به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۷۸۳۱۶

دربی، دومی و جام‌حذفی قربانی پنالتی‌نزن‌ها

گروه ورزشی: استقلال تهران در آخرین بازی این فصل خود موفق شد العین امارات را در خانه‌اش با نتیجه 2-1 شکست دهد. بردی که می‌توانست پرگل‌تر هم بشود اما فرصت‌سوزی‌های شاگردان مجیدی این اجازه را به آنها نداد.
دربی، دومی و جام‌حذفی قربانی پنالتی‌نزن‌ها
 جدی‌ترین فرصت در ابتدای نیمه دوم به دست آمد؛ جایی که مهدی قائدی با زیرکی از حریف پنالتی گرفت اما این پنالتی توسط آیاندا پاتوسی از دست رفت و گلر ملی‌پوش العین، خالد عیسی آن را سیو کرد.

فاجعه پنالتی‌ها؛ 5 از 13!
داستان پنالتی‌های استقلال در این فصل به همین‌جا ختم نمی‌شود. آبی‌پوشان در این فصل 9 بار صاحب پنالتی شدند و یک دیدارشان نیز به ضربات پنالتی کشیده شد، در مجموع آنها 13 بار شانس خود را از روی نقطه پنالتی امتحان کردند که در عین ناباوری 8 پنالتی‌ به هدر رفت و تنها 5 ضربه به گل تبدیل شد.9 پنالتی استقلال در این فصل در جریان بازی بود و سه تای اول تبدیل به گل شد. جالب اینکه آبی‌ها پنالتی‌زن ثابت هم نداشتند. ابتدا وریا غفوری در چارچوب هفته نهم موفق شد گل پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه سایپا کند. آبی‌پوشان چند روز بعد در دور یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی دو پنالتی دیگر به دست آوردند که فرشید اسماعیلی و الحاجی گرو، آن دو را به تور دروازه نارنجی‌پوشان چسباندند.

وریا غفوری برابر پارس جنوبی در جدال با رحمان احمدی شکست خورد و پنالتی‌اش از دست رفت. محسن کریمی در چارچوب هفته هفدهم و زمانی که تیمش 3-0 پیش بود، پنالتی زد که محمد رشید‌مظاهری آن را گرفت. در هفته بیست‌ودوم، پنالتی مرتضی تبریزی سه امتیاز شیرین به حساب آبی‌ها واریز کرد. با این حال، هفته بعد فرشید اسماعیلی حساس‌ترین پنالتی آبی‌ها را مقابل پرسپولیس به هدر داد.شماره 21 آبی‌پوشان سومین پنالتی این فصل خود را مقابل سپیدرود زد که این‌بار کوروش ملکی موفق به سیو آن شد. نهایتا آیاندا پاتوسی دیگر بازیکنی بود که شانس خود را امتحان کرد، اما پنالتی‌اش مقابل العین به گل تبدیل نشد.اما اگر پنالتی‌های استقلال در این فصل گل می‌شدند، چه اتفاقی می‌افتاد؟ مهدی قائدی، روح‌الله باقری و فرشید اسماعیلی در ضربات پنالتی دیدار برابر سایپا ناکام بودند و قاعدتا اگر آن پنالتی‌ها گل می‌شد، استقلال می‌توانست به دور یک‌چهارم نهایی رسیده و حریف نفت آبادان شود.

سپاهان، برنده چیپ بر باد رفته اسماعیلی
فرشید اسماعیلی اگر در بازی دربی آن چیپ را نمی‌زد و پنالتی‌اش به بیرون نمی‌رفت، استقلال مقابل حریف خود به تساوی می‌رسید. (بدون در نظر گرفتن اتفاقاتی که در هر بازی بعد از به ثمر رسیدن یک گل ممکن است به وجود بیاید.) در این صورت یک امتیاز به استقلال اضافه می‌شد و دو امتیاز از پرسپولیس کم می‌شد.این تنها پنالتی تاثیرگذار استقلال در جریان بازی‌ها بود. هر 4 پنالتی دیگری که به هدر رفته، هیچ تاثیری در نتیجه نداشت؛ چراکه آبی‌ها هر 4 مسابقه را با برد پشت‌سر گذاشتند و پنالتی‌ها زمانی از دست رفت که استقلال از حریفانش جلو بود.آبی‌پوشان با احتساب آن یک امتیاز بازی با پرسپولیس 58 امتیازی می‌شدند و می‌توانستند به رده دوم صعود کنند و جای سپاهان را بگیرند ولی خللی در قهرمانی سرخ‌پوشان به وجود نمی‌آمد و آنها بازهم با 59 امتیاز تیم صدرنشین باقی می‌ماندند.

وریا و فرشید در صدر پنالتی‌نزن‌ها
در مجموع این فصل استقلال 9 پنالتی‌زن داشت. وریا غفوری و فرشید اسماعیلی هرکدام سه پنالتی زدند که دو تای آنها به هدر رفت و یک پنالتی به گل تبدیل شد. پاتوسی، قائدی، روح‌الله باقری و محسن کریمی تنها شانس خود را از دست دادند و همچنین سهرابیان، گرو و مرتضی تبریزی تنها پنالتی خود را گل کردند.باید دید در فصل جدید چه تصمیمی در این‌باره اتخاذ می‌شود. شکست در دربی و حذف از جام‌حذفی تاوان «پنالتی‌نزن» بودن بازیکنان استقلال در این فصل بود که البته دلایل متفاوتی را هم در پی داشت، ازجمله اینکه آنها به‌شدت تحت‌فشار بودند و این فشار در تمرکز آنها تاثیر گذاشته بود.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: باشگاه استقلال