کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پروفیل‌های آلومینیوم شیاردار چیست؟

19 خرداد 1398 ساعت 17:01

گروه دانش: پروفیل آلومینیومی شیاردار یکی از انواع پروفیل‌های آلومینیومی موجود در بازار است که برای ساخت سازه و کاور کردن دستگاه‌های صنعتی و اداری کاربرد دارد.


پروفیل آلومینیومی شیاردار به دو صورت پروفیل شیاردار صنعتی و پروفیل سوراخ دار صنعتی در بازار یافت می شود. پروفیل آلومینیومی شیاردار دارای طرح های متنوع همراه با سطح مقطع، اندازه و سایز های متفاوتی است که به دلیل تنوع در اتصالات میتوان اشکال مختلف را به هم متصل کرد.

مزایای پروفیل آلومینیومی شیاردار
یکی از مزایای پروفیل آلومینیومی شیاردار این است که به راحتی و بدون کمک ابزار خاص و یا تخصصی، میتوان به آسانی پایه ها و یا فریم های متنوعی را ساخت. در نتیجه می توانید هر طرحی را که دوست دارید با این پروفیل های آلومینیومی شیاردار ایجاد کنید.

 پروفیل آلومینیومی شیاردار

یکی دیگر از مزایای پروفیل آلومینیوم شیاردار اینست که این پروفیل های شیار دار  با استفاده از مواد با کبفیت درجه ۱ ساخته می شود؛ کنترل کیفیت بسیار مناسب و اصولی در حین تولید و حمل و نقل و... دارند.
در ساخت پروفیل آلومینیومی شیاردار آلیاژی به کار برده می شود که در استحکام و سختی بالا و تحمل وزن زیاد نقش بسیاری دارد.
این محصول بعد از آبکاری و انودایز، درست مانند سازه استیل، به رنگ مجدد نیازی ندارد و همچنین زیبایی بیشتری هم نسبت به سازه استیل دارد. بنابراین به دلیل نوع طراحی، فرم و شکل ظاهری، این محصول یکی از بهترین جایگزین‌ها برای سازه‌های استیل است.

کاربرد پروفیل آلومینیومی شیاردار چیست؟
در محیط‌ های کارگاهی و یا صنعتی، معمولا به میز، قفسه، پایه و... نیاز است که اکثر اوقات به صورت آماده وجود ندارد و یا اینکه خرید آن‌ها نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد. پروفیل شیاردار آلومینیومی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این نیاز است.
این محصول دارای طراحی ویژه سطح مقطع در سایز‌های مختلف است که تنها با برش پروفیل مطابق نیاز مشتری و با استفاده از یراق‌آلات اتصال، می‌توان هرگونه فریمی را ساخت.
پروفیل شیاردار صنعتی معمولا در خطوط تولید کارخانجات، ساخت میز های کاری، تولید دستگاه های صنعتی و نوار های نقاله مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد.

هوا ساز

دستگاه هواساز چیست؟
دستگاه هواساز ( Air handling units  ) که به اختصار به آن سیستم AHU گویند؛ دستگاهی برای تامین هوای مناسب و مطبوع با کنترل دما و رطوبت مطلوب است.
به زبان ساده می توان گفت که این دستگاه جریان هوا را جذب کرده، پس از سرمایش یا گرمایش تحویل سیستم می دهد.
دستگاه های هواساز بر اساس نوع اجزای سازنده، عملکرد دستگاه، نوع طراحی و سایز دستگاه انواع مختلفی دارند. از این دستگاه ها میتوان برای کاربردهای خانگی یا آپارتمانی، صنعتی  و مکانهای بزرگ عمومی استفاده کرد. به عبارتی می توان گفت که این دستگاه های هواساز مانند سیستم های خنک کننده تبخیری یا سیستم تهویه دارای ظرفیت های متفاوتی هستند.

توابع و اجزای سازنده دستگاه هواساز چیست؟
دستگاه های هواساز اجزای سازنده بسیاری دارند، که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می گردد:
•    تابع فیلتراسیون (Filtering function)
•    محفظه فیلترها
•    دمپرها
•    تابع گرمایش با استفاده از هیتر الکتریکی یا کویل های آب گرم (hot-water heating coil)
•    تابع سرمایش یا خنک سازی با استفاده از کویل سیال خنک کننده نظیر فریون (Freon) یا چیلر
•    تابع رطوبت زن (Humidifier function) بر اساس نازل بخار
•    توابع رطوبت گیر یا (Droplet separator)
•    تابع دمنده یا فن (Fan function) با استفاده از سیستم های گریز از مرکز و سانتریفیوژ (Centrifugal Fan) یا محوری و اکسیال (Axial Fan) فشار بالا
•    مبدل های حرارتی یا آنتالپی
•    ترموستات ها (Thermostat)
•    محفظه اختلاط یا میکسینگ
•    لرزه گیرها
•    و در نهایت قطعات کنترلی
در اینجا ما فقط  به توضیح مختصری در مورد دمپر اکتفا می کنیم.


انواع دمپر

دمپر هوا
دمپرِ هوا دریچه ای ست در داخلِ کانالِ هوا که نقش مهمی در کیفیت هوای ورودی به داخل محیط و یا هوای خروجی از محیط را دارد. دمپر هوا، متشکل از صفحه ی واحد یا پرّه های موازی که  می توان میزانِ هوای عبوری از کانالِ هوا را تنظیم کنیم و یا جریان هوای ورودی را مسدود گردانیم. بنابراین  میتوانیم در اتاقهایی که نیاز به مصرف هوا ندارند؛ بخشی از کانال هوا را بوسیله دمپر آلومینیومی مسدود کنیم.
دو نوع دمپر از لحاظ عملکرد وجود دارد. یک نوع آن  قابلیتِ تنظیمِ دستی را دارد که به آن  دمپر دستی گویند. در این دمپر انرژی الکتریکی مصرف نمی شود و تنها از طریق  یک اهرم دستی که در قسمت بدنه ی بیرونی دمپر تعبیه شده که کاملا به صورت دستی  عمل میکند و می توان از آن برای تنظیم و کنترل دمپر استفاده کرد.

دمپر دستی
 
نوع دیگری از دمپر وجود دارد که قابلیت تنظیم خودکار را دارد؛ که به آن دمپر خودکار گویند. این دمپرها مستقیما با انرژی الکتریکی و به دو صورت  ON  و OFF  و یا بصورت فنری و تدریجی در حالت باز، بسته و یا نیمه باز است. این دمپر با استفاده از موتور الکتریکی جهت  تنظیم هوا توسط سیستمِ مرکزی و یا اتوماسیونِ ساختمان کنترل میشود.
عموما دمپرها بر اساس مقطع یا مجرای هوای عبوری از کانال با ابعاد و ضخامت های گوناگون در دو شکل گرد و چهار گوش ساخته می شود.

دمپرها در کجا استفاده می شوند؟
از دمپرها در بخش های مختلف ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. در بخش ساختمانی، بیشتر در ساختمان های اداری، تجاری و بیمارستانها استفاده می شود. در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و صنایع نیروگاهی علاوه بر کیفیت هوای ورودی به فضا، کنترل جریان هوا و کیفیت هوای خروجی از دستگاه ها اهمیت بسزایی دارد؛ که این کار با استفاده از دمپرهای سنگین صنعتی انجام می شود.
با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و محل قرارگیری بخش عمده ای از صنایع نفت و گاز اهمیت طراحی دمپرهایی که نسبت به خوردگی، آتش سوزی و شرایط خاص جوی مقاوم باشند، بیش از پیش آشکار می شود.
در صنایع سیمان، ذوب آهن و مس کیفیت هوای خروجی از دستگاه ها  از اهمیت  بالایی برخوردار است. با توجه به حجم و سرعت دود خروجی از دستگاه ها به ارزش استفاده از دمپرها در این صنایع پی می بریم.

 دمپر موجود در تونل مترو

یکی از مهمترین بخش هایی که استفاده از دمپرهای موتوری در آن لازم است، بخش مترو می باشد. یکی از چالش های مهم در این بخش خروج دود ناشی از تحریق در فضاهای مختلف است؛ که این امر توسط دمپر های مقاوم در برابر حریق رفع گردیده است.
در نهایت به اطلاع شما عزیزان می رسانیم که با توجه به هزینه جداگانه ای که بابت موتوری برقی در دمپر هوا صرف می شود، می توان متوجه شد که قیمت دمپرهایی که با موتور برقی کار می کنند بالاتر از دمپرهای دستی است.
اطلس تک جاوید پارس ارائه دهنده محصولات با کیفیت و طراحی مدرن قطعات صنعت تهویه و پروفیل شیار داراست. که شما میتوانید خدمات خود را در کمترین زمان و بالاترین کیفیت از شرکت اطلس تک جاوید پارس تهیه کنید.


کد مطلب: 179416

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179416/پروفیل-های-آلومینیوم-شیاردار-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir