به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۱۷۸۸۵۹

سپاهان مسئولیت حمله به خودروها را بپذیرد

سپاهان مسئولیت حمله به خودروها را بپذیرد
گروه ورزشی: پذیرش اشتباه اولین قدم برای اصلاح رفتارهایی است که مناسب به نظر نمی رسد. چه در زمینه مسائل فردی و چه در زمینه مسائل ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و ...
به گزارش "ورزش سه"، رقابت سپاهان و پرسپولیس که هشتم خردادماه سال 1398 در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد، یکی از فراموش نشدنی ترین مسابقات دو تیم قدرتمند فوتبال ایران است که تا سال ها در ذهن ها خواهد ماند. این دیدار البته به یک دلیل دیگر هم به یاد آورده خواهد شد و آن تکرار اتفاقات تلخ و زد و خورد میان هواداران دو تیم است که برای چندمین مرتبه تکرار می شود. درگیری  هایی که طبق آمار رسمی اورژانس اصفهان و صحبت های دکتر غفور راستین رئیس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان اصفهان با 144 مصدوم همراه بوده و علاوه بر این خسارات مالی نیز به همراه داشته است.
نکته جالب توجه و تامل برانگیز اما مصاحبه ها و مواضع عوامل باشگاه سپاهان و مسئولین استان اصفهان پس از اتفاقات دیدار نیمه نهایی جام حذفی است که منطقی به نظر نمی رسد. شب گذشته مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان روی خط برنامه "فوتبال برتر" آمد و به صورت صریح به تکذیب آماری پرداخت که مرکز فوریت های پزشکی  استان اصفهان اعلام کرده. این دقیقا همان موضعی است که از سردار معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان دیدیم و او هم با قاطعیت اعلام کرد به هیچ عنوان آمارهای ارائه شده در مورد میزان مصدوم‌ها را قبول ندارد. در امتداد این دو واکنش، حمیدرضا دادخواه رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان نیز دیدگاهی مشابه دارد و معتقد است آمار مصدومان بیشتر از 4 الی 5 نفر نیستند و به 4 ماشین هم خسارت وارد شده !
 

 
خبرنگاران که درآمدی پایین تر از بسیاری از مشاغل کشور دارند و در واقع اندوخته ای ندارند، برای بازگرداندن این وسیله نقلیه به حالت اول باید حقوق چند ماه خود را صرف کنند.
 
تمام این ها در حالی است که بی شک همانطور که آمارها اعلام کرده اند تعداد مصدومان خیلی بیشتر از تعدادی است که مسئولین اصفهانی به استثنای مرکز فوریت های پزشکی (باصلاحیت‌ترین مرجع برای اظهار نظر در این مورد) آن را تایید می کنند و در مورد تعداد ماشین های خسارت دیده هم علیرغم صحبت های دادخواه رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان، خود باشگاه سپاهان و مسئولانش بهتر از هر کسی می دانند فقط تعداد ماشین‌های خبرنگاران که دچار آسیب دیدگی و آتش سوزی شده، بیش از 4 مورد بوده و با حسابی سرانگشتی می توان به این مهم رسید که قطعا آمار خسارات جانی و مالی بیش از چیزی است که مسئولین اصفهانی در مورد آن حرف می زنند. عدم پذیرش میزان خسارات جانی و مالی وارد شده یک آفت و پیامد دیگر به همراه دارد و آن هم فرار از مسئولیت است. برای پیدا کردن راه حل مناسب هر مشکلی، باید ابتدا وجود آن مسئله یا مشکل پذیرفته شود، اما وقتی سوال پاک می شود، چه امیدی برای پیدا کردن راه حل جهت پیشگیری از وقوع حادثه در آینده باقی می ماند !
 

 
تصاویر ثبت شده توسط یکی از همراهان مهدی زارع عکاس ورزشی که از تهران برای ثبت عکس های بازی به اصفهان رفته بود و روز گذشته بدون ماشین به تهران بازگشت، نشان می دهد یکی از مسئولان ورزشگاه نقش جهان به او که از امنیت وسیله نقلیه اش نگرانی دارد و می خواهد ماشینش را به پارکینگ ببرد، می گوید: « این همه اصرار می کنی که 2 دقیقه پیاده نروی.» پاسخ عکاس ورزشی که پس از پایان بازی با ماشین سوخته اش مواجه شد، این بود :« اصرار من برای چند دقیقه پیاده روی بیشتر نیست، برای امنیت است.»
 

 
مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان شب گذشته در برنامه فوتبال برتر چند بار اعلام کرد که از کجا معلوم هواداران سپاهان به ماشین ها آسیب زده اند؟ او همچنین اعلام کرد که حتی خودش هم با ماشین شخصی اش به استادیوم نمی رود و معمولا راننده اش او را به نقش جهان می برد و از بقیه هم خواست که همین کار را بکنند؛ اما اینکه چطور یک عکاس یا خبرنگار ورزشی با حقوق کمتر از 2 میلیون تومان در ماه قادر به استخدام راننده شخصی باشد تا او را به ورزشگاه ها ببرد را باید از مدیرعامل سپاهان پرسید که به جای همکاری با خبرنگاران و عکاسان و فراهم کردن امکانات در یکی از بهترین استادیوم های کشور به ادعای مسئولین باشگاه، دنبال ارائه راه حل های دیگری است.
 

 
مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در آخرین مصاحبه خود خطاب به خبرنگاران و عکاسان ورزشی اعلام کرده که خودش هم با ماشین به نقش جهان نمی رود و بقیه هم این کار را نکنند !
 
سال 1386 بود که پس از قهرمانی پرسپولیس در ثانیه های پایانی بازی مقابل سپاهان، وسیله‌های نقلیه برخی از خبرنگاران توسط هواداران سپاهان دچار خسارت شد؛ باشگاه سپاهان که در آن مقطع محمدرضا ساکت را به عنوان مدیریت در راس می دید، پس از چند ماه اقدام به جبران خسارات وارد شده کرد.
 
حالا هم در این شرایط که اهالی فوتبال به چرایی اتفاقات رخ داده در نقش جهان می اندیشند، بهتر است مدیران سپاهان و مسئولان استان اصفهان ضمن پذیرش خطاهای خود و قبول مسئولیت، به دنبال راه کارهایی برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ در آینده باشند، نه اینکه با اظهارنظرهای خود هیزم به آتش هواداران دو تیم بریزند که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شعله ور شده است.