کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ملی‌‌پوش فوتبال سوریه در نبرد علیه اسد جان باخت

18 خرداد 1398 ساعت 23:38

گروه بین‌الملل: عبدالباسط ساروت، ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال سوریه و چهره شاخص مخالف بشار اسد، که در نبرد علیه نیروهای دولتی زخمی شده بود جان داد.


سخنگوی مخالفان سوریه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری آلمان از مرگ عبدالباسط ساروت، دروازه‌بان معروف فوتبال سوریه خبر داد که در نبرد با نیروهای دولتی در استان حماه زخمی شده بود. به گفته او، ساروت ۲۷ ساله که برای مداوا به ترکیه منتقل شده بود روز شنبه ۱۸ خرداد (هشتم ژوئن) بر اثر شدت جراحات وارده از دنیا رفت. ساروت که دروازه‌بان تیم ملی جوانان سوریه بود از اولین ورزشکارانی بود که در سال ۲۰۱۱ به مبارزه مسلحانه علیه بشار اسد، پیوست.

او که پیش از این به واسطه فعالیت‌های ورزشی‌ خود به شهرت دست یافته بود به دلیل ترانه‌های انقلابی که در تظاهرات و گردهمایی‌های حمص علیه اسد خواند بر شهرت خود افزود و به "خواننده انقلاب" معروف شد. گروه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، پدر و چهار برادر ساروت نیز طی چند سال گذشته کشته شدند. ساروت در جنگ داخلی سوریه به عنوان فرمانده علیه نیروهای اسد جنگید و بارها زخمی شد.
همزمان درگیری‌ها در سوریه ادامه دارد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که گروهی مخالف اسد است می‌گوید، از روز جمعه بیش از ۱۶۰ نفر از هر دو طرف کشته شده‌اند. طی روزهای گذشته شورشیان برای حفظ آخرین پایگاه بزرگ خود در شمال غربی کشور ده‌ها راکت پرتاب کرده‌اند. واحدهای دولتی سوریه به همراه روسیه، متحد خود نیز بر شدت حملات هوایی در منطقه افزوده‌اند.

بی بی سی هم نوشت: عبدالباسط ساروت، فوتبالیست سوری که در جریان جنگ داخلی این کشور به نماد مخالفت با بشار اسد بدل شده بود بر اثر جراحاتی که در جریان درگیری‌ها در حمص متحمل شده بود درگذشت. 
او که به هنگام آغاز قیام مردم سوریه علیه دولت این کشور تنها ۱۹ سال داشت روز پنجشنبه در سن ۲۷ سالگی و در استان حما درگذشت. 
از او به عنوان دروازه‌بان با آتیه تیم جوانان فوتبال سوریه یاد می‌شد اما از زمان آغاز تظاهرات‌های مردمی در شهرهای مختلف سوریه در سال ۲۰۱۱ او با پیوستن به صف مخالفان بشار اسد به یکی از نمادهای این اعتراضات بدل شد. 
او حتی از محاصره ویرانگر شهر حمص از سوی نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان حامی اسد جان سالم به در برد اگر چه چند عضو خانواده او در جریان این محاصره کشته شدند. بسیاری سرنوشت او و فراز و فرود پیوستنش به صف مخالفان مسلح بشار اسد را نیمرخی از انقلاب خونین و نافرجام مردم این کشور علیه اسد می‌دانند.
مرگ او را فرمانده گروه شورشی جیش العزه که در استان حما همچنان علیه دولت می‌جنگد اعلام کرد: ساروت «شهید» شده است.


کد مطلب: 179361

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179361/ملی-پوش-فوتبال-سوریه-نبرد-علیه-اسد-جان-باخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir