به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۱۷۸۴۲۸

پمپئو: با بولتون کاملا در یک راستا هستیم

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه آمریکا درباره دیدار جان کری با مقامات ایران گفت: من تاکنون ندیده ام مقاماتی که در کار نیستند، تلاش کنند به نیابت از ایالات متحده علیه سیاست های رئیس جمهور اقدام کنند. من نمی توانم جزئیات این دیدار را بگویم.
پمپئو: با بولتون کاملا در یک راستا هستیم
مایک پمپئو در گفت وگو با شبکه خیری سی ان بی سی این مطلب را در پاسخ به سوالی که آیا با جان بولتون درباره ایران هم نظرید، مطرح کرد. وی افزود: ممکن است من و جان به طور کامل با همدیگر موافق نباشیم اما درباره چشم انداز تهدیدهای جهانی به طور کامل در یک راستا هستیم. وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من و بولتون در این زمینه هم نظر هستیم. اما هر مقام ارشد می تواند نظرات متفاوتی داشته باشد. ترامپ می خواهد مقامات، منعکس کننده نظرات او باشند که بر اساس واقعیت هایی است که می بیند؛ از این رو من و جان هم این کار را انجام می دهیم.

پمپئو در پاسخ به این سوال که شما موافق مذاکره هستید اما جان به طور کامل با آن مخالف است، گفت: این مساله را رئیس جمهوری به طور کامل روشن کرده و هم اکنون زمان مناسب مذاکره است. وی افزود: آنچه که برای من و جان جالب بود، این است که رئیس جمهوری آن را بسیار مهم دانست و گفت که برای مذاکره آماده است هرگاه که جمع بندی ایرانی ها این باشد که بهترین منافعشان در مذاکره است. ما برای دریافت تماسشان آماده ایم. وزیر خارجه آمریکا درباره تاثیر تحریم های نفتی ایران بر بازار جهانی هم مدعی شد دولت ترامپ اقداماتی را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت انجام داده است.

پمپئو اطمینان داد که مطمئن هستیم که ما کار سختی را انجام داده ایم تا مطمئن شویم که بازار به خوبی عرضه می شود و من امیدوارم بتوانیم این کار را ادامه دهیم و من فکر می کنم که می توانیم. وزیر خارجه آمریکا درباره نشست روز سه شنبه خود با اعضای کنگره آمریکا هم گفت فکر می کنم تقریبا هر عضو، دموکرات و جمهوری خواه به طور یکسان از آن اتاق بیرون آمدند و تهدیداتی که ما در حال بحث در مورد آن هستیم را درک کردند. پمپئو مدعی شد آنها فهمیدند که تصمیم رئیس جمهوری ترامپ برای جلوگیری از تهدید و محافظت از نیروهای ما، کاملا توجیه و منطقی بود.

وی درباره دیدار جان کری با مقامات ایران هم گفت: من تاکنون ندیده ام مقاماتی که در کار نیستند، تلاش کنند به نیابت از ایالات متحده علیه سیاست های رئیس جمهور اقدام کنند. من نمی توانم جزئیات این دیدار را بگویم. کاش می توانستم بگویم که اطمینان دارم که اینگونه نیست اما من دیدم که جان کری به همراه ارنست مونیز و وندی شرمن به مونیخ رفتند و در آنجا با همه کسانی که در برجام هستند که اساسا شکستی برای آمریکا بود، دیدار کردند.