کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قتل یک زندانی سیاسی توسط دو زندانی

21 خرداد 1398 ساعت 22:28


گروه سیاسی: بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری و فعالان اینترنتی، یك زندانی سیاسی 21 ساله به نام علیرضا شیرمحمدعلی در ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ (فشافویه- در ۳۲ کیلومتری جنوب تهران) به دست دو زندانی بزهکار به قتل رسیده است اما مقامات ایران هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

به گزارش دویچه وله آلمان، روز سه‌شنبه، ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) سازمان حقوق بشر ایران و فعالان شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که شامگاه دوشنبه در اندرزگاه ۱۱ تیپ ۱ ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ ( فشافویه) علیرضا شیرمحمدعلی به دست دو زندانی غیرسیاسی به قتل رسیده است. بر اساس گزارش‌ها، یکی از این دو نفر به اتهام قتل عمد به اعدام و دیگری نیز به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده است. آن دو شیرمحمدعلی را با ضربات "یک آلت برنده" به گردن زخمی کرده‌اند و او پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخته است.

محمدهادی عرفانیان، وکیل این زندانی سیاسی، خبر قتل موکلش را تایید کرده است. سازمان حقوق بشر ایران نوشت که علیرضا شیرمحمدعلی حدود یک سال پیش به ‌دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت و پس از ۳۶ روز انفرادی به زندان فشافویه منتقل شده بود. این زندانی ۲۱ ساله که در دادگاه بدوی به اتهام "توهین به مقدسات"، "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" جمعا به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود، از دادگاه تجدید نظر تقاضای فرجام کرده و منتظر حکم این دادگاه بود.

 شیرمحمدعلی از زندانیان فعال به شمار می‌رفت و ابتدا در زندان تهران بزرگ در اعتراض به رعایت نشدن قانون اصل تفکیک جرایم و برای انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد. او اعتصاب خود را پس از قول پی‌گیری از جانب مسئولان شکست. سپس در نامه‌ای به وضعیت خود اعتراض کرده و نوشته بود که پس از گذشت هشت ماه زندان «با وجود صدور قرار کفالت ۸۰ میلیونی دادسرا و دادگاه انقلاب، بدون دلیل موجه و شرعی و قانونی از قبول کفالت بنده امتناع می‌نمایند».
 


کد مطلب: 179604

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179604/قتل-یک-زندانی-سیاسی-توسط-دو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir