به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۷۸۲۴۴

آسیاییِ پرسپولیس با یک خط تیره تمام شد

گروه ورزشی: آخرین باخت خانگی تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به 7 سال و 20 روز قبل باز می گردد.
آسیاییِ پرسپولیس با یک خط تیره تمام شد
به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت شب گذشته موفق شدند با نتیجه 2-0 السد را شکست دهند تا پایان خوشی را در لیگ قهرمانان 2019 رقم بزنند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در شرایطی که با باخت مقابل پاختاکور از این رقابت ها حذف شده بودند، نمایشی فوق العاده را در برابر السد ارائه کردند و اجازه ندادند ژاوی ارناندس خداحافظی شیرینی را تجربه کند.
 
نکته مهم درباره تیم پرسپولیس این است که آن ها در 8 سال اخیر هیچ شکست آسیایی ای را در ورزشگاه آزادی نداشته اند. در سال 2012 سرخپوشان پایتخت در پنجمین بازی مرحله گروهی با گل یوسف العربی 1-0 به الهلال باختند اما در نهایت موفق به صعود شدند.
 
پس از آن پرسپولیس 4 فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا را سپری کرد اما هیچگاه متحمل شکست نشد. در سال 2015 شاگردان برانکو ایوانکوویچ از لخویا، بنیادکار، النصر و الهلال میزبانی کردند و هر 4 تیم را شکست دادند. تیمی که تحت هدایت درخشان، عبدی و برانکو در آن مسابقات شرکت کرد، تنها یک گل از بنیادکار خورد تا رکوردی ویژه را در بازی های خانگی ثبت کند. همچنین بیش از 350 هزار نفر از 4 بازی پرسپولیس دیدن کردند.
 
در سال 2017 باتوجه به هم گروهی با الهلال و سپس تقابل با الاهلی و دوباره آبی های ریاض در مرحله حذفی، سرخپوشان بازی خانگی کمتری را انجام دادند. پرسپولیسی ها در سه بازی خانگی مقابل الریان و لخویا متوقف شدند و با کسب پیروزی 4-2 مقابل الوحده، جواز صعود را به دست آوردند.
 
سال بعد پرسپولیس با هیچ تیمی از عربستان دیدار نکرد تا بازی های خانگی بیشتری را تجربه کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در مرحله گروهی نسف قارشی، السد و الوصل را از پیش رو برداشتند و در مرحله حذفی نیز موفق به کسب برد برابر الجزیره و الدحیل شدند و مقابل السد و کاشیما به نتیجه تساوی رسیدند. آن ها این فصل نیز در دو بازی تهران مقابل پاختاکور به تساوی رسیدند و السد را با باخت مواجه کردند.
 
پرسپولیسی ها حالا شکست ناپذیری 7 سال و 20 روزه را در لیگ قهرمانان تجربه می کنند اما باتوجه به این که تا اسفند 98 سرخ ها بازی آسیایی نخواهند داشت، این فرصت را دارند تا رکورد خود را به 8 سال نیز برسانند؛ رکوردی بی همتا در فوتبال آسیا که بررسی دلایل آن می تواند نکات جالبی را در بر داشته باشد.
 
نکته مهم این است که پرسپولیس حتی در بدترین دوران خود یعنی در سال 2015 نیز توانست در ورزشگاه آزادی حریفان آسیایی را با اتکا به هوادارانش شکست دهد. یا در برابر الجزیره و الدحیل بعید بود بدون حمایت هواداران سرخ ها می توانستند بازگشت های تاریخی آن چنانی را رقم بزنند.
 1) پرسپولیس 2 السد 0
2) پرسپولیس 1 پاختاکور 1
3) پرسپولیس 0 کاشیما 0
4) پرسپولیس 1 السد 1
5) پرسپولیس 3 الدحیل 1
6) پرسپولیس 2 الجزیره 1
7) پرسپولیس 1 السد 0
8) پرسپولیس 2 الوصل 0
9) پرسپولیس 3 نسف قارشی 0
10) پرسپولیس 0 لخویا 0
11) پرسپولیس 4 الوحده 2
12) پرسپولیس 0 الریان 0
13) پرسپولیس 1 الهلال 0
14) پرسپولیس 2 بنیادکار 1
15) پرسپولیس 1 النصر 0
16) پرسپولیس 3 لخویا 0
 10 برد، 6 مساوی، صفر باخت، 26 گل زده، 7 گل خورده