کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صوفی: روحانی از اختیارات خود استفاده نمی‌کند

2 خرداد 1398 ساعت 12:32

گروه سیاسی: یك فعال سیاسی، گفت: اختیارات وسیع خود می‌تواند مشکل‌ساز باشد و بدعتی جدید ایجاد کند که گروه‌های فراقانونی در کشور تشکیل شود و هر تصمیمی خواستند بگیرند.


علی صوفی، در واکنش به صحبت‌های اخیر حسن روحانی، درباره محدود بودن اختیارات رئیس‌جمهوری، گفت: روحانی از اختیاراتی که قانون در اختیارش گذاشته استفاده نمی‌‌کند و اراده‌ای برای استفاده از همین اختیارات هم ندارد. وزیر تعاون دولت خاتمی، با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهوری عنوان کرد: کسی از افزایش اختیارات سخن می‌گوید که از اختیارات فعلی خود استفاده کرده باشد. این حرف‌ها از سوی کسی پذیرفته است که عملکرد قابل‌ قبولی در عرصه اختیارات موجود داشته باشد، بعد بگوید من در برخی موضوع‌ها به بن‌بست خوردم که اگر اختیارات بیشتری داشته باشم، می‌توانم خدمات بیشتری ارائه دهم.

صوفی در ادامه افزود: الان دولت آقای روحانی به ضعف متهم، و دولت فشلی است. ایشان نتوانتسته از اختیارات موجود استفاده کند یا اصلاً اراده استفاده از این اختیارات را ندارد و در حال حاضر هم دارد وقت‌کشی می‌کند. آقای روحانی روزمرگی می‌کند تا این چهار سال را بگذراند. این در حالی است که کشور کاملاً دستخوش تهدیدات خارجی جدی، از تحریم‌ها گرفته تا حمله نظامی، است و از سوی دیگر معیشت مردم به شدت افت کرده و گرانی بیداد می‌کند، اما متاسفانه هیچ حرکتی از طرف دولت دیده نمی‌شود. او با بیان اینکه روحانی دولتش را رها کرده، گفت: تنها استفاده‌ای که آقای روحانی از دولت می‌کند برای حزب‌شان، حزب اعتدال و توسعه است؛ فرصت‌‌هایی در اختیار افراد حزب خود قرار می‌دهند و به زعم خود، کادرسازی می‌کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: درخواست افزایش اختیارات وقتی پذیرفته است که ما ببینیم دولت مصمم، بااراده و فعال در همه زمینه‌ها عمل کرده و حالا اختیارات بیشتر می‌خواهد؛ اما الان وضعیت دولت کاملاً برعکس است. برای همین است که زمزمه‌هایی مبنی بر استعفای آقای روحانی شنیده می‌شود، چون اداره این روند نه تنها به نفع خودشان که به نفع کشور هم نیست. صوفی به جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: الان به دستور رهبری جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود که اختیارات وسیع و فراقانونی برای تصمیم‌گیری دارند، اما این جلسات خروجی‌ای نداشته است. صوفی در ادامه با مضر دانستن اختیارات گسترده گفت: اختیارات وسیع خود می‌تواند مشکل‌ساز باشد و بدعتی جدید ایجاد کند که گروه‌های فراقانونی در کشور تشکیل شود و هر تصمیمی خواستند بگیرند.


کد مطلب: 178397

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/178397/صوفی-روحانی-اختیارات-خود-استفاده-نمی-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir