به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۱۷۸۲۹۳

نظرسنجی رویترز: ۵۳ درصد آمریکایی‌ها ایران را تهدیدی «جدی یا فوری» می‌دانند

گروه بین‌الملل: یک نظرسنجی جدید که از سوی رویترز/ ایپسوس منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۵۳ درصد آمریکایی‌ها ایران را «تهدیدی جدی یا فوری» برای ایالات متحده می‌دانند.
نظرسنجی رویترز: ۵۳ درصد آمریکایی‌ها ایران را تهدیدی «جدی یا فوری» می‌دانند
به گزارش خبرگزاری رویترز، این رقم در ژوئیه پارسال ۴۷ درصد بود که بیانگر افزایشی شش درصدی است. نظرسنجی یاد شده در عین حال می‌گوید که ۴۹ درصد افراد مورد پرسش، نحوه برخورد دونالد ترامپ، با موضوع ایران را رد می‌کنند که ۳۱ درصد آنها شدیدا مخالف روش او هستند. در کل، ۳۹ درصد هم موافق سیاست‌های وی هستند.

در همین رابطه، نظرسنجی رویترز می‌گوید ۶۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف حمله پیشدستانه ایالات متحده علیه ایران هستند ولی ۱۲ درصد این رویکرد را تایید می‌کنند. با این حال، ۷۹ درصد گفته‌اند که اگر ایران حمله کند ایالات متحده باید دست به حمله متقابل بزند. ۴۰ درصد موافق حمله محدود هوایی هستند در حالی که ۳۹ درصد از حمله تمام عیار آمریکا پشتیبانی کرده‌اند.

در عین حال، ۵۱ درصد افراد مورد پرسش گفته‌اند که به اعتقاد آنها ایالات متحده ظرف چند سال آینده با ایران وارد جنگ خواهد شد. این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، هشت درصد بیشتر است. رویترز می‌گوید که دمکرات‌ها و جمهوریخواهان مورد پرسش به طور مشترک، ایران را تهدید می‌دانند و احتمال می‌دهند که بین تهران و واشینگتن جنگ رخ دهد.
برچسب ها: ایران و آمریکا