به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۷۸۴۹۴

دومین جایزه رسمی کن ۲۰۱۹ اهدا شد

گروه فرهنگ و هنر: شب پیش هیات داوران بخش «نوعی نگاه» هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن، جایزه بزرگ این بخش رقابتی را به کریم آینوز کارگردان برزیلی دادند.
دومین جایزه رسمی کن ۲۰۱۹ اهدا شد
 فیلم «زندگی نامرئی یوریدیس گوسمائو» ساخته کریم آینوز از برزیل موفق به کسب جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ شد.نادین لبکی فیلمساز لبنانی که ریاست هیات داوران این بخش را برعهده داشت، اسامی برندگان را اعلام کرد که در میانشان «ژاندارک» برونو دومون و فیلم مستقل «بالا رفتن» هم جای داشت.کارگردان «کفرناحوم» و گروه داورانش از میان ۱۸ فیلم بلند این بخش، برندگان را تعیین کردند. بخش نوعی نگاه در واقع دومین جایزه مهم جشنواره فیلم کن را تشکیل می‌دهد.بخش نوعی نگاه در کنار بخش مسابقه و سینه فونداسیون بخش‌های رقابتی رسمی جشنواره کن را تشکیل می‌دهند.«زندگی نامرئی یوریدیس گوسمائو» ساخته کریم آینوز ملودرامی درباره دو خواهر در دهه ۱۹۵۰ در ریودوژانیرو و ششمین فیلم بلند کارگردان ۵۳ ساله برزیلی است. وی پیشتر در سال ۲۰۰۲ با اولین فیلمش با عنوان «مادام ساتا» در بخش نوعی نگاه حضور داشت.

جایزه دوم هیات داوران به «آتش خواهد آمد» ساخته الیور لاکس از فرانسه اهدا شد. وی پیشتر جایزه بخش هفته منتقدان جشنواره کن را در سال ۲۰۱۶ با اولین فیلم بلندش با عنوان «میموزا» دریافت کرده بود.کانتمیر بالاگوف فیلمساز ۲۷ ساله روسی نیز جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «قددراز» دریافت کرد. این درام درباره دو زن جوان است که در دوره پس از جنگ جهانی دوم باید زندگی‌شان را دوباره بسازند.یک جایزه ویژه به نام Coup de Coeur هم به دو فیلم به صورت مشترک اهدا شد؛ «عشق یک برادر» ساخته مونیا چوکیا از کبک که فیلم افتتاحیه این بخش بود و فیلم «بالا رفتن» ساخته مایکل آنجلو کاوینو.«آزادی» ساخته آلبرت سرا فیلمساز اسپانیایی نیز جایزه ویژه گروه داوری را برد و «ژاندارک» به کارگردانی برونو دومون با تقدیر ویژه داوران روبه رو شد.جایزه بهترین بازیگر به کیارا ماسترویانی دختر کاترین دونو بازیگر پرآوازه فرانسوی و مارچلو ماسترویانی فیلمساز شهیر ایتالیایی برای بازی در «در شبی جادویی» فیلمی کمدی از کریستوف اونوره تعلق گرفت.
مرجع : مهر
برچسب ها: جشنواره کن