به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۱۷۹۲۳۱
ماکرون: در مورد ایران با آمریکا هم‌نظریم

ترامپ: ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد

گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که برای شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیاده‌سازی نیروهای متفقین در پایان جنگ جهانی دوم در فرانسه به سر می‌برد گفت که در زمینه پرونده هسته‌ای ایران با همتای فرانسوی خود اشتراک نظر دارد.
ترامپ: ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد
دونالد ترامپ در این دیدار گفت: می دانم که شما هم نمی خواهید ایران را به عنوان کشور دارنده سلاح اتمی ببینید؛ من نمی‌خواهم آنها سلاح هسته ای داشته باشند و سلاح هسته ای هم نخواهند داشت. وقتی من رئیس جمهور شدم، ایران یک دولت واقعی تروریست بود … و این چیز بدی است. تحریم ها فوق العاده قدرتمند بوده اند. ترامپ گفت: می دانم آنها می خواهند گفتگو کنند؛ اگر بخواهند گفتگو کنند خوب است؛ ما هم گفتگو می کنیم، ولی یک چیزی که نمی توانند داشته باشند، سلاح هسته ای است.

امانوئل ماکرون نیز در حضور میهمان خود گفت که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای «هدف مشترک» فرانسه و آمریکاست. رئیس جمهوری فرانسه نیز این سخنان را در حالی بیان کرد که همگام با شرکای اروپایی دیگر خود با خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های اقتصادی جاری علیه ایران مخالفت کرده است.
ماکرون تأکید کرد: «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هدف مشترک فرانسه و آمریکاست و برای تأمین این هدف باید مذاکرات بین‌المللی انجام شود.» وی همچنین بدون نام بردن از برجام گفت هدف آن بوده که ایران تا سال ۲۰۲۵ به سه مورد عدم تولید سلاح هسته‌ای، توقف فعالیت موشکی و توقف تحرکات منطقه‌ای پایبند باشد.
برچسب ها: دونالد ترامپ