به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۷۹۳۸۹

درآمد سالانه پرسپولیس و استقلال اعلام شد

گروه ورزشی: بنا به اعلام مدیرکل امور باشگاه‎های وزارت ورزش، هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در دو سال گذشته رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌اند.
درآمد سالانه پرسپولیس و استقلال اعلام شد
 افشین داوری مدیر کل امور باشگاه‌های وزارت ورزش در مورد آخرین وضعیت پرسپولیس و استقلال برای واگذاری به بخش خصوصی توضیح داد و گفت: نسبت به گذشته و اقداماتی که انجام شده بود، هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است. در واقع وزارت ورزش اقداماتی که باید برای مهیا شدن شرایط واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام می‌داد را به سرانجام رسانده است. از حالا به بعد باید سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و تصمیم گیرندگان این دو سازمان پیگیر امور باشند.وی با یادآوری اقدامات انجام شده توسط وزارت ورزش خاطرنشان کرد: سرخابی‌ها ثبت شرکت شده‌اند.میزان دارایی‌های آنها را استخراج کرده‌ایم. درآمد سالانه آنها هم مشخص شده است. از همه مهم‌تر اقدامی بود که در رابطه با تعیین بدهی سرخابی‌ها و پرداخت آن انجام شد. حتی موفق شدیم با پرداخت بدهی پرسپولیس و استقلال که رقمی معادل ۵۵ میلیارد تومان بود، مجوز حرفه‌ای شدن دو باشگاه را بگیریم.

داوری با بیان اینکه حسابرسی سالانه در مورد هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام شده، تصریح کرد: تمام بدهی مالیاتی این دو باشگاه تجمیع و در حال حاضر در کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته که امیدوار هستیم هرچه زودتر مرتفع شود. در کل اینکه اراده وزارت ورزش بر واگذاری است و تلاش می‌کنیم که این مهم هرچه زودتر به سرانجام برسد.«پس چرا تاکید دارید که نسبت به گذشته و اقدامات انجام شده، اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است؟»، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: اتفاق جدیدی در مجموعه وزارت ورزش رخ نداده چون تمام کارهایی که باید برای انجام خصوصی سازی در این وزارتخانه انجام می‌شد، انجام شده است. حتی در مورد عام شدن سهام استقلال هم اقدامات لازم انجام شده و به زودی به سرانجام می‌رسد. در واقع پیگیری روند واگذاری سرخابی‌ها از مجموعه وزارت ورزش خارج شده است. سازمان خصوصی سازی از اینجا به بعد تعیین کننده و تصمیم گیرنده است. البته همکاری وزارت ورزش با این سازمان و در قالب کمیته ویژه ای که برای پیگیری کارها تشکیل شده، ادامه دارد.

مدیرکل امور باشگاه‌های وزارت ورزش تصریح کرد: البته دوستانمان در سازمان خصوصی سازی بیکار نیستند، پیگیر موضوعات مرتبط با خصوصی سازی هستند. آنها پیگیر پیش بینی قوانین و تبصره‌هایی هستند که روند و نتیجه واگذاری را راحت تر و بهتر خواهد کرد.وی خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی سازی برای واگذاری پرسپولیس و استقلال با مشکلاتی مواجه بود. بخشی از این مشکلات توسط ما حل و فصل شد. بخشی هم در قوانین کلی واگذاری وجود دارد که دوستانمان در سازمان خصوصی سازی در تلاش برای اصلاح آنها هستند. همین ۱۰ روز پیش که آخرین نشست برای پیگیری روند واگذاری سرخابی‌ها برگزار شد، اصلاحاتی ارائه شد که اگر مصوبه بگیرد و در مجلس تصویب شود، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.داوری به کارگروه خصوصی سازی باشگاه‌ها که روز سه شنبه در مجلس تشکیل خواهد شد، اشاره کرد و گفت: امیدوارم در این نشست به نتایج خوبی برسیم و تمام موانع برای واگذاری برداشته شود و سازمان خصوصی سازی هر چه زودتر شرایط و نحوه خصوصی سازی را اعلام کند.

مدیرکل امور باشگاه‌های وزارت ورزش همچنین گفت: ظاهراً بررسی روند واگذاری سرخابی‌ها در سازمان خصوصی‌ها این روزها در مرحله بحث روی برند دو باشگاه است که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد به خصوص که فصل نقل و انتقالات را در پیش داریم و ممکن است این شرایط به فعالیت دو باشگاه در این فصل آسیب بزند.«وزارت ورزش بارها در مورد میزان بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و اینکه مبلغ آن پرداخت شده، اطلاع رسانی داشته اما در مورد میزان درآمد سالانه دو باشگاه و همچنین میزان دارایی‌های آنها هیچ توضیحی ارائه نشده است. در حالی که خودِ شما هم تاکید دارید که در این دو زمینه هم اطلاعات کامل استخراج شده است.»داوری در واکنش به این موضوع گفت: درآمد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رقم ثابتی نیست، هر سال با سال دیگر متفاوت است. مارکتینگ، اسپانسر و بلیت فروشی در این زمینه تعیین کننده است. همین فصل گذشته وضعیت درآمدزایی در دو باشگاه کاملاً متغیر بود. مسلماً نتایج بهتر یک تیم کمک کرد تا اسپانسر بهتر، بلیت فروشی بیشتر و مارکتینگ قوی‌تر داشته باشد. مواردی که برای تیم دیگر کمرنگ‌تر بود. در واقع وزارت ورزش مسیر و جایگاه درآمدی دو باشگاه را برای پشتیبانی مشخص کرده است.

وی تاکید کرد: طی دو فصل ۹۶ - ۹۵ و ۹۷ - ۹۶ درآمدزایی هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سالانه بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده است. البته در مورد رقم دقیق اختلاف نظرهایی میان اسپانسر و باشگاه‌ها وجود دارد اما به طور میانگین این رقم برای هر دو باشگاه وجود داشت.داوری همچنین در مورد میزان دارایی‌های سرخابی‌ها یادآور شد: دفتر محل استقرار و ورزشگاه‌ها دارایی عمده این دو باشگاه هستند اما سند آنها به نام خودشان نیست. البته این موضوع خللی در روند واگذاری ایجاد نخواهد کرد.مدیرکل امور باشگاه‌های وزارت ورزش تاکید کرد: پیگیر هستیم تا هرچه زودتر واگذاری پرسپولیس و استقلال را به سرانجام برسانیم. به هر حال بخش‌های خصوصی نسبت به دولتی، درآمد و هزینه کرد بهتری خواهند داشت. در بخش‌های دولتی محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند «ه» قانون بودجه ۹۸ کشور، وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸، شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند.
مرجع : مهر
برچسب ها: استقلال پرسپولیس