کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برادر نانتی «کیم جونگ اون»، مأمور سیا بود!

21 خرداد 1398 ساعت 22:22

گروه بین‌الملل: قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در فرودگاه مالزی تا امروز یک معما باقی مانده است. اینک روزنامه "وال استریت ژورنال" می‌نویسد، کیم جونگ نام بارها با مأموران سازمان سیا دیدار کرده است.


کیم جونگ نام، برادر نانتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در سال ۲۰۱۷ در مالزی کشته شد به گفته روزنامه "وال استریت ژورنال"، "مأمور" سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود. این روزنامه سه‌شنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) با استناد به اظهارات یک "منبع آگاه" نوشت، کیم جونگ نام پیش از مرگ خود بارها با مأموران اطلاعاتی آمریکا دیدار کرده است. کیم جونگ نام که برای مدت‌ها جانشین کیم جونگ ایل، پدر خود محسوب می‌شد در فوریه سال ۲۰۱۷ در فرودگاه کوالالامپور با مواد سمی مسموم و کشته شد.

بنا بر گفته‌های "منبع آٰگاه" وال استریت ژورنال، "رابطه‌ای" میان کیم جونگ نام و سیا وجود داشته است. اما بسیاری از جزئیات این ارتباط هنوز روشن نیست. بر پایه این گزارش، کیم جونگ نام در فوریه ۲۰۱۷ به مالزی سفر کرد تا با رابط خود در سیا دیدار کند. اما احتمالا این دیدار تنها هدف او از این سفر نبوده است. این روزنامه با استناد به اظهارات چندین نماینده از دولت پیشین ایالات متحده می‌نویسد، کیم جونگ نام احتمالا در موقعیتی قرار نداشت که به سیا در مورد جزئیات "امور داخلی" کره شمالی خبر برساند. چرا که او مدت‌های طولانی خارج از کشور به سر برده و تقریبا دیگر هیچ "پایه قدرتی" در کره شمالی نداشت.

بعد از قتل کیم جونگ نام دو زن جوان از ویتنام و اندونزی بازداشت و در دادگاه محاکمه شدند. هر دو ادعا کردند، فریب جاسوسان کره شمالی را خورده و دست به این اقدام زده‌اند. این دو زن گفتند، تصور می‌کردند دارند برای یک شبکه تلویزیونی نمایشی طنز انجام می‌دهند. این دو زن سپس توسط دادستانی مالزی از اتهام قتل مبرا شناخته شده و آزاد شدند.قتل کیم جونگ نام هنوز هم یک معما باقی مانده است. چهار مظنون از کره شمالی بعد از این قتل سریعا مالزی را ترک کردند. کره جنوبی کره شمالی را مسئول قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون شناخته اما پیونگ‌یانگ این اتهام را رد می‌کند.


کد مطلب: 179603

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179603/برادر-نانتی-کیم-جونگ-اون-مأمور-سیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir