به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۷۸۷۶۱

برانکو دنبال دومین جام، امیر در پی انتقام

گروه ورزشی: امشب در نقش‌جهان، تکلیف برنده فینال جام‌حذفی یک مرحله زودتر مشخص می‌شود.
برانکو دنبال دومین جام، امیر در پی انتقام
 نه‌اینکه داماش لیگ دویی به فینال صعود کرده رقیب قابل‌احترامی نباشد، اما برنده بازی سپاهان و پرسپولیس تا رسیدن به قهرمانی در جام‌حذفی تنها به اندازه فوت کردن شمع کیک قهرمانی دشواری خواهد داشت.این خودش بر حساسیت‌های بازی امشب می‌افزاید. مسابقه‌ای که البته خودش کم حساسیت ندارد. بازی دو تیم اول و دوم لیگ در نیمه‌نهایی جام‌حذفی، کم‌اتفاقی نیست، مخصوصا اگر اسم دو تیم پرسپولیس و سپاهان در دو سمت میدان باشد که خودش تشدید‌کننده فشارهای این بازی است.

قلعه‌نویی به دنبال انتقام
مرور تمام اتفاقاتی که در بازی‌های بین دو تیم صورت گرفته، نه لطفی دارد و نه کار دشواری است، فقط کافی است گزارش‌های حاضر و آماده آرشیوی درمورد تقابل این دو تیم در سال‌های اخیر را کپی و پیست کنیم. با در نظرگرفتن هیجان بالای این مسابقه، نیازی به نفت ریختن روی آتش این بازی داغ و حساس نیست.مسابقه‌ای سرشار از دوئل‌های جذاب و تماشایی چه روی نیمکت بین مربیان دو تیم و چه در زمین و بین بازیکنان. این مسابقه آنجا داغ‌تر می‌شود که امیر قلعه‌نویی و برانکو به‌عنوان دو مربی پرافتخار لیگ به مصاف هم می‌روند. در سه فصل اخیر امیر قلعه‌نویی لیگ را به برانکو واگذار کرده که هیچ‌کدامش به اندازه امسال برای او دشوار و غیرقابل تحمل نبود.قلعه‌نویی بسیار تلاش کرد تا در نخستین فصل بازگشتش به سپاهان زمین‌خورده، این تیم را به قهرمانی برساند که نشد. این بازی بهترین فرصت برای اوست تا هم رقیب را از سر راه بردارد و هم انتقام لیگ از دست رفته را بگیرد و هم‌اینکه در نخستین سال حضورش در سپاهان یک جام برای این تیم به ارمغان بیاورد.

بازی بزرگ برای سیدجلال
سیدجلال حسینی در سال‌های اخیر افتخارات فراوانی کسب کرده که می‌تواند با فتح این جام تاریخی شود. با حساب سوپرجام کسب‌شده مقابل استقلال که هنوز رای‌اش در دادگاه عالی ورزش اعلام نشده، سیدجلال 9 مقام قهرمانی در مسابقات لیگ، جام‌حذفی و سوپرجام دارد و این برد او را به فتح دهمین جامش بسیار نزدیک‌تر می‌کند. تقابل او با استنلی کی‌روش و همچنین حضور مجددش در ورزشگاه تیم سابقش از دیگر جذابیت‌های این بازی با محوریت او است.

برانکو ریسک نکرد
دو تیم برای این بازی که می‌تواند آخرین بازی‌شان در فصل اخیر باشد مصدومانی دارند که به این بازی رسیده‌اند. در پرسپولیس حسین ماهینی که مدت‌ها دور از میادین بود به شرایط بازی برگشته، اما نامش در لیست بازی قرار نگرفت و مشخص شد برانکو قصد ندارد درمورد کاپیتان دوم تیمش ریسک کند. اما علیرضا بیرانوند که دچار مصدومیت بود در تمرینات گروهی شرکت کرد و احتمالا مشکلی برای بازی نخواهد داشت.او که با حکم کمیته انضباطی موقتا از حضور در این دیدار محروم شده بود توانست مجوز حضور در این بازی را به دست بیاورد. از سوی دیگر، میدان سپاهان هم دو بازیکن روی بورس دارد که هر دو مصدوم بودند و به این بازی می‌رسند؛ یکی ولادیمیر کومان، هافبک خوش‌تکنیک و دومی استنلی کی‌روش که شایعه پیوستنش به استقلال هم به گوش می‌رسد و اگر این شایعه صحت داشته باشد، قطعا‌ انگیزه‌هایش برای بازی امشب بیشتر هم هست.

70-30
کمتر کسی فکر می‌کرد این عدد به ادبیات رسمی فوتبال ایران یا دست‌کم ادبیات مخصوص این بازی بزرگ وارد شود، اما به لطف فتاحی قصه فرق کرده و حالا عبارت «70- 30» هم در این مسابقه کاربرد فراوانی دارد؛ عبارتی که بیانگر میزان تماشاگران دو تیم در ورزشگاه است.البته مطابق قانونی که ظاهرا سال 96 به باشگاه‌ها ابلاغ شده در بازی‌های جام‌حذفی باید هر تیم 50 درصد گنجایش ورزشگاه را داشته باشد، اما حقیقت این است که تاکنون این قانون در مسابقات اعمال نشده و به همین دلیل هم سپاهانی‌ها به اعمال آن در بازی امشب گله داشتند و درنهایت هم اعلام شد با نظر شورای تامین قرار است 30 درصد گنجایش ورزشگاه نقش‌جهان به پرسپولیسی‌ها برسد.

الجنجالینو!
در بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی، تماشاگران اصفهانی از رفتار میزبان تهرانی به‌شدت گله‌مند بودند و بعد هم ماجرای مصاحبه سیاوش یزدانی پیش آمد که به تماشاگران پرسپولیسی توصیه کرد به اصفهان نیایند چون خون‌شان پای خودشان است! اتفاقی که باعث برانگیخته شدن واکنش‌های فراوانی شد که قطعا روی این بازی که به الکلاسیکوی ایران معروف است نیز اثرگذار خواهد بود. ببینیم جدال دوباره امیر و برانکو را می‌توانیم به‌عنوان یک نبرد فنی و بدون حاشیه تماشا کنیم و لذت ببریم یا خیر!
مرجع : فرهیختگان