به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۱۷۸۵۳۴

رکوردهایی که پدیده در لیگ نوزدهم شکست

گروه ورزشی: فصل ۹۸-۹۷ لیگ برتر فوتبال ایران به رویایی‌ترین شکل ممکن برای پدیده‌ای‌ها به اتمام رسید تا پدیده، پدیده لیگ هجدهم لقب بگیرد. مأموریت غیرممکن فوتبال مشهد به دست یحیی گل‌محمدی ممکن شد و فوتبال مشهد برای اولین بار در تاریخ آسیایی شد.
رکوردهایی که پدیده در لیگ نوزدهم شکست
در ابتدای لیگ امسال پدیده‌ای که در لیگ هفدهم با سلام و صلوات در لیگ برتر ماند بعید به نظر می‌رسید برای لیگ هجدهم حتی جزو تیم‌های نیمه اول جدول باشد اما انتخاب مربی که کار با جوانان را بلد است، کار را برای پدیده‌ای که نمی‌توانست بازیکنان گران‌قیمت را جذب کند آسان‌تر کرد. حضور یحیی گل‌محمدی و اضافه شدن یکی دو بازیکن باتجربه، پدیده را امیدوار به میدان نبرد فرستاد. قرعه سخت و باخت به پرسپولیس در هفته اول این تیم را ناامید نکرد تا شاگردان گل‌محمدی ۱۰ هفته بعدی را بدون شکست طی کنند و هم‌پای پرسپولیس و سپاهان برای صدر جدول بجنگند.تغییر مالکیت در نیم‌فصل سوخت تازه‌ای برای تیم جوان یحیی بود و علی رغم افت در مقاطعی از فصل، این مشهدی‌ها بودند که در پایان توانستند گوی سبقت را از تراکتورسازی بربایند تا برای نخستین بار تیمی از این شهر بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. البته سهمیه‌ای که هنوز قطعی نشده اما از دست رفتن آن نیاز به چیزی شبیه معجزه دارد زیرا داماش دسته دومی باید بتواند در فینا جام حذفی، برنده پرسپولیس یا سپاهان را شکست دهد.

علاقه مربی پدیده به سبک بارسلونا باعث شد این تیم رکورد فوق‌العاده‌ای را بشکند و تبدیل به تنها تیم لیگ هجدهم شود که در هر بازی حداقل ۵۰۰ پاس داده است. استفاده از مدافعان بازی‌ساز و پاسورهای متعدد باعث شکستن این رکورد و نمایش یک بازی هجومی از سوی تیم یحیی شد. شاگردان یحیی از نظر پاس و دقت پاس رتبه نخست لیگ هجدهم را متعلق به خود کردند و این در حالی بود که آن‌ها از نظر مالکیت توپ و شوت در چارچوب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.زوج یونس شاکری و امین قاسمی‌نژاد توانست بهترین زوج لیگ هجدهم لقب بگیرد. قاسمی‌نژاد در این فصل ۱۰ گل زد و ۲ پاس گل داد و هم‌تیمی او یعنی یونس شاکری نیز ۱۰ بار موفق به گلزنی شد و یک پاس گل نیز برای هم‌تیمی خود مهیا کرد. بهترین پاسور پدیده محمد قاسمی‌نژاد بود که در لیگ هجدهم ۶ پاس گل داد و تنها ۲ پاس گل از محمد کریمی صدرنشین کم آورد.

علی نعمتی و بهنام برزای خشن‌ترین بازیکنان تیمی بودند که خیلی هم خشن نبود و توانسته بود در رده سوم تیم‌های اخلاق قرار بگیرد. از لیست ۲۹ نفره پدیده، ۲۱ بازیکن (با احتساب خلعتبری که در نیم‌فصل جدا شد) برای این تیم به میدان رفتند که در این بین مسعود ریگی با ۲۷۰۰ دقیقه حضور در رده نخست قرار دارد.تیم چهارم لیگ هجدهم نسبت به فصل قبل تعدادی بردهای خود را از ۱۰ به ۱۶ رساند و رکورددار بیشترین پیروزی در لیگ هجدهم نام گرفت. همچنین پدیده در آماری عجیب نسبت به فصل گذشته خود، ۳۲ گل به ثمر رساند که این در مقایسه با گل‌های زده این تیم در لیگ هفدهم یک گل کمتر است. البته آسیایی شدن پدیده به لطف نصف شدن گل خورده این تیم بود و تعداد گل‌های خورده این تیم از ۳۳ به ۱۶ رسید.آخرین موفقیت این باشگاه تمدید قرارداد ۲ ساله با یحیی گل‌محمدی بود تا پدیده برای فصل بعد، اسب خود را برای لیگ قهرمانان آسیا زین کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پدیده