به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۷۸۲۳۳

قیمت دلار به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد؟

گروه اقتصادی: امیر خجسته، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس، گفت: تیم اقتصادی دولت هر طور که بخواهد می‌تواند ارز را مدیریت کند. نوسانات قیمت ارز از بیرون یا از داخل نیست بلکه تیم تخصصی و اقتصادی دولت قیمت ارز را بالا و پایین می‌برد و امیدواریم قیمت دلار به زیر 10 هزار تومان برسد.
قیمت دلار به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد؟
امیر خجسته، نماینده همدان و عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به کاهش قیمت ارز طی روز جاری، گفت: کاهش نرخ دلار در دست بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت است؛ یعنی هم کاهش و هم افزایش نرخ ارز در دست تیم اقتصادی دولت است.او ادامه داد: تیم اقتصادی دولت هر طور که بخواهد می‌تواند ارز را مدیریت کند. نوسانات قیمت ارز از بیرون یا از داخل نیست، بلکه تیم تخصصی و اقتصادی دولت قیمت ارز را بالا و پایین می‌برد. امیدواریم دولت قیمت ارز را پایین بیاورد و قیمت دلار به زیر 10 هزار تومان برسد.این نماینده مجلس تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت هر وقت که بخواهد قیمت دلار را پایین آورده و هر وقت که بخواهد بالا می‌برد.خجسته با اشاره به زمزمه‌هایی در خصوص حذف ارز نیمایی در مجلس، گفت: امروز در مجلس زمزمه‌هایی در خصوص حذف ارز نیمایی شنیدم، اما با توجه به اینکه 14 میلیارد دلار به خرید کالاهای اساسی اختصاص داده‌ایم، حذف ارز نیمایی درست نیست. دولت نمی‌تواند ارز نیمایی را حذف کند مگر اینکه با مجلس صحبت و ما را توجیه کند. دولت باید با مردم هم حرف بزند و مسائل را مطرح کند.

این عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: امیدوارم ارز نیمایی حذف نشود و اگر می‌خواهند ارز نیمایی را حذف کنند، باید با مردم صحبت کنند. با حذف ارز نیمایی امکان دارد 14 میلیارد دلاری را که به خرید کالای اساسی اختصاص داده‌ایم به مردم بدهیم.
او با اشاره به تخصیص 14 هزار میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی، گفت: 14 میلیارد دلار اختصاص داده‌ایم برای اینکه نیازهای مردم را تامین کنند و به دست مردم مستحق برسانند. در سال گذشته 22 میلیارد دلار اختصاص داده بودیم، اما به دست مستحقان نرسید، بلکه عده‌ای با رانت و باند ثبت سفارش کردند و دلارها را به خارج از کشور بردند ولی از واردات خبری نشد.این عضو کمیسیون اصل نود اضافه کرد: دولت باید برای 14 میلیارد دلاری که بابت خرید کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته شده برنامه‌ریزی کند و بگوید که چگونه به دست مردم می‌رساند، نه اینکه آن را در یک قسمتی پخش کند و معلوم نشود بر سر مابقی چه آمده. دولت باید از هر کانالی که می‌تواند کالای اساسی را به دست مردم برساند، نه اینکه تنها به دست یک قشر خاص برساند.
مرجع : اعتماد آنلاین
برچسب ها: قیمت دلار