به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۷۸۹۳

وزير:وزارت بهداشت به شدت بیمار است

گروه جامعه:​ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات اعتباری وزارت بهداشت، گفت: هر چند وزارت بهداشت مسئول سلامت و درمان مردم است، اما خود این وزارتخانه به شدت بیمار است.
وزير:وزارت بهداشت به شدت بیمار است
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در بیست و پنجمین کنگره بین المللی بیماریهای کودکان گفت: اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد و همه باید به دولت و مجلس کمک کنند تا از این شرایط عبور کنیم. اگر همه از خود عبور کنند و وجهه همتشان مردم باشد، ما با سربلندی به سمت تامین معیشت مردم و فتح قله‌های افتخار حرکت خواهیم کرد. وی با بیان اینکه طب اطفال در چند دهه بعد از انقلاب بسیار رشد کرده است، افزود: در این راه زحمات زیادی کشیده شده است و ارتقای بسیاری از شاخص‌های بهداشتی را نیز مدیون این امر هستیم، به طوری که شاخص‌های بهداشتی ما اکنون قابل مقایسه با گذشته نیست و در مقطعی سرآمد منطقه بودیم؛ اما متاسفانه این فرصت را غنیمت ندانستیم که امیدوارم دکتر سیاری که اکنون مسئولیت معاونت بهداشتی را بر عهده دارند، این عقب ماندگی مختصر را جبران کنند و خواهش می‌کنم که معاونت بهداشتی را در این راه کمک کنید.

وی از انجمن‌های علمی – تخصصی خواست که نیازسنجی را سرلوحه کارشان قرار دهند و گفت: در عین حال هدف گذاری‌ها باید مشخص باشد. هاشمی ادامه داد: مشکلات زیادی در وزارت بهداشت داریم و وزارت بهداشت که مسئول درمان مردم است خود به شدت بیمار است. مسئولانی که پیش از این در این وزارتخانه بوده‌اند تلاش خود را انجام داده‌اند؛ اما مسئولیت بسیار گسترده و سنگین است و امروز نگاه ما باید به اداره این بخش متفاوت باشد و تصدی گری به حداقل ممکن کاهش یافته و زمینه حضور خیریه‌ها و بخش خصوصی فراهم شود.وی در ادامه به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: چشم امید ما به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. دانشگاه علوم پزشکی تهران باید سرآمد باشد. ضمن آنکه دانشگاه‌ها در تهران و کلان شهرها می‌توانند از قوانین مترقی مجلس استفاده کرده و خود را بی نیاز کنند؛ البته برای اجرای مفادی از این قوانین فعلا منابع کافی وجود ندارد و امیدوارم دکتر جعفریان (رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران) با بهره گیری از حضور اساتید اقتصادی بتواند قدمهای زیادی را در این زمینه بردارد.

وزیر بهداشت به اقدامات انجام شده در مرکز طبی کودکان اشاره کرد و گفت: در دهه گذشته اقدامات بسیار خوبی در مرکز طبی کودکان انجام شده است و این مرکز به دنبال اجرای نقشه جامع است. هاشمی ابراز امیدواری کرد که اگر در رشته کودکان اشکالات بین رشته‌ای وجود دارد بتوانند این مشکلات را در وزارت بهداشت برطرف کنند و گفت: جایگاه مرکز طبی کودکان در سالهای دور باعث افتخار بوده است، اکنون هم همینطور است؛ اما لازم است که در هدف گذاریها به دنبال رشته‌ها و کارهای خاص برویم. انتظار از چنین مراکزی آن است که کارهای خاص انجام دهند و امیدوارم ما هم بتوانیم کمک کنیم تا شما جایگاه واقعی خود را پیدا کنید.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۷
شما با تثبیت مدیران احمدی نژاد تداوم خانه نشنی نخبگان را زقم می زنید. . . . (144853)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۹:۳۸
باید تمام مدیران این وزارتخانه از صدر تا ذیل عوض شوند. من به عنوان پزشکی که با این افراد در تماس بوده ام این راعرض می کنم.
کسانی مسوولیت های حساس این وزارتخانه را بر عهده دارند که صرفا از روی رابطه بازی و نه از سر شایستگی به این پست ها رسیده اند. (144935)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۲۲:۱۷
دقیقا و در صدر انها بعضی مدیران و کارمندان اموزش پزشکی و تخصصی و امور هیات علمی باید برکنار شوند که بخدا قسم با زنده ترین برخوردها و بوروکراسی با پزشکان متخصص تازه فارغ تحصیل شده و هییت علمی ها تازه استخدام شده (نخبگان کشور) هم خودشان بیمارند و باید درمان شوند وهم وزارت بهداشت را بیمار کرده اند (144981)