به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۷۹۳۸۵

فعالیت لیگ برتری‌ها در نقل‌وانتقالات

گروه ورزشی: فصل نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران برای لیگ نوزدهم رسما آغاز شد. با این حال همه تیم‌ها از مدت‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌ و با بازیکنان و مربیان موردنظر خود به توافق رسیده‌اند.
فعالیت لیگ برتری‌ها در نقل‌وانتقالات
در این بین، برخی تیم‌ها گوی سبقت را از رقبای خود ربوده‌اند و عملکردشان تا اینجا بسیار مثبت بوده است اما سرخابی‌های پایتخت به‌رغم فشار رسانه‌ها و هواداران‌شان تا الان نه‌تنها اقدام مثبتی انجام نداده‌اند بلکه با معضلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند.

سپاهان اصفهان
طلایی‌پوشان اصفهانی در اولین اقدام خود قرارداد امیر قلعه‌نویی را برای یک فصل دیگر تمدید کردند تا این سرمربی در سمت خود ابقا شود. سپاهانی‌ها ابتدا مرتضی منصوری، مدافع کناری پدیده و سپس محمدرضا حسینی، هافبک خوش‌تکنیک ذوب‌آهن را به خدمت گرفتند تا نشان دهند برنامه ویژه‌ای برای فصل آتی خواهند داشت. رضا میرزایی نیز بعد از اتمام قرارداد قرضی‌اش با فولاد دوباره به سپاهان برگشت. شنیده می‌شود احسان حاج‌صفی و جورج ولسیانی در سبد خرید قلعه‌نویی برای فصل بعد حضور دارند. خالد شفیعی و مهرداد محمدی تنها جداشده‌های قطعی نماینده پرافتخار اصفهان به حساب می‌آیند.

تراکتورسازی تبریز
بعد از جدایی اسماعیلی‌فر، پهلوان و مهدی‌پور از آنها خبری نبود تا اینکه دیروز به یکباره اعلام حضور کردند. تراکتور نشان داد به معنای واقعی، آرامشش، آرامش قبل از توفان بود. محمدرشید مظاهری، دروازه‌بان فصل قبل ذوب‌آهن مهم‌ترین خرید زنوزی بود. به جز او، سعید مهری، هافبک جوان و‌ آینده‌دار ماشین‌سازی، محمدرضا خانزاده، مدافع اسبق الاهلی قطر و مهدی تیکدری، مهاجم فصل گذشته مس کرمان دیگر نفراتی بودند که قرارداد خود را با پرشورها به ثبت رساندند.نکته جالب‌توجه این است که فقط دو سهمیه لیگ برتری تراکتور تا اینجا خرج شده و آنها می‌توانند 4 بازیکن دیگر به‌علاوه سه مهره خارجی جذب کنند. البته نباید فراموش کرد که تراکتور هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده و این جدی‌ترین معضل آنها به‌شمار می‌رود.

ذوب‌آهن، فولاد و سایپا
فولاد بعد از جدایی افشین قطبی با جواد نکونام به توافق رسید. آنها خریدهای خود را هم خیلی‌زود استارت زدند و با محمد بلبلی پدیده سپیدرود، شهاب گردان دروازه‌بان صنعت نفت و احمد عبدالله‌زاده، هافبک نساجی به توافق رسیدند.ذوب‌آهن نیز بعد از تمدید قرارداد علیرضا منصوریان و بازگشت بازیکنان سربازش، قرارداد قاسم حدادی‌فر را تمدید کرد. آنها درواقع درحال نگه‌داشتن مهره‌های خود هستند.با این حال حسینی و مظاهری دو ستاره ذوب این تیم را ترک کردند. دیگر تیم فعال در نقل‌وانتقالات، سایپا بوده است. ابراهیم صادقی پس از دریافت حکم خود به‌عنوان سرمربی دائم سایپا خریدها را یکی بعد از دیگری آغاز کرد. مهم‌ترین خریدهای خودروسازان تا اینجا احمد گوهری، سعید محمدفرد، عبدالله حسینی و مجید علیاری بوده‌اند.

پرسپولیس و استقلال
اتفاقات نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌های پایتخت که نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و قرار است مانند هر سال برای قهرمانی در لیگ پا به میدان بگذارند، به‌هیچ‌وجه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. تکلیف پرسپولیس با برانکو مشخص نیست و رسانه‌های عربستانی از توافق پروفسور با الاهلی صحبت می‌کنند.آبی‌ها سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان توانستند با استراماچونی به توافق برسند اما هنوز این سرمربی وارد ایران نشده است. آبی‌ها ممکن است فرهاد مجیدی را از دست بدهند و او به تیم ملی امید برود. اختلافات در این باشگاه به اوج خود رسیده است. قرار بود مجیدی پروسه نقل‌وانتقالات را در دست بگیرد ولی گویا همه‌چیز تغییر کرده و فرد یا افراد دیگری می‌خواهند بازیکن جذب کنند.

اسامی زیادی حول‌و‌حوش هر دو تیم وجود دارد: از بازگشت طارمی و رضاییان و امیری و احمدزاده به پرسپولیس تا خرید علی دشتی، آرش رضاوند و رضا اسدی و سیاوش یزدانی برای استقلال، اما هیچ‌کدام قطعی نشده و در عوض بودیمیر و بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده و علی علیپور و علیرضا بیرانوند و البته محمد نادری در پرسپولیس تا جدایی فاصله‌ای ندارند و در استقلال اوضاع وخیم‌تر است. منشا و ایسما رفتنی شده‌اند و تکلیف طارق همام، پاتوسی، مهدی رحمتی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، امید نورافکن و... مشخص نیست و برخی هم فعلا درحال جنگ اینستاگرامی هستند.اصلا شرایط در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت طبیعی و نرمال نیست. آنها خریدی نداشته‌اند و در عوض خیلی از ستاره‌هایشان در آستانه جدایی هستند. از لحاظ مالی اوضاع‌شان رو‌به‌راه نیست و هیچ خبر امیدوارکننده‌ای به گوش نمی‌رسد و این یعنی آنها فعلا قافیه را به رقبای اصلی‌شان، یعنی تراکتورسازی و سپاهان باخته‌اند.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال