به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۱۷۸۹۷

تلفات​​قایق پناهجويان ایتالیابه۳۰۲نفررسید

گروه حوادث:​ شمار تلفات قایق حادثه دیده پناهجویان که در نزدیکی سواحل ایتالیا غرق شد به 302 نفر رسید.
تلفات​​قایق پناهجويان ایتالیابه۳۰۲نفررسید
به گزارش صدای روسیه، بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد تلفات غرق شدن هفته پیش قایق پناهندگان در سواحل ایتالیا به 302 نفر رسید. این در حالی است که هنوز سرنوشت ده‌ها نفر دیگر نامعلوم است. قربانیان شامل 210 مرد، 83 زن و 9 کودک می‌شوند. در روز حادثه در مجموع 155 نفر از این قایق که گفته می‌شود 500 نفر سوار آن بودند نجات یافتند.

بنا به گزارش های غیر رسمی اين حادثه پس از آن روی داد که مهاجران غیرقانونی قایق با برافروختن آتش برآن بودند تا قایق های ماهیگیری حاضر در آن منطقه را متوجه حضور خود کنند. آنچه به آتش سوزی در قایق منجر و موجب غرق شدن آن شد.پس از بروز این حادثه، سیسیل کی ینگه، وزیر مهاجرت ایتالیا در تلویزیون ایتالیا گفت: «با توجه به آنچه در روزهای اخیر روی داده باید قانون مربوط به مهارت را تغییر داد تا بتوان پاسخگوی نیاز مهاجران بود.» این قایق حامل ۵۰۰ پناهجو از شاخ آفریقا بود که در سودای زندگی بهتر سعی داشتند خود را به اروپا برسانند.

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان نیز وضعیتی را که به بروز چنین حادثه ای منجر شده شرم آور خواند و در سخنانش خواستار تلاش و همکاری همه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شد.جزیره لامپدوزا، یکی از مقاصد مهاجران غیرقانونی برای ورود به اروپاست. چند روز پیش ز اين حادثه هم نیز ١٣ پناهجو هنگامی که سوار بر قایق قصد رسیدن به سواحل جزیره سیسیل را داشتند غرق شدند.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۲۶
باهوشا خودشونو سوزوندن (144897)