به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۷۸۵۸۸

برجام و تداخل منافع آمریکا و اروپا

برجام و تداخل منافع آمریکا و اروپا
پرهام پوررمضان

پس از انقلاب اسلامي ايران در بهمن ١٣٥٧ ايالات متحده آمريكا به طور مداوم به دشمني با ملت ايران پرداخته است. نكته حائز اهميت در اين دشمني اين است كه اين امر  در تمام ابعاد به ايران اثبات شد اما با اتحاد مردم و اخذ تصميم هاي لحظه اي مناسب در آن سال ها اين دشمني تبديل به نوعي سياست هاي غلط در مقابل كشورمان گرديده است.

عدم شناخت صحيح دولت آمريكا از جامعه ايران فكر ناصواب جنگ را در ذهن بعضي از دولت مردان آمريكايي بوجود آورده، فكري خام كه تبعات آن براي دولت آمريكا شايد از تمام جنگ هايي كه آمريكا درآن نقش داشته بيشتر باشد  كه مي تواند نتيجه عدم شناخت درست از قدرت منطقه اي كشورمان باشد.

مذاكره بحثي است كه در شرايط فعلي با تجربه برجام نمي تواند موثر باشد چون دولت عهد شكن آمريكا ميز مذاكره را ترك كرده و به هيچكدام از تعهدات پايبند نبوده است.

اما از نظر روابط بين الملل علت اين رفتار دولت آمريكا و شخص دونالد ترامپ را ميتوان نشات گرفته از تداخل منافع آمريكا و اروپا در معاهده برجام دانست.

در پايان بايد اشاره كرد دولت آمريكا در شرايط فعلي از نظر جامعه داخلي ايالت متحده توانايي ايجاد جنگي جديد را ندارد و البته نكته اي كه امكان جنگ را به حداقل مي رساند آشنا نبودن به توان نظامي نيروهاي مسلح كشورمان مي باشد كه آمريكا را به جنگ رواني و جنگ اقتصادي سوق مي دهد.
برچسب ها: برجام