به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۷۹۲۲۲

روسیه و چین: ایران باید به برجام پایبند بماند

گروه بین‌الملل: شی‌ جین‌پینگ، رئيس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او ضمن محکوم کردن تحریم‌های پیش‌بینی شده از سوی آمریکا علیه ایران از جمهوری اسلامی هم خواستند به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بماند.
روسیه و چین: ایران باید به برجام پایبند بماند
به گزارش دویچه وله آلمان، جمهوری اسلامی ایران در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اعلام کرده بود که در اجرای برخی از تعهدات پیش بینی شده در برجام تجدید نظر خواهد کرد. اکنون رهبران دو کشور روسیه و چین از مسئولان ایران خواسته‌اند به تعهدات خود در برجام عمل کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی‌ جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین ضمن محکوم کردن سیاست آمریکا در قبال توافق هسته‌ای و دنبال کردن سیاست تجدید و تشدید تحریم‌های ایران از مسئولان جمهوری اسلامی درخواست کرده‌اند هیچ اقدامی خلاف تعهدات پیش بینی شده در توافق هسته‌ای انجام ندهد. شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که این کشور محدودیت‌های پیش بینی شده برای موجودی اورانیوم غنی‌سازی شده و همچنین ذخایر آب سنگین را رعایت نخواهد کرد.

حسن روحانی، نیز اعلام کرده بود که هرگاه اروپا و دیگر کشورهای ذیربط در توافق هسته‌ای به تعهدات خود عمل نکنند و راه‌حلی برای مقابله با تحریم‌های ایران از سوی آمریکا نیابند، این کشور محدودیت‌های ناظر بر میزان غنی‌سازی اورانیوم را نیز رعایت نخواهد کرد. رهبران دو کشور چین و روسیه از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز خرسندی کرده و تاکید ورزیده‌اند که بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران هم‌چنان به الزامات تعیین شده در برجام عمل کرده است. پوتین و شی‌ جین‌پینگ در عین حال تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کرده‌اند. پیش از آن، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از دولت آمریکا خواسته بود تا رفتار خود با ایران را تغییر دهد. از سوی دیگر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از آمادگی آن کشور برای مذاکره "بدون قید وشرط" با مسئولان ایران سخن گفته بود.
برچسب ها: برجام