به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۷۸۵۶۴

شاگرد قهوه خانه از اعدام نجات یافت

گروه حوادث: عامل جنایت در قهوه خانه لواسان، با پرداخت پول به خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.
شاگرد قهوه خانه از اعدام نجات یافت
وقوع این جنایت ساعت 5 بعد از ظهر 24 فروردین سال گذشته از سوی مرد میانسالی به مأموران کلانتری 166 لواسان اعلام شد. این مرد زمانی که برای رسیدگی به قهوه خانه‌اش در لواسان به آنجا رفته بود متوجه شکسته شدن دوربین‌های مداربسته و در نیمه باز قهوه خانه شد. سپس به محض ورود به قهوه خانه با جسد یکی از شاگردانش رو به‌رو شد و موضوع را به پلیس گزارش داد.با تماس مرد میانسال، تحقیقات بلافاصله از سوی کارآگاهان جنایی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های اولیه کارآگاهان به سراغ آرشیو دوربین‌های مداربسته قهوه خانه که قبل از شکسته شدن صحنه جنایت را ثبت کرده بودند رفته و با بازبینی دوربین‌ها راز جنایت برملا شد.تصاویر نشان داد که مقتول با یکی از همکارانش که پسر جوانی بود درگیر شده و قاتل با چاقو چند ضربه به او زده و از محل متواری شده است.

دستگیری در کارخانه متروکه
با شناسایی هویت عامل این جنایت تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان دریافتند دستگاه پخشی که از قهوه خانه توسط عامل جنایت به سرقت رفته است، توسط مرد جوانی به فروش رسیده که ساکن کارخانه متروکه‌ای در اطراف کیانشهر است. بلافاصله مأموران راهی محل شده و با زیر نظر گرفتن کارخانه متروکه موفق شدند عامل این جنایت را بازداشت کنند. متهم در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و مدعی شد که قصد فرار از ایران را داشته که دستگیر شده است. او انگیزه‌اش را از قتل اختلافاتش با مقتول عنوان کرد.

گذشت از قصاص
درحالی که تحقیقات در رابطه با این جنایت تکمیل شده بود با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی محمدشهریاری سرپرست دادسرای ناحیه 27، خانواده مقتول از قصاص گذشت کردند. شرط آنها برای بخشش دریافت 125 میلیون تومان بود که با دریافت این مبلغ، شاگرد قهوه خانه از مرگ رهایی یافت.
مرجع : ایران
برچسب ها: قتل