به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۷۸۲۵۳
مثلث رضوی، امامی، دلاویز

دادگاه سه ژن خوب و ساختار فسادخیز قدرت

گروه سیاسی: سایت جماران نوشت: دادگاه متهمان بانک سرمایه شاید از این نظر در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه باشد که از یک نسل خاص از آقازاده ها و رانتخواران جوان رونمایی می کند. در حال حاضر سه متهم اصلی و جوان این پرونده نمادی از پدیده خطرناک ژن خوب در ساختارهای قدرت و مدیریت هستند.
 
سیدهادی رضوی که نسبت فامیلی با وزیر سرشناس کابینه های مختلف جمهوری اسلامی(داماد محمد شریعتمداری) دارد. محمدامامی که رفاقت نزدیک با باقرهاشمی شاهرودی داشته است و از این طریق به شهاب‌الدین غندالی متهم و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان وصل شده است.

احسان دلاویز برادر ساسان و محسن دلاویز که نامشان به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل چندین شرکت دولتی و خصولتی در سالهای اخیر مطرح شده است. از برادران دلاویز به عنوان خویشاوندان نزدیک مقام پرنفوذ مجلس( غلامرضاتاجگردون) یاد می شود. تاجگردون با سابقه مدیریت در دولتهای سازندگی و اصلاحات اکنون ریاست کمیسیون کلیدی بودجه و تلفیق مجلس را در اختیار دارد و به عنوان دستیار علی لاریجانی با طیف اصولگرایان معتدل مجلس اتحاد پیدا کرده است.

نکته عجیب اینجا است که هر سه آقازاده در حال محاکمه بانک سرمایه، خود را افرادی مدعی و نقش آفرین در عرصه فرهنگ و سیاست ایران معرفی کرده بودند. به همین دلیل بود که امروز دادستان در برخوردی صریح به هادی رضوی گفت که تو یک مفسد اقتصادی بیش نیستی.

مثلث رضوی، امامی، دلاویز بعد از دست یافتن به ثروتهای افسانه ای از راه سپرده و اندوخته معلمان و فرهنگیان (به تعبیر دادستان) خود را به عنوان اسپانسر و تهیه کننده فیلم و سینما مطرح کرده و بخشی از عملیات پولشویی خود را از این طریق پیش می بردند.

امروز یکی از روزنامه نگاران در یادداشتی به خاطر آورد که ۶ سال پیش سید هادی رضوی در گفت و گو با خبرگزاری فارس به تقلید از برخی شاهزادگان ثروتمند جهان عرب آرزوی خود را ایجاد لابی سرمایه داری شیعه در مقابل لابی اقتصادی یهود خوانده و اعلام کرده بود: «عاشق مبارزه با صهیونیسم هستم/باید لابی ثروت شیعه در مقابل لابی سرمایه یهودی‌ها ایجاد شود»

رضوی امروز هم در اظهاراتش مقابل قاضی بحث همنشینی اش با اصولگرایان را پیش کشید و گفت من از نظر سیاسی با پدرهمسرم(محمد شریعتمداری) تفاوت دیدگاه دارم. او در این باره سندی اقامه کرد که با خبرگزاری اصولگرای فارس قرارداد ۲۵۰ میلیونی برای تبلیغات بسته بود.

پیوندی که این نسل از آقازاده ها و ژن های خوب میان ثروت و حوزه سیاست و فرهنگ برقرار کرده بودند از نکات قابل تأمل در آسیب شناسی ساختار فساد سیستمیک است به همان نسبت که دلاویز زیر بیرق اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات مختلف ظاهر شده بود هادی رضوی در کشاکش انتخابات ۸۸ لباس مبارزه با جنبش سبز به تن کرده بود تا جایی که که سخن او تیتر اصلی رسانه های اصولگرا شده بود که: فتنه‌گران ۸۸ نباید دسترسی به تصمیم‌گیری‌های اقتصادی داشته باشند.

اگر برادران دلاویز به همراه تاجگردون در مجالس اصلاح طلبان و قاب عکس یادگاری روسای جمهور سابق دیده می شوند محمد رضوی‌ با افتخار میگوید فرزند هیات های مداحی و ۱۵ سال همنشین موتلفه بوده است.
برچسب ها: ‍‍ژن خوب