کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی و خرید انواع کمپرسور باد + قیمت

21 خرداد 1398 ساعت 11:37

گروه تکنولوژی: در این مقاله قصد داریم تا کمپرسور بادی و کاربردهایش را به شما معرفی کنیم. کمپرسورهای هوا از زیردسته‌ی ابزارآلات بادی و تامین کننده‌ی نیروی این ابزار محسوب میشوند، با ما همراه باشید.



کمپرسور باد | کمپرسور هوا

کمپرسور باد یا کمپرسور هوا ( Air Compressor )
کمپرسور باد یکی از آن دستگاه‌های ابزار بادی مفید و بسیار پرکاربرد است که نقش مهمی را در صنعت ایفا می‌کند. کمپرسور هوا دستگاهی میباشد که تامین کننده‌ی هوای فشرده‌ی مورد نیاز ابزار بادی بوده و دارای انواع مختلف و حجم‌های متفاوت است. در این کمپرسورها با انجام عملیات متراکم سازی، فشار گاز یا بخار برای استفاده در مصارف مختلف افزایش پیدا می‌کند. نکته حائز اهمیت این دستگاه حجم آن است، برای داشتن حجمی مناسبی از هوای فشرده، گنجایش مخزن متناسب با میزان مصرف انتخاب می‌شود. کمپرسورهایی که با میزان کار ابزار بادی تطابق ندارند، موجب فشار دائمی به قسمت موتور، استهلاک آن و اتلاف انرژی خواهند شد! پس در انتخاب حجم دستگاه باید دقت کافی را داشته باشید. باید توجه داشت که نوع، اندازه، قدرت و سرعت ابزار با ویژگی های مورد نیاز در محل کار مصرف کننده متناسب باشد. ماشین‌ها و ابزارهای هوای فشرده دارای تنوع کاربردی زیادی هستند؛ استفاده از کمپرسورها در شاخه‌های مختلف از صنایع بسیار پیشرفته مثل :پتروشیمی، معدن، خودروسازی گرفته تا صنایع حمل و نقل و حتی صنایع دفاعی بسیار رایج است. حتی درون لوازم مختلفی که در محیط خانه با آنها سر و کار داریم نیز از انواع کمپرسور هوا استفاده شده است؛ این دستگاه کاربردهای زیادی دارد، حتی پمپی که در آکواریوم‌های خانگی، وظیفه‌ی ورود هوا به داخل آکواریوم را دارد هم یک نوع کمپرسور باد است. لوازم خانگی همچون جاروبرقی، کولرگازی و یخچال نیز در سیستم خود از کمپرسور بهره می‌برند.

کار کمپرسور هوا یا کمپرسور باد چیست ؟
برای متراکم کردن هوا – که یک گاز تراکم پذیر است از کمپرسورها استفاده می‌کنند اما از کمپرسورها در متراکم سازی گازهای طبیعی، اکسیژن، نیتروژن، و دیگر گازهای صنعتی نیز استفاده می شود. این دستگا‌ه عملکرد ساده و در عین حال پرکاربردی دارد : هوا – با فشار مشخصی که در محیط دارد به درون کمپرسور مکیده می‌شود و پس از متراکم شدن با فشار زیاد به بیرون فرستاده می‌شود. زمانی که هوا به سرعت آزاد می شود، یک انرژی جنبشی به وجود می آید. این انرژی را می‌توان برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار داد. البته معمولا عمل فشرده شدن با افزایش دما همراه است و به همین دلیل، بسیاری از کمپرسورها خنک‌کننده‌ای دارند تا دمای گاز خارج شده از کمپرسور را پایین بیاورد. کمپرسورهای باد، انواع و اندازه‌های مختلفی دارند و کاربردهای متفاوتی هم برایشان تعریف شده است. مخزن و حجم دستگاه از 10 لیتر تا 80 لیتر و از 100 لیتر تا 1200 لیتر متناسب با میزان مصرف انتخاب میشود. شرکت های مختلفی در تولید کمپرسور فعالیت میکنند که – برترین آنها عبارتند از : هیوندای، رونیکس، توسن پلاس، کنزاکس، متابو، نِک و...

خرید کمپرسور باد | خرید کمپرسور هوا

راهنمای خرید کمپرسور باد » موارد استفاده + قیمت کمپرسور
تا اینجای کار درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد کمپرسورها و کاربرد برخی از آنها در صنایع مختلف صحبت کردیم؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست. تقریبا در تمام کارگاه‌ها و مشاغل صنعتی کوچک و بزرگ از کمپرسور هوا استفاده می‌شود. اینکه به کمک کمپرسور قرار است چه کاری انجام دهید، در تعیین اندازه و نوع آن موثر است. کمپرسورهای هوا معمولا به کمک دستگاه‌هایی می‌آیند که برای فعالیت بهتر نیاز به قدرت بیشتر دارند. ابزار بادی رایجی مثل:

•    دستگاه فرز بادی
•    آچار بکس بادی
•    میخ‌کوب و پرچ بادی
•    پیچ گوشتی بادی
•    آچارهای ضربه‌ای
•    چکش‌های بادی
•    ابزارهای چرخشی
•    پیستوله رنگ‌ پاش‌
•    و ...
این ابزار برای کارایی بهتر از کمپرسور هوا استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید، تمامی مشاغل مرتبط با این دستگاه‌ها به کمپرسور هوا وابستگی دارند و برای هر یک از آنها، کمپرسور خاصی در بازار وجود دارد.
! ) قیمت کمپرسور در بازار ایران حدودا بین 200,000 تا 5,000,000 تومان می باشد
از انواع کمپرسورهای موجود در بازار می‌توان به کمپرسورهایی که در ادامه برای شما نام میبریم اشاره کرد

انواع مدل‌های مختلف کمپرسور باد صنعتی

•    کمپرسور هوای پنکیکی
این مدل از کمپرسورها کوچک و ارزان هستند و معمولا ظرفیتی بین ۱ تا ۶ گالن دارند. اگر چه توان این نوع از کمپرسورها محدود است، اما برای کارهای کوچک و جمع و جور بسیار ایده‌آل هستند. این دستگاه‌ها نیاز به روغن‌کاری ندارند و نگه‌داری از آنها هم کم‌دردسر است.

•    کمپرسور هوای استوانه‌ای
یکی از گزینه‌های محبوبی است که معمولا در کارگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند. ظرفیت این مدل مشابه کمپرسور پنکیکی است و از آن‌جایی که این مدل هم نیازی به روغن‌کاری ندارد، انتخاب میان کمپرسور استوانه‌ای و پنکیکی با توجه به نیاز و سلیقه انجام می‌شود.

•    کمپرسور هوای دو مخزنه
این کمپرسورها نسبت به انواع قبلی حرفه‌ای‌تر هستند. از آن‌جا که این کمپرسورها قابلیت حمل هوای بیشتری دارند، مدت زمان طولانی‌تری کار خواهند کرد. این کمپرسورها می‌توانند ابزارهایی مثل میخ‌کوب‌ها، اسپری‌ها و منگنه‌های بزرگ کارگاهی را راه بیندازند.

•    کمپرسور هوای قابل حمل و کمپرسور هوای فندکی
این مدل از کمپرسورها هم میان کاربران حرفه‌ای بسیار محبوب هستند. مثلا برای نجارانی که به کمپرسورهای هوایی با توان زیاد نیاز دارند و دستگاه‌ خود را به مکان‌های مختلف می‌برند، از این مدل کمپرسور هوا بسیار استقبال می‌کنند.

•    کمپرسور هوای ثابت
این مدل معمولا برای آن دسته از مشاغل کارگاهی که به کمپرسور در جای ثابتی نیاز دارند، مناسب هستند. کمپرسورهای ثابت در مقایسه با انواع دیگر، قدرت بیشتری دارند و طبیعتا نسبت به آنها سنگین‌تر هستند.

سخن پایانی
انتخاب کمپرسور هوا برای کارهای مختلف، نیاز به شناخت درست و دقیق از انواع و نحوه‌ی عملکرداین دستگاه‌ها دارد. همان‌طور که گفتیم می‌توانید دستگاه مدنظرتان را بنابر شرایط کاری، مقدار بودجه و توان مورد نیازتان انتخاب کنید. کمپرسورهای کوچک‌تر معمولا برای کارهای سبکی مثل راه‌اندازی منگنه‌ کوبها، رنگ‌پاش‌ها و ابزارهایی از این دست مناسب هستند و قیمت کمتری هم دارند. از طرف دیگر کمپرسور های بزرگ‌تر قیمت و توان بیشتری دارند و در کارهای تخصصی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای استعلام آخرین قیمت‌ انواع کمپرسورهای بادی و مشاوره رایگان و تخصصی قبل از خرید، با فروشگاه ابزار صنعتی مهدابزار در تماس باشید www.mahdeabzar.com کارشناسان مهدابزار آماده پاسخگویی هستند.


 


کد مطلب: 179536

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179536/بررسی-خرید-انواع-کمپرسور-باد-قیمت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir