به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۷۸۵۰۶

خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا

گروه اقتصادی: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران همچنان انتظار دارند قیمت طلا در کوتاه مدت به سطح بالاتری افزایش پیدا کند.
خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا
سرمایه‌گذاران طلا ممکن است از عملکرد ضعیف طلا عصبانی شده باشند، اما با موفقیت طلا در حفظ رشد اخیر قیمتش، هنوز حاضر نیستند از خوش بینی به این فلز ارزشمند دست بکشند.خوش‌بینی بازار به روند صعودی طلا با وجودی حفظ شده که قیمت طلا در بازه محدودی حبس شده و در محدوده ۱۲۷۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است در حالی که در سطح ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار با مقاومت مواجه است.قیمت طلا اخیراً با فشارهای کاهشی روبرو شده زیرا سرمایه‌گذاران با مشاهده تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ترجیح می‌دهند دلار خریداری کنند. بهای این فلز ارزشمند بیش از ۵ درصد کمتر از رکورد قیمت ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه امسال است.در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۵ نفر یا ۳۳ درصد نظری نداشتند و یک نفر نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد.در این بین، ۴۳۱ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۳ نفر یا ۵۵ درصد افزایش قیمت و ۱۲۵ نفر یا ۲۹ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و ۶۹ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش، اکثر سرمایه گذاران و کارشناسان وال‌استریت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۱.۸۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۳.۶۰ دلار بسته شد اما برای کل هفته ۰.۶ درصد افزایش نشان داد.به گفته باب هابرکورن، کارگزار ارشد شرکت "آر جی او فیوچرز"، اگر بازارهای سهام در سطوح فعلی تثبیت شوند، قیمت طلا همچنان برای صعود در تقلا خواهد ماند. من بر این باورم که سرمایه‌گذاران در هر دور افزایش قیمت طلا باید به فروش اقدام کنند زیرا ثابت شده که این افزایش قیمت‌ها موقتی است.شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ نیز با این اظهارات موافق بوده و گفت: با در نظر گرفتن ناآرامی ژئوپلیتیکی و رشد نگرانی‌های اقتصادی، بازارهای سهام عملکرد نسبتاً خوبی داشته‌اند و خوش بینی سرمایه گذاران در بازارهای سهام، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را کمتر کرده است.افشین نوابی، مدیر معاملات گروه "ام کی اس" به کیتکونیوز گفت: اگرچه نارضایتی فزاینده‌ای میان سرمایه گذاران طلا وجود دارد، اما همچنان طلا را بهترین دارایی امن در بازار می‌بیند. اگر طلا بتواند به بالای ۱۲۸۵ دلار صعود کند، ممکن است قیمت ۱۳۰۰ دلار را بشکند.آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز گفت: به دلیل تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که به بازارهای سهام و دلار آمریکا لطمه خواهد زد، به طلا خوش بین است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا