به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۷۹۵۷۹
محمد معتمدی با اشاره به برگزاری کنسرت ارزان:

کاری که می‌کنم شکست مطلق است

گروه فرهنگ و هنر: محمد معتمدی درباره برگزاری کنسرت ارزان‌قیمت گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم از نظر اقتصادی کاری که من می‌کنم شکست مطلق است.
کاری که می‌کنم شکست مطلق است
 نشست خبری کنسرت محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان لرستان سه شنبه، ۲۱ خرداد ماه برگزار شد.محمد معتمدی در این نشست اظهار کرد: مدت‌ها بود دغدغه‌ای داشتم؛ چرا که بخش زیادی از جامعه ما مخاطب هیچ کنسرتی نبودند، دلیلش هم وضعیت اقتصادی است. عید امسال طرحی را که مدت‌ها رویش کار کردم به نام «هنر برای همه» آغاز کردیم و استقبال بسیار خوبی شد.این خواننده ادامه داد: برنامه من بود برای تابستان این کنسرت را تمدید کنم اما دست تنها بودم تا اینکه از سوی «انجمن دیده‌بان آزادی و توسعه» به ما پیشنهاد شد که به نفع سیل‌زدگان استان لرستان کنسرت خیریه برگزار کنیم.هدف‌هایمان در راستای همدیگر بود. افتخار داشتیم در کنار این انجمن این کار را شروع کردیم. در نهایت تصمیم گرفتم ارکستر بسیار بزرگی جمع کنیم و قطعاتی را آماده و تنظیم کردیم. امیدوارم اجرایی برگزار شود که به اهداف هنری و معنوی خودش برسد.معتمدی اظهار کرد: آنچه دولت نمی‌تواند انجام بدهد آن چیزی است که هنرمندان باید انجام بدهند. همه ما یک پیکر واحد هستیم به نام ایران و هرچه بتوانیم وحدت و همدلی را حفظ کنیم استحکاممان هم بیشتر می‌شود.

او درباره اینکه قانون اخذ ۱۰ درصد بهای کنسرت‌ها در این کنسرت نیز اجرا شده است؟ بیان کرد: هنوز به قانون ۱۰ درصد برخورد نکرده‌ام؛ این قانون خیلی خام است.معتمدی درباره رهبر ارکستر اجرا گفت: رهبر ارکستر آقای زندی است. کارهای او خصوصیتی داشت که آثار ربع پرده اجرا می‌شد به او پیشنهاد دادم ارکستری در تهران تشکیل می‌دهم که او رهبری آن ارکستر را بر عهده بگیرد.این خواننده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم از نظر اقتصادی کاری که من می‌کنم شکست مطلق است، یک فصل کاری و کنسرتی اجرا می‌کنی بدون اینکه به حق خودت برسی دوم اینکه بار دوم بخواهی کنسرت برگزار کنی همه انتظار دارند با همان قیمت کم باشد. این کار هیچ مزیت اقتصادی ندارد مزیت اجتماعی خاصی هم ندارد کما اینکه ما دچار مشکل هم می‌شویم.

او درباره طرح هنر برای همه در عید نوروز گفت: من پیشنهاد دادم و سازمان فرهنگی هنری سالن در اختیار ما گذاشت. اگر بشود در درازمدت این کار (برگزاری کنسرت با قیمت بلیت کم یا رایگان) به یک رویداد سالیانه و فستیوال تبدیل شود.این خواننده درباره بهای سالن اجرا و قیمت بلیت‌ها نیز گفت: اجاره سالن با انجمن بوده و تخفیف در این زمینه گرفته شده است.قیمت بلیت‌ها ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است.معتمدی اظهار کرد: سیاست من ضدانحصار است و با اینکه کل بلیت‌فروشی کنسرت‌ها در اختیار فرد خاصی باشد، مشکل دارم.او درباره هدف و نتیجه برگزاری چنین کنسرت‌هایی گفت: کارکرد اول متمرکز کردن اذهان عمومی نسبت به آن اتفاق است. کارکرد دوم نیز این است که در حاشیه این کنسرت از افرادی که می‌توانند کمک کنند دعوت می‌شود.این کنسرت ۲۹ خرداد ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.در ابتدای نشست هم فاطمه فرید، نماینده انجمن دیده‌بان آزادی و توسعه توضیحاتی را درباره فعالیت‌های این انجمن ارائه کرد.
مرجع : ایسنا