به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۱۷۹۶۱۳

هواداران تیم اسرائیلی: تغییر نام محمدعلی!

گروه ورزشی: هوادارن متعصب و افراطی باشگاه اسرائیلی «بیتار اورشلیم» که از به خدمت گرفتن بازیکنی با نام شبیه مسلمانان در این باشگاه به خشم آمده اند خواستار آن شدند که بازیکن یاد شده با نامی متفاوت در مسابقات این تیم حضور یابد.
هواداران تیم اسرائیلی: تغییر نام محمدعلی!
به گزارش یورونیوز، بیتار اورشلیم، باشگاه دسته اولی اسرائیل اعلام کرد علی محمد، بازیکن، ملی پوش نیجریه ای را برای خط حمله این تیم به خدمت گرفته و با وی قراردادی سه ساله امضاء کرده است. لافامیلیا La Familia، رادیکال ترین شاخه هواداران تیم بیتار اورشلیم با انتشار پستی در حساب فیسبوک خواستار آن شده است که مهاجم نیجریه ای برای نامی مستعار برای خود انتخاب کند تا بتواند در «تدی»، استادیوم اختصاصی باشگاه در بیت المقدس به تمرین و مسابقه بپردازد.

علی‌محمد، مهاجم نیجریه ای ۲۳ سال دارد و پیش از این به مدت چهار سال در تیم های مختلف اسرائیلی به میدان رفته است. وی پیشتر در رقابت های دسته دوم پیراهن تیم «بیتار تل آویو راملا» را به تن کرده و سپس به باشگاه «مكابي نتانيا» در دسته اول لیگ فوتبال اسرائیل منتقل شده بود. مهاجم نییجریه ای با عملکرد خوب در این تیم نظرها به سوی خود جلب کرد و با پیشنهاد «بیتار اورشلیم»، تیم مطرح دسته اولی اسرائیل مواجه شد. رسانه‌های اسرائیلی مدعی هستند که علی محمد یک فرد مسیحی است اما شباهت نام وی به افراد مسلمان سبب شده تا هواداران متعصب تیم و گروه دو آتشه لافامیلیا نسبت به نام وی حساسیت به خرج دهند.

بیتار اورشلیم که تاکنون شش بار عنوان قهرمانی لیگ فوتبال اسرائیل را از آن خود کرده، تیمی است که به داشتن هواداران بسیار متعصب و ضد عرب شهرت یافته است. برخی هواداران این تیم در جریان مسابقات بازیکنان عرب تبار تیم های رقیب را هو می کنند و شعارهای توهین آمیزی بر ضد محمد، پیامبر اسلام سر می دهند. این باشگاه که به جریان راست ملی گرا در اسرائیل نزدیک است تاکنون هرگز بازیکن عرب تبار را به خدمت نگرفته است، مسئله ای که در اسرائیل بسیار نادر و مثال زدنی قلمداد می شود. این درحالیست که عرب های اسرائیلی به عنوان فرزندان نسل فلسطینیان باقی مانده در این سرزمین پس از تشکیل اسرائیل در سال ۱۹۴۸ نزدیک به ۱۸ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند.

بیتار اورشلیم در بیانیه ای که در صفحه فیسبوک این باشگاه منتشر شده ضمن دفاع از به خدمت گرفتن بازیکن نیجریه ای اعلام کرده که از واکنش ها و تهدیدهای ناشی از استخدام محمد علی آگاه شده و اجازه نخواهد داد اقدامات اقلیتی از تماشاگران چهره این باشگاه را تخریب کند. این باشگاه سال ۲۰۱۳ نیز دو بازیکن مسلمان چچنی تبار را به خدمت گرفته بود که این اقدام در آن زمان نیز با خشم و واکنش های نژادپرستانه تعدادی از تماشاگران همراه شد. هواداران افراطی بیتار اورشلیم در پی این اقدام بخشی از ساختمان باشگاه را به آتش کشیدند و باشگاه نیز مجبور شد برای حفاظت از بازیکنان تعدادی محافظ استخدام کند.
برچسب ها: اسرائیل