به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۷۹۳۸۴

پرسپولیس راه حفظ برانکو را پیدا کرد

گروه ورزشی: این روزها هواداران پرسپولیس عصبی‌تر از همیشه هستند.
پرسپولیس راه حفظ برانکو را پیدا کرد
داستان «پرسپولیس دولتی» که حربه‌ای برای کری‌خواندن‌های هواداران تیم استقلال و حتی سپاهان شده بود، حالا کاملا برعکس شده و این‌بار هواداران پرسپولیس از خودشان می‌پرسند رقبا برای خریدهای گرانقیمت خود از کجا پول می‌آورند که این پرسپولیس به آن دسترسی ندارد! عصبانیت هواداران تیم دارد به سمت مدیریت باشگاه پرسپولیس معطوف می‌شود.در جنگ قهرمانی که مدتی قبل آغاز شده بود و تلاش‌هایی می‌شد تا مانع تکرار قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام‌حذفی شوند حالا به مرحله بی‌اعتمادی هواداران این تیم نسبت به مدیریت باشگاه پرسپولیس رسیده و البته تلاش‌های نافرجام آنها در تهیه ارز لازم برای حل بحران در افزایش این بی‌اعتمادی بی‌اثر نبوده است. هرچند تلاش‌های باشگاه پرسپولیس و مدیرعاملش برای حل این مشکل نشان می‌دهد عملکرد آنها از همتایان‌شان در استقلال و حتی سپاهان بدتر نبوده است.

اما ماجرای جدایی قریب‌الوقوع برانکو از پرسپولیس چیست؟ آیا او واقعا با تیم الاهلی عربستان وارد مذاکره شده و قصد جدایی از پرسپولیس را دارد؟ آیا قرارداد او با پرسپولیس قابل فسخ است؟ سعی کردیم گزارشی از اتفاقات رخ‌داده را تهیه کنیم تا بتوانید جواب این سوالات را به دست بیاورید. «فرهیختگان» ورزشی نگاهی دارد به قرارداد برانکو با پرسپولیس و حواشی‌ای که در اطراف این قرارداد به وجود آمده است.

برانکو یک بخش از طلبش را گرفته
باشگاه پرسپولیس چندی قبل بخش عمده‌ای از طلب برانکو را پرداخت کرده است. برانکو اهل پنهان‌کاری نیست و چنین موضوعاتی را از رسانه‌ها پنهان نمی‌کند. او چندی قبل یک میلیون یورو از طلبش را از پرسپولیس گرفته و از این بابت مشکلی ندارد. اما این مبلغ یک بخش از طلب این فصلش بوده است. بخش اندکی از مبلغ قراردادش باقی مانده و پرداخت آن برای باشگاه پرسپولیس مشکلی ندارد، اما داستان طلب برانکو چیز دیگری است.

آفرها فراموش نشود
باید به این بخش کوچک از طلب باقی‌مانده برانکو، اعداد دیگری را نیز اضافه کرد. در قرارداد برانکو بابت هر اتفاقی یک پاداش در نظر گرفته شده است. قهرمانی در لیگ، قهرمانی در جام‌حذفی، بردهای خانگی و خارج از خانه، تساوی‌های خارج از خانه و پیروزی در دربی همگی رقمی (پاداش) را برای سرمربی به همراه دارد. برانکو هم به همه تعهدات قیدشده‌اش در قرارداد عمل کرده و رقم طلب او را به عددی نزدیک به 900 هزار یورو رسانده است. پولی که حقش است و قطعا هواداران پرسپولیس هم با پرداختش به این مربی موافق هستند و باشگاه پرسپولیس هم در پرداختش مشکلی ندارد.

برانکو پای دستیارانش ایستاده است
این موضوع ایستادگی برانکو پای دستیارانش، 2 جنبه دارد که باید به آن توجه کرد. بخش اول جنبه انسانی‌اش است و باید به برانکو تبریک گفت که هوای دستیارانش را هم دارد. اما جنبه قراردادی این موضوع هم مطرح است. گفته می‌شود او در قراردادش بندهایی را به همکارانش اختصاص داده و خواستار حق انتخاب و پرداخت به‌موقع دستمزد آنها هم شده است.نمی‌دانیم این موضوع چقدر صحت دارد، اما گفته می‌شود در این بندها قید شده اگر پرداخت این دستمزدها هم به تعویق بیفتد، برانکو می‌تواند قراردادش را فسخ کند.البته نمی‌توان روی این شنیده‌ها حساب ویژه باز کرد، اما اگر چنین باشد، برانکو معرفت را در حق همکاران خارجی و ایرانی‌اش تمام کرده است. گفته می‌شود با رقم دستیاران خارجی برانکو رقم پرداختی باشگاه به حدود 1.3 میلیون یورو (یک میلیون و 230 هزار) می‌رسد و طبیعی است که پرداخت این ارز با قیمت موجود و عدم‌وجود منابع مالی کافی، کاری بس سخت برای پرسپولیس باشد اما شنیده‌ها حکایت از حل مشکل دارد.

فقط ۸ روز فرصت باقی است
قرار پرداخت تا روز دوشنبه 27 خرداد است. از امروز تا روز موعود ۸ روز باقی مانده است. شنیدیم وکیل برانکو دادخواست شکایتی هم تنظیم کرده که بعد از این ۸ روز آن را به فیفا تسلیم خواهد کرد. اینها همه تلاش‌های حقوقی وکیل برانکو برای دریافت طلب سرمربی پرسپولیس است، اما برانکو برخلاف وکیلش که راه‌های قانونی را دنبال می‌کند، خودش راه‌های انسانی را به حل این مشکل ترجیح می‌دهد.

جواب رد برانکو به پیشنهادها
اخبار مذاکره تیم الاهلی عربستان با برانکو خیلی بیشتر از آنچه در رسانه‌های عربستانی بازتاب داشت در رسانه‌های داخلی خودنمایی می‌کرد. گفتند و نوشتند که او با الاهلی تمام کرده و در آستانه عقد قرارداد است. اما بالاخره همین رسانه‌های عربستانی نوشتند که مذاکرات به بن‌بست خورد و برانکو گفته با پرسپولیس ادامه همکاری خواهد داد. البته این موضوع چندان موردتوجه رسانه‌های داخلی قرار نگرفت و حتی افشین قطبی را جانشین برانکو اعلام کردند. رفتار برانکو اما مثل گذشته کاملا حرفه‌ای است.او زمانی که در تیم الاتفاق عربستان بود با یک پیشنهاد خوب داخلی مواجه شد، اما به خاطر قراردادی که با این تیم داشت به‌رغم میل باطنی پیشنهاد را رد کرد و تیم ایرانی با علی دایی به توافق رسید. درست یک هفته بعد از این اتفاق همکاری برانکو با الاتفاق قطع شد و او هم راهی الوحده امارات شد، درحالی که قطعا می‌توانست تشخیص دهد این قرارداد در شرف لغو است.

امروز جلسه عرب با اسپانسر
باشگاه پرسپولیس عزم خود را جزم کرده تا این مشکل را به شکل درست حل کند. شنیدیم عرب و برخی اعضای هیات‌مدیره امروز با اسپانسر این باشگاه جلسه‌ای دارند و قرار است برای پرداخت پول برانکو با اسپانسر به هماهنگی لازم برسند. گفته می‌شود در این جلسه مشکل طلب برانکو حل خواهد شد.

منتظر شنیدن حرف‌های مدیرعامل باشید
ساعت 10 صبح امروز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس رودرروی اصحاب رسانه خواهد نشست و پاسخگوی همه سوالات آنها درمورد قرارداد برانکو و اقدامات باشگاه برای حل مشکل پرداخت به این مربی خواهد بود. این جلسه در ورزشگاه شهیدکاظمی برگزار می‌شود و قطعا اخبار تازه‌ای برای هواداران پرسپولیس به‌همراه خواهد داشت. باید منتظر شنیدن این خبرها باشیم.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: پرسپولیس