به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۷۸۷۱۸

تقابل‌های پرسپولیس وسپاهان درجام حذفی

گروه ورزشی: تیم‌های سپاهان و پرسپولیس تاکنون ۸ بار در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که از این تعداد، ۲ برد سهم سرخ‌های تهران و یک برد هم از آن زردهای اصفهان بوده و ۵ بازی به تساوی کشیده شده است.
تقابل‌های پرسپولیس وسپاهان درجام حذفی
چند سال است که وقتی قرار است پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم بروند، از چند روز قبل از بازی، حواشی خاص آن هم آغاز می‌شود. این روزها دیگر این دیدار یک مسابقه معمولی نیست و بهال کلاسیکوی ایران معروف شده است.۸ دیدار دو تیم در جریان جام حذفی برگزار شده است که آمار آن به شرح زیر است:

* نخستین تقابل دو تیم در جام حذفی مربوط به ۸ خرداد سال ۷۸ است. در آن دیدار که ۲ بر ۲ مساوی شد، علی‌رضا امامی‌فر و اسماعیل حلالی برای پرسپولیس و مجید بصیرت و عبدالله ویسی برای سپاهان گلزنی کردند.

* ششم تیر سال ۷۸ دومین مصاف سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی برگزار شد. در آن دیدار، سرخپوشان تهرانی با تک گل ادموند بزیک برنده از زمین خارج شدند.

* سومین مصاف دو تیم در جام حذفی به ۲۲ شهریور ۸۵ برمی‌گردد. در آن دیدار، پرسپولیسی‌ها ابتدا با گل علیرضا واحدی نیکبخت از سپاهان پیش افتادند اما در ادامه حمید شفیعی گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند تا همه چیز به بازی برگشت کشیده شود.

* ۳۱ شهریور ۸۵ چهارمین مصاف پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی بود. آن دیدار هم با گل‌های ابراهیم اسدی و حمید شفیعی با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در ضربات پنالتی، سپاهان ۴ بر ۲ به برتری رسید.

* مصاف بعدی دو تیم در جام حذفی در تاریخ ۱۱ خرداد ۸۶ بود. در این دیدار پرسپولیس با گل فرزاد آشوبی در دقیقه ۶۴ از حریف خود پیش افتاد اما در ادامه زردپوشان سپاهان توسط هادی عقیلی ۸۶ به گل رسید تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. در ادامه محمود کریمی در دقایق ۱۰۸، ۱۱۱ و ۱۱۷ هت‌تریک کرد تا سپاهان برنده بازی باشد.

* ۲۰ اردیبهشت ۸۸ یکی دیگر از ال کلاسیکوهای ایران در جام حذفی برگزار شد. این دیدار را پرسپولیس با گل مازیار زارع پیروز از زمین خارج شد.

* دیدار بعدی دو تیم در جام حذفی، مربوط به تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۰ است. این دیدار هم با تساوی بدون گل به اتمام رسید اما این بار پرسپولیسی‌ها برنده ضیافت پنالتی‌ها بودند.

* بازی بعدی دو تیم در جام حذفی ۱۵ اردیبهشت ۹۲ برگزار شد. در این بازی انصاری‌فرد و محمد نوری برای پرسپولیس و سوکای و غلامی برای سپاهان گلزنی کردند تا در پایان ۹۰ دقیقه، دو تیم به تساوی برسند و در ضیافت پنالتی‌ها زردپوشان سپاهان برنده زمین باشند.

در این برد و باخت‌ها، نتایجی رقم خورده که هیچ‌گاه از یاد هواداران این دو تیم نمی‌رود. شاید اگر از هر هوادار پرسپولیس بپرسید، شیرین‌ترین پیروزی برابر سپاهان مربوط به کدام بازی است، بدون تأمل پیروزی ۲ بر ۱ در آخرین دیدار لیگ برتر در سال ٨٧ را به یاد بیاورد؛ بازی‌ای که در آن، سپهر حیدری در دقیقه ٩٧ گل دوم پرسپولیس را زد تا افشین قطبی و شاگردانش، با حضور ١٠٠ هزار هوادار جشن قهرمانی بگیرند.چند سال بعد از آن دیدار تاریخی، باز هم پرسپولیس و سپاهان در سال ٩٢ در جریان دیداری حساس به مصاف هم رفتند اما این بار فینال جام حذفی، بهانه‌ای بود تا جدال حساسی را ببینیم. این دیدار در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید اما سپاهانی‌ها در ضربات پنالتی به برتری رسیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.چند ماه پس از آن دیدار، زمانی که دو تیم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفته بودند، اخراج عجیب میثم حسینی توسط محسن قهرمانی، با اعتراض شدید علی دایی همراه شد و داستان معروف "کارت به کارت" در فوتبال ایران کلید خورد.

"سرباز احمدی" معروف‌ترین مصدوم جدال‌های پرسپولیس و سپاهان است؛ سربازی که در فاصله ٢٠ روز تا پایان خدمتش، بر اثر برخورد مواد منفجره چشم خود را از دست داد.ال کلاسیکوی ایران، همیشه حواشی خاصی را به همراه دارد.دیداری که خیلی از فوتبال دوستان را به ورزشگاه یا پای تلویزیون می‌کشاند، حالا درگیر حاشیه‌هایی شده که بیشتر شبیه یک جنگ است. در آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه آزادی، درگیری میان هواداران منجر به مصدومیت چند نفر شد و در انتهای بازی هم خیلی از سپاهانی‌ها پرسپولیسی‌ها را تهدید کردند که به اصفهان نروند. با این حال طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی از سوی مدیران دو باشگاه مطرح شد تا فضا آرام‌تر شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پرسپولیس سپاهان