به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۷۸۴۷۸

شهریه‌های نجومی مدارس غیردولتی با تور اروپا

شهریه‌های نجومی مدارس غیردولتی با تور اروپا
گروه جامعه_ رسانه ها: روزنامه ایران در گزارشی شهریه های نجومی مدارس غیردولتی در تهران را بررسی کرده است.مدارس غیرانتفاعی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند که بر اساس همین تقسیم بندی شهریه مدارس هم متفاوت است.

از اردوی شیراز تا اردوی فرانسه
این مدارس با قدرت و ثروت تأسیس شده‌اند. مدارسی که ورود به آنها برای هر دانش‌آموزی دست یافتنی نیست و حتی آموزش‌وپرورش نیز برای نظارت بر فعالیت آنها قدرت چندانی ندارد.یکی از این مدارس در غرب شهر واقع شده است. مجتمع بزرگ آموزشی که از مهد کودک تا دبیرستان دانش‌آموز دارد. شهریه‌ای که این مدرسه می‌گیرد در مقطع ابتدایی 15 میلیون تومان، متوسطه اول 19 میلیون تومان و متوسطه دوم 23 میلیون تومان است.این مدرسه لیستی از برنامه‌های مختلف را به خانواده ارائه می‌دهد. که دانش‌آموزان باید آن را یاد بگیرند. دانش‌آموزان در این مدرسه باید یک موسیقی را به صورت تخصصی آموزش ببینند. زبان دوم خارجی، یک ورزش تخصصی، شنا، یوگا، زومبا، آموزش کامپیوتر را آموزش می‌بینند.

این مدارس اردوی داخلی و خارجی دارند و برای کنکوری‌ها کلاس‌های خاص برگزار می‌کنند. البته خانواده‌هایی که می‌خواهند مهاجرت کنند، می‌توانند فرزندانشان را در کلاس‌های بین‌المللی این مدرسه ثبت نام کنند و دانش‌آموزان سر کلاس زبان انگلیسی آموزش می‌بینند.تعدادی از مدارس سرشناس شهر تهران هستند که مدل آموزش‌شان این چنین است. این مدارس خاص را می‌توان در مناطق یک تا سه پایتخت جست‌وجو کرد، مدارسی که مشتریانشان نیز خاص هستند. والدینی که فرزندان‌شان را در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند مشکلی برای پرداخت شهریه ندارند. بر اساس گفته‌های برخی از اولیا همه دانش‌آموزان برای نشستن پشت میز و نیمکت این مدرسه آزمون سختی را می‌دهند. اگر در این آزمون قبول شوند تازه اجازه ورود به مدرسه را پیدا می‌کنند.این موضوع را والدین برخی از دانش‌آموزان می‌گویند.

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم درباره نحوه ثبت نام دخترش در این مدرسه می‌گوید ما برای پایه یازدهم 22 میلیون تومان پرداخت کردیم اما با برنامه فوق برنامه‌ای که برخی هایش هم اجباری بود در نهایت هزینه سال تحصیلی دخترم 35 میلیون تومان شد. البته اردوهای خارجی و داخلی هم دارند مثلاً دخترم اردوی فرانسه را شرکت کرد و ما در حدود 50 میلیون تومان هزینه سفر فرانسه را دادیم. البته امسال سفر شیراز هم داشتند که حدود 5 میلیون تومان هزینه کردم.»چند نفر از دانش‌آموزانی که در این مدرسه درس می‌خوانند هم می‌گویند: «این مدرسه آموزش‌های خاصی ندارد فقط اردوهای داخلی و خارجی خوبی دارد. » یکی از همین دانش‌آموزانی که در اردوها شرکت کرده است می‌گوید: «ما عاشق اردوهای خارج از کشورش هستیم. خودم سوئد و فرانسه را رفتم. برای سوئد 30 میلیون و برای پاریس هم 50 میلیون داده‌ایم و در آنجا از دانشگاه‌ها، چند مدرسه و مراکز تفریحی دیدن کردیم.»