به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۱۷۸۲۸۶

ترخیص یک ساعته کالا‌های ضروری از گمرک

گروه اقتصادی: معاون فنی و امور گمرک ایران اعلام کرد: با دستور مستقیم رئیس جمهوری برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و کالاهای ضروری مثل گوشت یک ساعته ترخیص می شوند.
ترخیص یک ساعته کالا‌های ضروری از گمرک
«مهرداد جمال ارونقی» روز سه شنبه گفت: گمرک و سازمان صمت طی فراخوانی به همه صاحبان کالا که در ثبت سفارش مشکل دارند، اعلام کردند صاحبان کالا می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را به گمرک و وزارت صمت اطلاع دهند.وی ادامه داد: برای کالا‌های ضروری مانند گوشت ظرف یک ساعت تشریفات سیستمی انجام و کالا به در خروج هدایت می‌شود. این نوع کالا‌ها بدون ارزیابی به مسیر سبز که ساده‌ترین فرایند‌های قانونی را دارد ارجاع می‌شود. بر همین اساس طبق دستور رئیس جمهوری همه سازمان‌های همجوار موظفند که همزمان با تخلیه و حمل کالا و قبل از اظهار اقدام به نمونه برداری کالا و ارائه مجوز‌های قانونی کنند تا کالا بدون هیچ گونه تاخیری ترخیص شود.

ترخیص روان کاغذ
وی همچنین در پاسخ به این سوال که پس از دستور معاون اول رئیس جمهوری درباره ترخیص همه کاغذ باقیمانده در گمرکات ظرف دو هفته چه اقداماتی صورت گرفت گفت: هم اکنون کاغذ‌های وارد شده به گمرک به صورت طبیعی در حال ترخیص است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.به گفته وی کاغذ در مسیر زرد گمرکی قرار گرفته که در آن تنها اظهارنامه‌ها از نظر اسنادی رسیدگی می‌شود و در صورت وجود سابقه تعیین ماهیت آزمایشگاه از همان نوع کاغذ، بدون نیاز به نمونه برداری و تعیین ماهیت مجدد کالای اظهاری، ترخیص انجام می‌شود.جمال ارونقی تاکید کرد: طبق دستور رئیس جمهوری در صورت نیاز و درخواست واحد‌های تولیدی، فعالان مجاز اقتصادی و واردکنندگان کالا‌های اساسی، گمرکات به صورت شبانه روزی فعال هستند و ترخیص کالا را انجام می‌دهند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: گمرک