کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پمپئو: فشار حداکثری علیه تهران ادامه می‌یابد

17 خرداد 1398 ساعت 22:11

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه ایالات متحده با انتشار توئیتی بر فشار حداکثری و قطع دسترسی ایران به منابع مالی خود تاكید کرد.


«مایک پمپئو» در صفحه کاربری خود نوشت: «فشار حداکثری علیه تهران ادامه می یابد. وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه بخش پتروشیمی ایران اعمال کرده است. بخشی که یکی از منابع مالی سپاه پاسداران به شمار می آید. ایالات متحده مانع از دسترسی ایران به پول هایی می شود که آن را برای بی ثباتی خاورمیانه نیاز دارد».

اظهارت جدید پمپئو در حالیست که تنش های فزاینده و نگران کننده واشنگتن نسبت به تهران در روزهای اخیر کاهش چشمگیری پیدا کرده به طوری که شاهد مواضع منعطف تری از سوی مقامات کاخ سفید هستیم؛ کاسته شدن از میزان خشونت های کلامی تیم ترامپ و پذیرش مشروط اینستکس از جمله این نشانه ها است.
پمپئو در سفر به آلمان با مقامات این کشور اروپایی دیدار کرد و بخش هایی از صحبت های خود را با سران برلین به موضوع ایران اختصاص داد اما نکته ای که توجه رسانه ها و مقامات جهان را به خود جلب کرده، موضع نرم وزیر خارجه د باره روابط ایران و اروپا و اجرای اینستکس بود و وزیر خارجه ترامپ باوجود تحریم های شدید و فشارهای حداکثری آمریکا بر ایران، سازوکار مالی ایران و اروپا را به صورت مشروط مورد پذیرش قرار داد.

پاسخ ظریف به امریکا درباره برنامه موشکی ایران
محمدجواد ظریف در دو توئیت به ادعاهای تازه آمریکا و برخی متحدانش در خصوص برنامه موشکی ایران پاسخ داد و نوشت:
۱. ایالات متحده که با خروج از برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و یا متحدانش که در حال نقض مفاد قطعنامه در خصوص عادی سازی روابط اقتصادی با ایران هستند، در موقعیتی نیستند که همزمان با سرازیر کردن سیل سلاح برای قاتلین یمنی‌ها، بر تفسیر دلبخواهی خود از مندرجات قطعنامه در موضوع موشکی پافشاری کنند.
۲. برخلاف ادعای پمپئو، قطعنامه ۲۲۳۱: الف) از ایران درخواست می‌کند، ایران را منع نمی‌کند؛ ب) که "هیچ فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک «طراحی شده» برای این که قابلیت حمل تسلیحات «هسته‌ای» داشته باشند، انجام ندهد." موشک‌های ما برای تسلیحات هسته‌ای -که ما بدنبال ساخت آن نیستیم- طراحی نشده‌اند.
 


کد مطلب: 179270

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179270/پمپئو-فشار-حداکثری-علیه-تهران-ادامه-می-یابد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir