به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۷۸۳۰۴

سپاهان؛ تیمی که از این رو به آن رو شد

گروه ورزشی: با مشاهده عملکرد سپاهاهان در فصل ۹۸-۹۷ متوجه می‌شویم این تیم با تغییر سرمربی خود و جذب بازیکنان بزرگ موفق شد عملکرد بد فصول قبل خود را جبران کند و تا آخرین بازی فصل شانس قهرمانی داشته باشد. این نتیجه را اگر با وضعیت سپاهان در فصل قبل که خطر سقوط به دسته اول را هم احساس می‌کرد مقایسه کنیم متوجه کار فوق‌العاده این تیم می‌شویم.
سپاهان؛ تیمی که از این رو به آن رو شد
 سپاهان این فصل با فصل پیش زمین تا آسمان تفاوت دارد. تیمی که برای بقا می‌جنگید، در این فصل تا آخرین روز لیگ شانس قهرمانی داشت. رسیدن از رتبه چهاردهم جدول در فصل پیش به رتبه دوم در این فصل خودش گویای همه چیز است اما سپاهان در این فصل در بیش‌تر زمینه‌ها از بقیه تیم‌ها حداقل به لحاظ آماری برتر بود.سپاهان در این فصل ۴۶ گل به ثمر رساند که ۱۵ گل از فصل قبل بیش‌تر بود. هم‌چنین تعداد گل‌های خورده این تیم در این فصل ۲۰ گل بود اما در فصل قبل ۳۴ بار دروازه زردپوشان باز شد.۱۳ شکست سپاهان در فصل پیش در این فصل به عدد ۲ رسید که تغییر بسیار قابل توجهی است.هم‌چنین در آمارهای فردی هم بازیکنان سپاهان فصل درخشانی را پشت سر گذاشتند. آقای گل لیگ یعنی کی‌روش استنلی با ۱۶ گل از سپاهان بود. هم‌چنین محمد کریمی هافبک این تیم با ۸ پاس گل بهترین آمار را در این زمینه در لیگ ثبت کرده است. سعید آقایی نیز با ۶ پاس گل در رده سوم قرار گرفت.

زردپوشان اصفهان یک رکورد جالب توجه دیگر هم در این فصل ثبت کردند. آن‌ها با شکست نخوردن در ۱۷ بازی متوالی موفق شدند رکورد قبلی که متعلق به پرسپولیس با ۱۶ بازی بدون شکست بود را به نام خود بنویسند.امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم در طول فصل بارها عنوان کرد که تیمش از لحاظ بودجه در جایگاه پنجم لیگ قرار می‌گیرد. صرف نظر از درست یا غلط بودن این مطلب باید گفت که سپاهان اگر شاکله تیمش را حفظ کند و بازیکنان بزرگی دیگری جذب کند می‌تواند فصل آینده از این فصل هم خطرناک‌تر ظاهر شود. آن‌ها باید در لیگ قهرمانان آسیا هم بعد از ۴ سال حضور پیدا کنند که همین امر ضرورت تقویت این تیم را دو چندان می‌کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سپاهان