کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شوک سرمربی به سرخپوشان؛

برانکو: پولم را هم بدهند از ایران می‌روم

21 خرداد 1398 ساعت 22:11

گروه ورزشی: در حالی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امروز اعلام کرد سرمربی این تیم فصل آینده هم ماندنی است، برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای مدعی شد پرسپولیس را ترک می‌کند.


برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه ای عجیب با سایت «اسپورت نت» کرواسی درباره آینده کاری اش گفت: می دانم که پرسپولیس مطالبات مرا پرداخت می کند ولی این تابستان از پرسپولیس می روم. وی تاکید کرد: من یک مربی هستم و پیشنهاداتی از سایر کشورها دارم. سرمربی پرسپولیس همچنین توضیحاتی درباره عملکردش در پرسپولیس و قهرمانی هایش با سرخپوشان ارائه کرد. برانکو در شرایطی این مصاحبه را انجام داده است که باشگاه پرسپولیس امروز اعلام کرد منابع پرداخت قرارداد برانکو تامین شده است. ایرج عرب هم در مصاحبه ای گفت: برانکو قطعاً در پرسپولیس می ماند و در خدمت این مربی هستیم.

برانکو: مصاحبه من درست است به غیر از یک جمله
 ساعتی پس از انتشار اظهارات برانکو ، وی در گفت‌وگویی دیگر در خصوص انتشار مصاحبه‌ای او در یکی از رسانه‌های کرواسی مبنی براینکه حتی اگر پول هم بگیرد تابستان از پرسپولیس جدا می‌شود، گفت: من مصاحبه منتشر شده را دیدم و همه صحبت‌های من درست منتشر شده اما یک جمله با صحبت‌های من فرق می‌کند. وی افزود: من به این خبرنگار گفتم که با وجود اینکه مطالبات من توسط قرارداد تضمین شده و قرارداد دارم اما وضعیتم برای همکاری با پرسپولیس در ابهام قرار دارد و نگفتم که با گرفتن مطالباتم از پرسپولیس جدا می‌شوم.

طعنه رسانه‌های آلمان: چمدان ببر و پول بگیر!
رسانه‌های آلمانی تصمیم باشگاه پرسپولیس در قبال نحوه پرداخت پول برانکو ایوانکوویچ را به شکل گسترده‌ای بازتاب داده‌ و از اقدام پرسپولیس به عنوان راهکار غیر متعارف یاد کرده‌اند.
باشگاه پرسپولیس امروز اعلام کرد پول مطالبات برانکو ایوانکوویچ فراهم شده است. این باشگاه از برانکو خواسته است یا شماره حسابی بدهد که شامل تحریم های بانکی نشود و یا به صورت نقد در ایران مبلغ ۶۰۰ هزار یورو را تحویل بگیرد. این اقدام باشگاه پرسپولیس به شکل گسترده ای در رسانه های آلمانی بازتاب داشته و این رسانه ها با طعنه از این موضوع یاد کرده اند.
علاوه بر خبرگزاری DPA آلمان، وب سایت اشپیگل هم انعکاس این خبر را در دستور کار خود قرار داده است.
این وب سایت با تیتر «۶۰۰ هزار یورو در چمدان؛ پرسپولیس راهکار غیر متعارفی پیشنهاد کرد» نوشت: «پرسپولیس، قهرمان لیگ ایران می خواهد باقی مانده طلب برانکو ایوانکوویچ سرمربی خود را که ۶۰۰ هزار یورو است به صورت نقد پرداخت کند. این اقدام به خاطر تحریم ها است و انتقال بانکی پول میسر نیست. برانکو ایوانکوویچ باید به تهران برگردد و یک چمدان پر از پول بگیرد. باشگاه می خواهد هم مربی خود را حفظ و هم از شکایتش به فیفا جلوگیری کند.»
اشپیگل در ادامه آورده است: «ایران به خاطر تحریم ها قادر به انجام عملیات بانکی بین المللی نیست و برای همین امکان پرداخت پول مربیان خارجی وجود ندارد. به همین خاطر است که کارلوس کی روش سرمربی سابق ایران و وینفرد شفر به فیفا شکایت کرده اند. هر دو مربی هنوز از ایران طلبکار هستند. با این حساب اینکه فدراسیون فوتبال ایران چطور می خواهد قرارداد میلیونی مارک ویلموتس سرمربی جدید ایران را پرداخت کند جای سئوال دارد.»

توضیح عرب درباره تمدید قرارداد برانکو و ممنوع‌الخروجی پرسپولیسیها
توضیح عرب درباره تمدید قرارداد برانکو و ممنوع‌الخروجی پرسپولیسیها
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اگر نتوانیم پول برانکو ایوانکوویچ را به حسابش واریز کنیم آنرا به صورت نقدی در اختیارش قرار می‌دهیم.  ایرج عرب درباره ممنوع الخروج شدن تعدادی از اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: این موضوع مسبوق به سابقه و به خاطر مالیات‌هایی است که باشگاه باید از سال‌های دور می پرداخته است. عدد این مالیات بالا است که در حال رسیدگی است.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: متأسفانه هرکسی که نامش در هیأت مدیره ثبت می‌شود، این مالیات به آنها منتقل می‌شود. چون اسامی دوستان قبلی در هیأت مدیره ثبت شده است، این مالیات برای آنها منظور شده است. تنها راه لغو آن پرداخت مالیات یا انتقال آن به اعضای جدید هیأت مدیره است.
عرب درباره قطعی شدن ماندن برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس تاکید کرد: همانطور که قبلاً قول داده بودیم، تلاش زیادی صورت گرفت و باوجود تنگناهای مالی، منابع مالی تأمین شد. نامه‌ای به برانکو زدیم تا شماره حسابی که مشکل تحریم نداشته باشد به ما اعلام کند و وجه را واریز کنیم. حتی اگر این نشد به صورت نقدی این پول را روز دوشنبه به وی می‌دهیم. از ابتدا مشکل مالی بود ولی یکسری حواشی در کنارش ایجاد شد که به باشگاه کمک نکرد و کار ما را سخت‌تر کرد. مدیرعامل پرسپولیس در پایان گفت: قطعاً برانکو ماندنی است و در خدمتش خواهیم بود.


کد مطلب: 179601

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179601/برانکو-پولم-هم-بدهند-ایران-می-روم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir