به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۱۷۸۲۹۱

ایران در اولویت افزایش سهمیه‌ لیگ قهرمانان

گروه ورزشی: رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ گفت: این احتمال وجود دارد که سهمیه‌ فوتبال ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به ۱+۳ افزایش پیدا کند.
ایران در اولویت افزایش سهمیه‌ لیگ قهرمانان
با اتمام رقابت‌های داخلی فوتبال در غرب آسیا, باز هم خبر‌هایی از تغییر سهمیه‌ کشور‌ها در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده است. بر این اساس گفته می‌شود سهمیه ایران که تا سال 2020, در این مسابقات 2+2 بوده, برای فصل آینده دستخوش تغییرات خواهد شد و به 1+3 خواهد رسید, یعنی 3 تیم ایران به طور مستقیم راهی این مسابقات می‌شوند و چهارمین نماینده باید در پلی‌آف شانس خود را برای حضور در مرحله نهایی امتحان کند.سهیل مهدی, رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ درباره این موضوع گفت: موضوعی که تا این لحظه مشخص است, طبق آخرین اطلاعیه AFC سهمیه ایران در آسیا همان 2+2 است. این در صورتی است که در غرب آسیا همه باشگاه‌هایی که سهمیه کسب کرده‌‌اند, واجد شرایط برای حضور در مسابقات باشند اما در غیر این صورت از سهمیه این لیگ‌ها کم و به سایر کشور‌ها اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: سازوکار انتقال سهمیه‌ها ابه این شکل است که لیگ‌هایی که سهمیه 1+3 را دارند, دیگر سهمیه آنها قابل افزایش نخواهد بود و به ترتیب اولویت سهمیه به کشور‌هایی می‌رسد که از 2+2 برخوردار هستند که فکر می‌کنم ایران در این رده, اولین اولویت را دارد و اگر قرار باشد سهمیه‌ای به لیگی اضافه شود ابتدا به ایران اختصاص خواهد یافت و سهمیه کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به 1+3 خواهد رسید.رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ با اشاره به اینکه در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا سهمیه ایران 2+2 بود, یادآور شد: در فصل گذشته (لیگ قهرمانان آسیا 2018) به دلیل عدم موفقیت دو تیم عربستانی در کسب مجوز حرفه‌ای یکی از این سهمیه‌ها به ایران رسید و کشورمان سه نماینده مستقیم و یک نماینده غیر مستقیم در آسیا داشت. الان هم همینطور است ما سهمیه 2+2 را داریم اما اگر تیمی یا حتی لیگی در غرب آسیا نتواند جواز حرفه‌ای را برای لیگ قهرمانان آسیا کسب کند, این سهمیه‌ها به ترتیب اولویت در کشور‌هایی که سهمیه 2+2 دارند, اضافه می‌شود که ایران در این مورد اولویت اول را دارد.

مهدی تاکید کرد: هنوز به صورت رسمی چیزی در این باره به ما اعلام نشده اما احتمال افزایش سهمیه ایران به 1+3, مانند هر سال وجود دارد. این یک اتفاق فوتبالی است و ممکن است امسال نیز با تصمیم AFC رخ دهد.در صورتی که یکی از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان که در نیمه نهایی جام حذفی ایران حضور دارند, با شکست دادن تیم دسته دومی داماش گیلانیان در فینال قهرمان این مسابقات شوند, تیم چهارم لیگ برتر مشمول کسب سهمیه در آسیا می‌شود. با این اوصاف اگر سهمیه ایران همان 2+2 بماند, تیم‌های پرسپولیس و سپاهان سهمیه مستقیم کسب می‌کنند و استقلال و پدیده باید در پلی‌آف برای حضور در مرحله نهایی تلاش کنند.در صورتی که سهمیه ایران به 1+3 افزایش پیدا کند, استقلال نیز به عنوان تیم سوم لیگ برتر مستقیماً راهی آسیا می‌‌شود و این تنها پدیده است که باید در پلی‌آف به میدان برود.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: لیگ قهرمانان