به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۷۸۵۳۸

معاملات بورس همچنان هیجانی است

گروه اقتصادی: نوسانات غیرمنتظره همچنان در بازار سهام دیده می‌شود و بسیاری معتقدند که تصمیمات برای داد و ستدها براساس اصول بنیادی صورت نمی‌گیرد بلکه جو کلی و اخبار کلان اقتصادی به بازار سهام جهت می‌دهد. امروز علیرغم افت شاخص کل بورس نمادهای کوچک نگذاشتند که شاخص هم‌وزن با کاهش رو به رو شود.
معاملات بورس همچنان هیجانی است
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۹۱۱ واحد افت کرد و به رقم ۲۱۴ هزار و ۲۵۷ واحدی رسید.اما شاخص کل هم‌وزن با ۲۹۶ واحد رشد مواجه شد و عدد ۴۸ هزار و ۴۲۷ واحدی را تجربه کرد. امروز بسیاری از سهم‌های کوچک مخصوصاً سیمانی تأثیر بسزایی در کلیت بازار داشتند به طوری که ارزش معاملاتشان نیز رقم بالایی را نشان می‌داد.در عین حال شاخص آزاد شناور با ۱۵۰۵ واحد کاهش تا رقم ۲۴۱ هزار و ۱۲۰ واحدی پایین آمد و شاخص بازار اول با۱۲۴۵ هزار واحد کاهش عدد ۱۵۹ هزار و ۸۹۶ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار دوم ۹۵۲ واحد افزایش یافت و تا رقم ۴۱۷ هزار و ۱۶ بالا رفت.پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران هر کدام به ترتیب ۲۲۳، ۱۵۰ و ۱۴۱ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند و در عین حال شرکت ارتباطات سیار ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی فجر هر کدام به ترتیب ۱۳۳، ۱۱۲ و ۸۲ واحد به رشد شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند.امروز در گروه سیمان، آهک و گچ روند قیمت‌ها عمدتاً افزایشی بود و تعدادی از سهم‌ها توانستند تا بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد کند. سیمانی‌ها امروز قسمتی از بازار را رهبری کردند و ارزش معاملات‌شان تا رقم ۷۳ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین حجم معاملات این گروه به عدد ۱۷۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

در عین حال خودرویی‌ها شاهد معاملات ۴۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی بودند و ارزش معاملات آنها به ۸۸ میلیارد تومان رسید. این گروه که جزو گروه‌های با ارزش معاملات بالا در دادوستدهای امروز بود عمدتاً با افزایش قیمت سهم‌هایش مواجه شد.در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز نوسان قیمت سهم‌ها عمدتاً کمتر از دو درصد بود. در این گروه ۷۳ میلیون سهم به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.معامله‌گران بورس تهران در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و همچنین در گروه محصولات شیمیایی و بانکی‌ها بیشتر شاهد افت قیمت بودند به طوری که نمادهایی در این گروه‌ها شاخص کل را به سمت پایین هدایت کردند.ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۸۲۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۳ میلیارد سهم واوراق مالی بود. همچنین تعدادی معاملات این بازار به عدد ۲۲۸ هزار و ۳۰۹ رسید.آیفکس نیز با افت ۰.۱۵ درصد واحدی مواجه شد و در تراز ۲۶۷۱.۳۵ ایستاد. ارزش معاملات فرابورس ایران تا عدد ۵۸۶ میلیارد تومان رشد کرد و حجم معاملات این بازار به عدد ۱.۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس