به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۷۹۴۵۷

چالش رامین جوادی با «بازی تاج و تخت»

گروه فرهنگ و هنر: رامین جوادی آهنگساز ایرانی‌الاصل ساکن آلمان می‌گوید ساختن موسیقی قسمت سوم فصل پایانی "بازی تاج و تخت" که به خوبی از پس آن برآمد سخت‌ترین چالش او بوده است.
چالش رامین جوادی با «بازی تاج و تخت»
هواداران "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) هفت و نیم فصل برای دیدن قدرت کامل "نایت کینگ" و ارتش او منتظر ماندند. لحظه‌ای که او قدرتش را به رخ می‌کشد نیازمند موسیقی متنی حماسی بود و خوشبختانه "رامین جوادی" آهنگساز سریال صلاحیت انجام این وظیفه را داشت.همچنانکه "نایت کینگ" به سمت "برن استارک" حرکت می‌کند و پیروزی او در اپیزود سوم اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، موسیقی جوادی برای "شب طولانی" طنین‌انداز می‌شود. به گزارش سی نما، این قطعه با پیانوی ساده‌ای آغاز و سپس چند ساز زهی به آن اضافه شد و دوباره هنگام مواجهه "نایت کینگ" با "برن" به پیانوی مسحورکننده‌ای بازگشت.جوادی در مصاحبه با ورایتی می‌گوید آهنگسازی برای این اپیزود و به خصوص این سکانس دشوارترین بخش سریال بوده است: "در این باره صحبت کردیم که موسیقی را چگونه در این صحنه به کار ببریم و در خصوص کلایمکس فکر کردیم از آنجا که لحظه‌ای ویژه است و مانند فصل ششم و قطعه‌ی "نور هفت" (Light of the Seven) وقتی که سرسی معبد را روی هوا می‌برد و ما در طول فصل‌های قبل هرگز صدای پیانو را نشنیده بودیم، باید بار دیگر پیانو را به کار ببندیم.

با دیدن این نبرد و شنیدن نوای غم‌انگیز پیانو سرانجام با خود فکر می‌کنید: "همین جا کار شخصیت‌های محبوب ما تمام می‌شود.""جوادی می‌گوید از موسیقی الکترونیک به همراه طبل در بخش‌های دیگر این اپیزود هراس‌انگیز استفاده کرده تا حس یورش هزاران "وایت واکر" را به سمت شخصیت‌ها منتقل کند. برای لحظاتی که بارقه‌هایی از امید دیده می‌شد، مانند وقتی که دنریس با اژدها ارتش مردگان را به آتش می‌کشد، آهنگساز از ارکستر استفاده می‌کند تا "احساسی ارگانیک"تر ایجاد شود."رامین جوادی" در ضمن فاش می‌کند که "دیوید بنیاف" و "دن وایس" شورانرهای سریال، از همان آغاز به این اپیزود اشاره کرده و تأکید داشتند که پیش از هر چیز باید به این قسمت نگاهی بیندازد و او اولین کات اپیزود را بیش از یک سال قبل می‌بیند.

جوادی می‌گوید: "چالش کل اپیزود این بود که چگونه باید تنش را حفظ کنیم؟ با این کورسوی امید و این فکر پیش رفتیم که "شاید آن‌ها بتوانند موفق شوند، شاید احتمال پیروزی وجود داشته باشد." اما دوباره این احساس از بین می‌رود.آهنگسازی این اپیزود به سبب طول آن چالش‌برانگیزتر بود، ما "نبرد حرامزادگان" را هم داشته‌ایم که ۱۷ تا ۲۰ دقیقه بود، اما اینکه یک اپیزود کامل به یک نبرد اختصاص داده شود تازگی داشت."در مورد کلیت آثارش برای سریال، جوادی می‌گوید بیش از همه به موسیقی "شب طولانی" و چند آهنگ ماندگار دیگر افتخار می‌کند و انتخاب از میان "باران‌های کستمیر" (The Rains of Castamere)، "خرس و دوشیزه‌ی زیبا" (The Bear and the Maiden Fair) و "جنی الداستونز" (Jenny of Oldstones) برایش دشوار است.جوادی در پایان می‌گوید: "دن و دیوید به خوبی لحنی که ترانه‌ها باید داشته باشند را شرح می‌دهند. بدون تردید [آهنگسازی برای ترانه‌ها] برای من سخت‌تر است زیرا شعر آن از قبل وجود دارد، بنابراین باید ریتم درونی آن اشعار را بیابم و دریابم که چگونه باید به گوش برسند. روندی را باید طی کرد، معمولاً چنین کارهایی نمی‌کنم اما بسیار لذت‌بخش است.
مرجع : ایران آرت