به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۷۸۳۴۵

چرا باید یک وب سایت قدرتمند برای کسب و کار خود داشته باشید؟

گروه فناوری: وب سایت جایی است که مردم از طریق آن به کسب و کار شما دسترسی دارند و می‌توانند اطلاعات شرکت شما را به دست بیاورند و از تمام خدمات شما مطلع شوند. کاربران این امکان را دارند که به راحتی به هر چیزی که می‌خواهند با چند کلیک دست پیدا کنند.
چرا باید یک وب سایت قدرتمند برای کسب و کار خود داشته باشید؟
این روزها داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما مثل یک بیلبورد یا بیزینس کارت بر روی اینترنت است. ممکن است کمپانی شما سال‌های زیادی در زمینه‌ی کاری خود فعالیت ‌کند و توانسته باشید از راه‌های مختلف برای خود اعتباری کسب کرده باشید. با این اوصاف چرا باید برای ساخت سایت هزینه و زمان صرف کنید؟
تقریبا هر کسب و کاری با یک چالش در دنیای پر رقابت حیطه‌ی کاریش مواجه است: چگونه می‌توانیم مشتریان بیشتری جذب کنیم؟
داشتن یک وب سایت با طراحی قدرتمند، جواب این سوال است. اما چرا؟
وب سایت شما 24 ساعته در حال معرفی‌ کردن شماست.

باور داشته باشید یا نه، وب سایت شما باید در اولویت اصلی کسب و کار شما برای جذب مخاطب باشد. چرا که در حال حاضر مردم تمام محصولات و خدمات را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند و گردش مالی که در دنیای آنلاین اتفاق می‌افتد بسیار زیاد است.
یکی از روش‌های ساخت سایت استفاده از سایت ساز ها می‌باشد. سایت ساز یک نرم افزار آنلاین تحت وب است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به هیچ گونه تخصص و دانشی وب سایت و فروشگاه خود را به راحتی و به صورت آنلاین در عرض چند دقیقه بسازید. سایت ساز و فروگاه ساز سی می پلاس یکی از قدرتمند‌ترین و پیشرفته‌ترین سایت ساز های موجود می‌باشد.

بدون تردید و با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ یک وب سایت با طراحی قدرتمند و همچنین مدیریت قدرتمند می‌تواند به راحتی ترافیک بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد کند. این ترافیک مخاطبان شما هستند که وارد سایت می‌شوند و باید آن‌ها را با یک طراحی قدرتمند قانع کنید تا تبدیل به مشتری شوند. با یک رابط کاربری قدرتمند می‌توانید نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) خود را هم بالاتر ببرید و این دقیقا چیزی است که شما نیاز دارید.
حالا شاید به این فکر کنید که ساخت سایت چگونه می‌تواند چنین تاثیر بزرگی بر روی موفقیت یک کسب و کار داشته باشد؟

اول اینکه در دنیای دیجیتال که اطلاعات و رقابت زیادی بر سر آن وجود دارد اگر می‌خواهید متمایز باشید طراحی سایت شما اولین گزینه برای متفاوت بودن و خاص بودن است. طراحی قدرتمند سایت روی مشتریان تاثیر می گذارد و تمایل بیشتری دارند که از شما خرید کند. اما این تمام ماجرا نیست.
در ادامه به برخی از فاکتورها و المان‌های مهم خواهیم پرداخت که هر طراح وب باید حین طراحی یک وب سایت تاثیرگذار باید در نظر داشته باشد:

منوی کاربری
منوی کاربری می‌تواند یک نقطه عطف برای وب سایت شما باشد برای همین خیلی مهم است که روی سادگی و راحتی آن تمرکز کنید تا کاربران بدون کمترین سردرگمی بتوانند به قسمت‌های مختلف سایت سر بزنند. بهتر است همه‌ی صفحات را به نحوی به هم متصل کنید تا هیچ صفحه‌ای نقطه پایانی سایت شما نباشد تا کاربران از سایت شما خارج نشوند.

برندینگ را جدی بگیرید
دقیقا مثل تبلیغات چاپی و کاغذی، برند شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی شما و تمام قسمت‌های سایت حضوری فعال داشته باشد. باید طراحی سایت و محتوای آن به گونه‌ای باشد که برند شما در دیدرس کاربران باشد و به طور مداوم بتوانند آن را مشاهده کنند. برند شما باید در تمام فرم‌های ارتباطی معرفی و شناسایی شود تا مشتریان شما بتوانند اقتدار و قدرت برند شما را ببینند و آن را به اشتراک بگذارند تا ارزش جایگاه شما بالاتر و بالاتر برود.

خوانایی و سئو
سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) تعیین کننده‌ی این است که وب سایت شما چه وضعیت و رتبه‌ای در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. یکی از بزرگترین شاخص‌ها برای سئو محتوای خوب و نحوه‌ی ساختاربندی آن است.
مردم معمولا صفحات وب را به مانند صفحات یک کتاب می‌خوانند. اما مخاطب دنیای وب هیچوقت به همان دقت یک کتاب‌خوان نیست. کاربران در دنیای وب صرفا محتوا را اسکن می‌کنند و چندان به مواردی که می‌خوانند فکر نمی‌کنند. پس ساختار محتوای شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که کاربر را جذب کند تا تمام محتوای سایت شما را بخواند تا در نهایت پیام کسب و کار شما به درستی و بدون نقص منتقل شود.

محتوای خوب
در دنیای سئو و موتورهای جستجو، محتوا حرف اول را می‌زند. محتوای سایت شما در حقیقت شیوه‌ی ارتباط شما با مخاطبان و موتورهای جستجو است. محتوای شما در مورد برند شما و جایگاه آن صحبت می‌کند. محتوای موردنیاز کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد، مشکلاتشان را برطرف می‌کند و مواردی از این دست.
وقتی محتوای سایت با طراحی هماهنگ می‌شود تاثیر آن به مراتب قدرتمندتر می‌شود. چرا که وقتی محتوای خوب شما خوانایی بالایی داشته باشد. پیام آن واضح باشد و گرم و خوشایند باشد کاربران توجه بیشتری به آن نشان می‌دهند. محدوده‌ی توجه کاربران دنیای وب کم است و یکی از راه‌هایی که می‌توانید این محدوده را بیشتر کنید تا توجه بیشتری به شما نشان دهند طراحی چشمگیر و خاص سایت شماست.

ایجاد اعتماد
ایجاد اعتماد برای هر کسب و کاری حیاتی است. مخصوصا وقتی که رقبای زیادی در این زمینه دارید و باید بتوانید به نحوی توجه مشتریان را به سمت کسب و کار خود بکشانید. در اینجا تنها بحث بر سر ایجاد اعتماد شخصی نیست. اعتماد کلی سایت در سطح اینترنت و اعتبار آن با توجه به کارایی وب سایت آن سنجیده می‌شود.
روش‌های مارکتینگ زیادی برای ایجاد اعتماد و اعتبار وجود دارند که باعث تاثیرگذاری روی مخاطبان و مشتریان شما می‌شود. اما طراحی سایت گزینه‌ای است که کمتر به آن توجه می‌شود. اگر وب سایت شما ظاهر گیرا و جذابی داشته باشد و چشم مخاطب را بگیرد مطمئنا میزان اعتمادی که به شما پیدا می‌کند بیشتر هم می‌شود. طراحی چشمگیر وب سایت شما نرخ بازدید از صفحات شما را هم بالاتر می‌برد چرا که کاربران از بودن در سایت شما لذت می‌برند. با بالا رفتن نرخ بازدید شما وضعیت وب سایت و کسب و کارتان در موتورهای جستجو  و گوگل نیز بهتر می‌شود. تجربه‌ی کاربری مناسب در کنار رابط کاربری قدرتمند رمز موفقیت بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در دنیای آنلاین بوده است.
هیچوقت تاثیر اولیه‌ای که در نگاه اول روی کاربران خود می‌گذارید را فراموش نکنید.
شما می توانید وب سایت و فروشگاه اینترتی خود را به سرعت و با هزینه بسیار کم با سایت ساز سی می پلاس بسازید.