به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۷۸۵۶۵

خطر آلاینده‌ها در عسلویه؛ نوزادان سرطان دارند!

گروه جامعه: وجود آلاینده­‌های مختلف در منطقه عسلویه (پارس جنوبی) و عوارض جانبی آن بر سلامت انسان و اکوسیستم باعث نگرانی مردم، مسؤلین و افراد شاغل در این منطقه شده است. در واقع آمارهای ارایه شده در خوشبینانه ­ترین حالت بیانگر این واقعیت بوده که در حال حاضر میزان آلاینده ­های این منطقه در مرز هشدار است.
خطر آلاینده‌ها در عسلویه؛ نوزادان سرطان دارند!
روز گذشته استاندار بوشهر اعلام کرد: استاندار بوشهر گفت: در حالی که آلایندگی‌های زیست محیطی در عسلویه سلامت مردم را به خطر انداخته برخی با لابی‌گری قصد دارند اعتباراتی که حق مردم بوشهر است را به دیگر استان‌ها تخصیص دهند.

عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر: 
* به عقیده من بزرگان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس باید نسبت به لابی‌گری برخی افراد از دیگر استان‌ها در خصوص جذب اعتبارات عوارض آلایندگی واکنش نشان دهند، چرا که با این لابی گری‌ها، ظلم مضاعف و بزرگی در حق استان صورت می‌گیرد.

* هنوز هیچ‌گونه سنجش و اقدامی برای تعیین میزان آلایندگی‌ها انجام نشده است و این مسائل تنها نشأت گرفته از لابی گری برای بردن منابع استان و خیانت در حق استان بوشهر است.

* نباید سهم آلایندگی استان بوشهر با لابی گری و رانت گرفته شود، من به وزیر نامه نوشته ام و به رئیس جمهور نیز نامه‌ای خواهم نوشت؛ نباید سهم استان بوشهر توسط استان‌هایی که حقشان نیست گرفته شود.

* مردم بوشهر اجازه نمی‌دهند که دستگاه‌ها با لابی گری‌ها و رفاقت بازی‌ها در سطح ملّی سهم استان بوشهر را نادیده گرفته و به استان‌های دیگر انتقال دهند، چرا که این یک ظلم آشکار در حق استان بوشهر است.

* قریب به ۸۰ درصد از کارکرد اشتغال و منابع و درآمدهای عسلویه ملی است و نمی‌گذاریم که این موضوع نیز اتفاق بیفتد و سهم آلایندگی‌های مردم استان را میان استان‌های دیگر توزیع کنند.

* طی بررسی‌ها و در نشست حدود ۴۰ نفر از خانواده‌های ساکن در عسلویه با امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر مشخص شده که حدود ۸۰ درصد از این خانوارها بین یک یا دو مریض در خانه‌هایشان وجود دارد؛ کودک تازه متولد شده سرطان دارد، ما حق این مردم را بر اساس کدام معیار به دیگران بدهیم؟

* نباید اجازه داد عده‌ای در دیگر استان‌ها با لابی‌گری حق مردم استان بوشهر در حوزه اعتبارات عوارض آلایندگی را ضایع کنند، از دولت انتظار دارم که اجازه ندهد سنگ بنای کجی در ارتباط با این موضوع گذاشته شود، در این صورت مردم استان بوشهر قطعاً هیچگاه این ظلم را فراموش نخواهند کرد.

* منطقه‌ای که بیش از ۸۰ کیلومتر با عسلویه فاصله دارد با لابی‌گری و استفاده از رانت در صدد جذب اعتباراتی است که حق مسلم مردمی است که سلامتی آنها به خطر افتاده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آلاینده