به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۷۸۳۵۵

یك روزنامه‌نگار را پس از دادگاه بازداشت كردند

گروه سیاسی: ایرنا نوشت: وکیل مسعود کاظمی، روزنامه‌نگاری كه امروز پس از برگزاری دادگاهش، بازداشت شد درباره جلسه امروز دادگاه موکل خود گفت: اتهاماتی در جلسه امروز وارد کردند که پیش‌تر در دادسرا مطرح نشده بود.

سیدعلی مجتهدزاده، درباره جزئیات جلسه امروز دادگاه مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار بازداشتی  می‌گوید: نوع برخوردی که امروز از قاضی شعبه 28 دیدم، در هیچ جلسه دادگاهی ندیده بودم. در پایان جلسه اجازه دفاع به بنده دادند. در جلسه عرض کردم دادگاه از عدالت خارج شده است. با این حال بنده لایحه‌ای ارائه خواهم کرد. (مجتهدزاده در توییتی نوشت رییس دادگاه، مرتبا كاظمی را لعن و نفرین می‌كرد)

وی افزود: اتهاماتی در جلسه امروز وارد کردند که پیش‌تر در دادسرا مطرح نشده بود و برای اتهام تبلیغ علیه نظام، قرار منع تعقیب صادر شده بود. این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه چه موارد اتهامی جدیدی درباره این روزنامه‌نگار مطرح شد، تصریح می‌کند: اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی را نیز تفهیم اتهام کردند که موضوع این دادگاه نبود.

وی با اشاره به اینکه قاضی اعلام کرد قرار کفالت 100 میلیونی برای متهم کم است، می‌افزاید: ایشان بر همین مبنا، میزان کفالت را به یک میلیارد تومان افزایش دادند. مجتهدزاده در پاسخ به این پرسش که جلسه آینده دادگاه چه زمانی برگزار می‌شود، می‌گوید: جلسه دیگری برگزار نمی‌شود، اما ایشان یک هفته فرصت دادند لایحه دفاعیه را ارائه کنم تا حکم نهایی صادر شود.