کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط دیوان عالی آمریکا

مخالفت با حذف «ما به خدا ایمان داریم» از دلار

21 خرداد 1398 ساعت 23:06

گروه بین‌الملل: دیوان عالی آمریکا با درخواست گروهی آتئیست (خداناباور) که خواستار حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از روی اسکناس دلار آمریکا شده‌ بودند، مخالفت کرد.


مایکل نیوداو از فعالان آتئیستی که در کنار دیگر همقطارانش این شکایت را مطرح کرده بود، استدلال کرده است که عبارت «ما به خدا ایمان داریم» ناقض متمم اول قانونی اساسی آمریکا است که می گوید رسمیت دادن به هر دینی در سطح ملی ممنوع است. او گفته است که ما به‌عنوان آتئیست با هر گونه ایده ای از این دست که مردم باید به خدا ایمان داشته باشند، مخالفیم.

دیوان عالی آمریکا گفته است که این عبارت به «میراث مذهبی‌ ما ارجاع دارد» و ماده نخست متمم قانون اساسی را نقض نمی کند. عبارت «ما به خدا ایمان داریم» نخستین بار در سال ۱۸۶۴ روی سکه دلار ظاهر شد و به موجب سک مصوبه کنگره در سال ۱۹۵۵، این عبارت روی تمام سکه ها و اسکناس های دلار ایالات متحده چاپ می‌شود. مایکل نیوداو در سالهای گذشته نیز دولت آمریکا را در ارتباط با عبارت‌های مرتبط با خدا و مذهب به چالش کشیده است. او پیش از این از جان رابرتز، قاضی ارشد ایالات متحده آمریکا به دلیل گفتن «خدایا به من کمک کن» در مراسم ادای سوگند باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ شکایت کرده بود و تلاش داشت که از بیان این عبارت در مراسم سوگند ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ جلوگیری کند اما موفق نشد.


کد مطلب: 179607

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/179607/مخالفت-حذف-خدا-ایمان-داریم-دلار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir