گوبلز که با یه هدفی این تئوری رو مطرح کرده فرق داره! (144176)
آرتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۱۷
حیف دکتر ظریف
بهترین وزیر روحانی با فاصله زیاد باید همه حمایت کنن

به امید رئیس جمهوری ظریف در آینده (144177)
چاوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۲
اصلا جای نگرانی نیست چون کسانی که کیهان می خرند برای خواندن آن نیست از آن برای شیشه پاک کردن و یا سبزی پاک کردن استفاده میکنند چون سایزش خوبه و بزرگه قیمتش هم مقرون به صرفه است (144187)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۲
یکی این روزنامه کیهان رو ببنده مردم یک نفس راحت بکشن!
به خدا بدون کیهان دنیا جای امن تری هست!! (144188)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۵
واقعا که! این کیهان دیگه شورشو درآورده (144193)
سليمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۸
این بنده خدا ( حاج حسین آقا) چندین و چند ساله توپ خونه رو اشتباهی به سمت خودی گرفته ، و کم گل به خودی هم نزده . دلیلش هم اینه که ایشون خودشو منتصب به رهبری معرفی کرده بنابراین کسی جرات نداشته جواب محکمی بهش بده .
اگه رانت های بی حساب و کتاب به روزنامه کیهان نباشه ، آیا می تونه با پول فروش واقعی روزنامه ؛ آنرو اداره کنه؟ (144196)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۳۳
بهترين كار بي اعتنايي كامل به انتشار فضائل اين استاد قلم (!) است، ايشان هماني هستند كه پس از انتخابات روحانى را اصولگرا (!!!) خواندند! دو هفته بعد نگران اين شدند كه جريان اعتدال همان راهى را برود كه جريان اصلاحات رفت! و حالا هم كه...!
اگر قرار باشد دستگاه ديپلماسي به ساز ايشان برقصد، هماني مي شود كه در هشت سال گذشته داشت اتفاق مي افتاد. (144200)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۴۸
اون موقع( آلمان نازی) فیس بوک نبود اینترنت نبود این همه سایت خبری نبود تلویزیون محدود بود و چیزی به اسم ماهواره وجود نداشت .مردم هم باور میکردند ! با وجود تکنولوژی پیشرفته ارتباطات امروز کار این آقا آب در هاون کوفتنه . تنها فایده ای که داره اینه که ما رو بیشتر از بعضی جریانات خاص متنفر میکنه و عزممون و برای حضور در انتخاباتهای بعدی قوی تر . در ضمن حالا با این توصیف می توان به اهمیت سانسور و تشدید اون برای بعضی از جریانات پی برد ! وقتی رسانه محدود باشد مردم ناگزیرند که به تو مراجعه کنند و صرفا اخبار پیشنهادی از سمت تو مورد مطالعه قرار میگیرد ! به نظر من به خاطر این اتفاقاتی که افتاده همه وزرا باید سریعا تو فیس بوک فعال بشن مثل آقای ظریف و از اونجا با مردم مستقیما در ارتباط باشند تا دهن یاوه گوها بسته شه (144216)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۰۲
پس بر اساس همین فرمایش گوبلز است که آقای هاشمی دروغ های بزرگ میگه! (144235)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۰۶
به طرف گفتند: که از کی تقلید میکنی ؟ پاسخ داد از فلانی
به او گفتند: فلانی که بالای ممبر گفت من مرجع تقلید نیستم از من تقلید نکید. پاسخ داد که فلانی نمی داند، ولیکن من که می دانم او مرجع است برای همین هم از او تقلید می کنم.
حالا شده مثل امروز ما که ظریف می گه من این حرف را نزدم شریعتمداری میگه که نه من میدونم که ظریف این حرف را زده است (144239)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۰۹
به جرم نشر اکاذیب درشو تخته کنین! (144244)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۲۸
"گوبلز وزیر رایش برای تبلیغات و روشنگری مردم بود. او از نزدیک‌ترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود "
از این نظر مقایسه شریعتمداری با گوبلز را با حال اومدی ! (144271)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۳۳
امیدوارم روزی روزگاری دست غدار روزگار این پروپانگاندر بی محابا از فرجام روزگار را به پای میز قانون و عدالت بکشاند (144277)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۳۴
اگه اين حرفا و اين اتفاقات زمان احمدي نژاد بود تاالان روزنامه هايي مثل كيهان بسته بودن و.......
دورد بر دولت تدبير واعتدال. دكتر ظريف نترس و شجاع باش كه مردم باتوئه. (144278)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۳۸
اخه مگه کسی هم کیهان می خونه؟ کیهان دم عیدی فقط فروش میره اونم به خاطر پاک کردن شیشه (144282)
مارمولک
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۴:۵۸
نظری ندارم!!! (144307)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۱۵
آقای ظریف یکی از کار بلد ترین و ماهرترین وزرای این مملکت و باعث افتخار ما ایرانی ها هستند ، امثال شریعتمداری نمیتونن با ..........دروغاشون ارزش آقای ظریفو کم کنن.
...................... (144320)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۳۵
تا زمانی که برخی مصونیت آهنین دارند و در قبال گفته و نوشته های خود بازخواست نمی شوند وضعیت همین گونه خواهد بود. باعث تاسف است که بیت المال مسلمین به دست کسی افتاده که به اولیات اخلاق هم پایبند نیست. (144334)
هومن
Ukraine
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۳۸
چرا کامنتها رو منتشر نمیکنی ؟ اگه نمیخای منتشر کنی خوب کلا این قسمتو غیر فعال کن . مردم بیکار نیستن ! 35 تا کامنت در صف انتشار هستن و فقط 4 تا ظاهر شده ! (144336)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۶:۱۳
دروغ در ممکت ما منحصر به روزنامه ی کیهان نیست. در این مورد خاص، اتفاقاً نفاق از آقای ظریف و تکذیب کنندگان است. خوب است یکی از نمایندگان فایل صوتی را پخش کنند، تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. (144359)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۹:۵۳
1-از معصوم سوال میشود
مومن زنا میکند پاسخ میدهد ممکن است
دوباره: مومن ربا میخورد؟ ممکن است
خوردن مال حرام و.....
.....
......
اما سوال میشود مومن دروغ میگوید ؟ پاسخ میدهند مومن دروغ نمیگوید.

2-برادر شعار اصلاحات"زنده باد مخالف من است و ما جوانان اصلاح طلب واقعا به این پایبندیم اما امر به معروف و نهی از منکر را نیز با تمام درات بدن خود انجام میدهیم و به آن پایبندیم و در برابر دروغگویی که بزرگترین بی عدالتی تاریخ است می ایستیم.

زنده باد اصلاحات. زنده باد مخالف من (144459)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۱:۳۴
شريعتمداري به دليل شكستهاي پپاپي اقليت افراطي تماميت خواه و همچنين شكستهايي كه به اقرار خودشان به دليل عملكرد رئيس جمهور نورچشمي احمدي نژاد متحمل شدند دچار سردرگمي شديد شده است ! انچنانكه حتي در حاليكه رهبر از عملكرد كلي و نتايج دولت در سفر نيويورك حمايت كردند شريعتمداري. . . . عصبانيت نتانياهو را عمليات فريب و سخنان دكتر روحاني را باعث خوشحالي نتانياهو و خرسندي اسرائيل عنوان كرد ! (144515)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۳:۴۶
قدیما می گفتن کمال، جمال میاره و البته عکسش هم صادقه. . . . به چهره نورانی سید محمد و شیخ حسن هم توجه کنیم بد نیست (144579)